Gå til innhold

Kjøpe leilighet med 20 år gammelt bad?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er interessert i en leilighet som ble seksjonert fra kontorlokale til bolig i år 2000. 

Dører /vinduer/terrasse og badet er 20 år gammelt. 

Jeg vet at bad er dyrt så det er jo ikke lurt å kjøpe kåk når badet er såpass gammelt, eller? 

Mvh

Desperat boligkjøper

Anonymkode: 67cd6...1b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan kjøpe og sette inn dusjkabinett. Så lenge du unngår å dusje rett på flis holder et bad lenge.

Anonymkode: b3490...00f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du kan kjøpe og sette inn dusjkabinett. Så lenge du unngår å dusje rett på flis holder et bad lenge.

Mange dusjer rett på flis jo 

Anonymkode: 1a013...bfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et alternativ ja. Kjøkkenet er også 20 år gammelt men det holder vel lengre. 

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis badet er bygget skikkelig, så bør det holde langt mer enn 20 år. 

Dusjkabinett er uansett en billig løsning hvis man er usikker på tilstanden. 

Anonymkode: 36a1e...3f4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mange dusjer rett på flis jo 

Anonymkode: 1a013...bfb

De aller fleste nye og nyoppussede boliger har dusj på flis. Men det er liten tvil om at kabinett medfører mindre fare for fukt og råteskader. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøpte leilighet selv for et par måneder siden med 15 år gammelt bad og kjøkken. Ingen direkte skader som MÅ fikses tvert så setter inn dusjkabinett fram til jeg eventuelt har råd til oppussing bare i tilfelle. Mindre risiko for skader osv. Er noen få hull her og der så vil bare være på den sikre siden. Kjøkkenet er blitt malt og lagt på kontaktplast på benkeplaten. Skal ikke mye til for å se litt freshere ut 😂 fortsatt ikke helt ferdigmalt men ja. Var trehvit før og nå mørk grå med marmor benk 👌

Hvis badet ikke har påvist fuktskader osv er det sikkert greit til man får tjent inn litt til oppussing. Men som over er det alltid greit med kabinett i mellom tiden. Jeg blir nok å ha kabinett lenge. 

Anonymkode: 68fe3...1f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kjøpte leilighet selv for et par måneder siden med 15 år gammelt bad og kjøkken. Ingen direkte skader som MÅ fikses tvert så setter inn dusjkabinett fram til jeg eventuelt har råd til oppussing bare i tilfelle. Mindre risiko for skader osv. Er noen få hull her og der så vil bare være på den sikre siden. Kjøkkenet er blitt malt og lagt på kontaktplast på benkeplaten. Skal ikke mye til for å se litt freshere ut 😂 fortsatt ikke helt ferdigmalt men ja. Var trehvit før og nå mørk grå med marmor benk 👌

Hvis badet ikke har påvist fuktskader osv er det sikkert greit til man får tjent inn litt til oppussing. Men som over er det alltid greit med kabinett i mellom tiden. Jeg blir nok å ha kabinett lenge. 

Kommer nok ikke til å ha råd til å pusse opp badet før jeg vinner i lotto, så det dusjkabinettet blir stående en stund... 

Ts 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer nok ikke til å ha råd til å pusse opp badet før jeg vinner i lotto, så det dusjkabinettet blir stående en stund... 

Ts 

Jeg er i samme situasjon selv så derfor jeg velger kabinett i stedet for å dusje rett på gulvet. Leiligheten har dusj på gulv men den vil bli fjerne slik at jeg ikke føler det blir hast å fikse badet asap. 

Spørr du meg er kabinett like greit uansett 🤷‍♀️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte med 30 år gammelt bad. Flis på belegg som det var dusjet rett på, samt våtromsplater. Var fukt i gulvet, men det var tørt i veggene. Jeg rev opp gulv, ned med vegger, ny membran, fliser og baderomsplater. 

Så på en annen leilighet med bad fra 60-tallet, der var dusjen i badekar. Ingen fukt i følge takstmann. 

Om du setter inn dusjkabinett kan det vare i 30 år til. 

Forrige huset jeg leide hadde tregulv og panel på badet, med dusjkabinett. 

Anonymkode: a1dc3...047

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte bolig med like gammelt bad i slutten av 2019, badet måtte nettopp oppusses etter lekkasje fra sluk. Hjalp ikke en dritt med dusjkabinett her, nei.

Anonymkode: 66cf4...698

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dusjkabinett kan funke, men når man kjøper en leilighet med så gammelt bad og kjøkken så bør man sette av en sum penger til evt akutt behov for oppussing og utbedringer. Evt være sikker på at du kan få noen hundretusen mer i lån av banken ved behov. 

Anonymkode: 9085c...320

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør med styret om når de tenker å renovere badene. Hvis ikke risikerr du å pusse opp og få alt revet ned av borettslaget/sameiet etterpå. Med så gammelt bad så er det nok et renoveringsprosjekt rett rundt hjørnet.

Anonymkode: 0b251...ac7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...