Gå til innhold

Hvor har dere forsikret barna deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å tegne barneforsikring. Barnet er i barnehagealder, ingen kjente helseproblemer. Men jeg vil være sikker på at om noe skjer, så får barnet et godt beløp som kan hjelpe økonomien senere, også når jeg ikke er her lenger.

Hvor har dere forsikret deres barn og hvorfor akkurat der? 

Anonymkode: a298b...a78

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har valgt å ikkje forsikra barnet fordi folketrygden er godt nok. Kva skal ein barneforsikring gi ekstra? Dekka pengar på sjukehushotell o.s.v er småting. Og dei som har sjuke barn får ikkje forsikring. Synest heile ordninga virker rar.

Anonymkode: b09c1...cf8

• Liker 1
Skrevet

Vi har gjensidige barneforsikring til barna. Greit at folketrygden dekker mye om noe skulle skje, men om barnet er uheldig å blir ufør får den ikke mye å rutte med i voksen alder. Man får ikke forsikring på allerede syke barn nei, noe annet ville jo vært rart. 

Anonymkode: 856d1...bdb

• Liker 1
Skrevet

Vi forsikret barna i sparebanken, husker ikke hva det heter nå.

Ene barnet mitt har ett arvelig handikap, og han fikk en fin liten sum på forsikringa. Dette har gjort at når han trengte noe ekstra, som følge av handicapet, så kunne vi kjøpe det uten å tenke hva den summen skulle komme fra.  Når det er sagt, så har vi brukt 10 prosent av summen han fikk. Resten står på konto som han får når han trenger de.

• Liker 1
Skrevet

Definitivt IF 🤩 selvfølgelig må man ha barneforsikring. En barneforsikring er godt å ha om barnet blir alvorlig syk eller skadet. Selvfølgelig har man rettigheter via det offentlige, men store økonomiske utbetalinger vil komme godt med. Feks om foresatte ikke klarer å jobbe og har inntektstap. eller om man må bygge ut huset. 

Skrevet
Skalperud skrev (1 minutt siden):

Definitivt IF 🤩 selvfølgelig må man ha barneforsikring. En barneforsikring er godt å ha om barnet blir alvorlig syk eller skadet. Selvfølgelig har man rettigheter via det offentlige, men store økonomiske utbetalinger vil komme godt med. Feks om foresatte ikke klarer å jobbe og har inntektstap. eller om man må bygge ut huset. 

If har mye som ikke dekkes, bare så du er klar over det! 

Anonymkode: dfeea...d4f

Skrevet

Eksempel, om barnet mitt får kreft. Får eg ekstra pengar fordi barnet fekk kreft? Det finnest masse ordnignar for familier som er ramma av sånne grusomheter..

Kan skjønne uføregraden, faller barnet og brekker ryggen og blir lam så er 90.000kr ekstra per år fin sum å ha. Kanskje eg skulle søkt likevel hmm.

Anonymkode: b09c1...cf8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...