AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #1 Skrevet 17. januar 2021 Hei. Jeg er i en litt vanskelig situasjon og trenger råd. Jeg og samboer har en nydelig sønn på 2.5 år. Jeg har alltid hatt lyst på en søsken relativt tett, som sønnen min kan leke med og ha det gøy med. Jeg merker mer og mer i hverdagen at han hadde trengt et søsken. Problemet er at samboeren min ikke vil ha et barn til. Han mener vi små kranglet for mye og at forholdet er ustabilt. Det er snakk om små diskusjoner her og der, som er ganske vanlig. Vi kjøpte hus for et halvt år siden. Han sier at en dag så vil han kanskje men vet ikke når. Og jeg har en følelse på at dette er kun noe han sier, for han har sagt dette nå i et år. Skal sies at jeg var gravid i sommer, uplanlagt, og spontan aborterte. Etter dette har jeg ikke klart å legge fra meg tanken. Hva skal jeg gjøre? Jeg har så lyst på et barn til, at det gjør vondt... Anonymkode: a8c9a...bbe
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #2 Skrevet 17. januar 2021 Du må jo nesten respektere det han sier, er ikke så mye annet å gjøre. Dessuten bedre å bevare forholdet enn at det går under. Husk at et barn til kan bli tøft og om han allerede synes forholdet er ustabilt vil jeg fraråde det på det sterkeste. Anonymkode: c8591...71e 26
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #3 Skrevet 17. januar 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du må jo nesten respektere det han sier, er ikke så mye annet å gjøre. Dessuten bedre å bevare forholdet enn at det går under. Husk at et barn til kan bli tøft og om han allerede synes forholdet er ustabilt vil jeg fraråde det på det sterkeste. Anonymkode: c8591...71e Forholdet er ikke ustabilt. Det føles for meg at dette er et argument han bruker bare for å bruke det. Vi har små diskusjoner her og der, som helt vanlige forhold. Vi kjøpte nettopp hus, det virker litt rart at forholdet var stabilt nok for det men ikke et nytt barn. Anonymkode: a8c9a...bbe 3
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #4 Skrevet 17. januar 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Du må jo nesten respektere det han sier, er ikke så mye annet å gjøre. Dessuten bedre å bevare forholdet enn at det går under. Husk at et barn til kan bli tøft og om han allerede synes forholdet er ustabilt vil jeg fraråde det på det sterkeste. Anonymkode: c8591...71e Jeg er redd for at forholdet ikke blir bevart om han ikke kan få et søsken. Da dette er noe jeg tenker på hele dagen. Hver dag.. Anonymkode: a8c9a...bbe 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #5 Skrevet 17. januar 2021 Du må respektere mannen din. Han sier at forholdet er ustabilt og at dere småkrangler ofte. Du er ikke enig, men det er uansett sånn han oppfatter forholdet deres. Han vil ikke ha et barn til så du må velge å leve videre med han uten flere barn eller gå fra han for å få barn med noen andre. Den som ikke vil ha barn har veto! Anonymkode: 35655...b6a 11
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #6 Skrevet 17. januar 2021 Vis respekt for partneren du har valgt å dele livet med og nyt din fine 2 åring Anonymkode: f690b...66a 11
Ulven Skrevet 17. januar 2021 #7 Skrevet 17. januar 2021 Vel siden han mener at forholdet ikke er stabilt og at dere krangler mye, er det vel på tide med parterapi da? Jeg synes du skal si til han at du bestiller time, og så krever du at han blir med siden det tross alt er han som mener dere ikke har det bra. Personlig hadde jeg begynt å trekke meg ut av forholdet hvis mannen hadde sagt nei til flere barn. Det er hans fulle rett til å ikke ville ha flere barn, men det er også min rett å ønske flere barn. Så hadde dette vært min mann, hadde han fått 6 måneder på seg til å finne ut hvor han sto, og ville han deretter fremdeles ikke ha barn, så hadde det blitt kroken på døra. 15
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #8 Skrevet 17. januar 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg er redd for at forholdet ikke blir bevart om han ikke kan få et søsken. Da dette er noe jeg tenker på hele dagen. Hver dag.. Anonymkode: a8c9a...bbe Da får du gå da. Du kan faktisk ikke tvinge noen til å få et barn til om de sier nei. Anonymkode: 4612e...94e 9
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #9 Skrevet 17. januar 2021 Eg synest du bør venta litt og arbeida med forholdet. Det er slett ikkje sikker at du aldri får eit barn til. Menn på eit veldig generelt grunnlag planlegger kanskje ikkje like langt som oss damer? Eg planlegger 5-6 år fram eg... Mannen din er ikkje klar for neste enda, men han kan bli det. Anonymkode: 952d2...4c8 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #10 Skrevet 17. januar 2021 Ulven skrev (Akkurat nå): Vel siden han mener at forholdet ikke er stabilt og at dere krangler mye, er det vel på tide med parterapi da? Jeg synes du skal si til han at du bestiller time, og så krever du at han blir med siden det tross alt er han som mener dere ikke har det bra. Personlig hadde jeg begynt å trekke meg ut av forholdet hvis mannen hadde sagt nei til flere barn. Det er hans fulle rett til å ikke ville ha flere barn, men det er også min rett å ønske flere barn. Så hadde dette vært min mann, hadde han fått 6 måneder på seg til å finne ut hvor han sto, og ville han deretter fremdeles ikke ha barn, så hadde det blitt kroken på døra. Dette ☝🏻 Vi har 2 barn og jeg ønsket meg ett til. Ville egentlig ha enda flere, men tenkte jeg kunne klare meg med 3 siden han egentlig ønsket seg 2. Det var en lang kamp med mange diskusjoner, følte aldri han helt forstod hvor viktig det var for meg. Så tok jeg meg tid til å forklare nøyaktig hvor viktig det var for meg, og hvordan jeg tenkte det ville påvirke parforholdet dersom vi ikke fikk flere barn. Det viste seg at han var bekymret for bagateller, som vi stort sett løste under denne samtalen. Han gikk så med på å få en til, så nå er vi i gang med prøving. Det viktigste under denne samtalen var at det var veldig rolig stemning. Jeg passet godt på å ikke være anklagende og sytete, men kun fortelle mitt perspektiv. Dette gjorde at han virkelig skjønte budskapet i stedet for at det ble en krangel hvor en av oss skulle «vinne». Anonymkode: 6ef33...216 11
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #11 Skrevet 17. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette ☝🏻 Vi har 2 barn og jeg ønsket meg ett til. Ville egentlig ha enda flere, men tenkte jeg kunne klare meg med 3 siden han egentlig ønsket seg 2. Det var en lang kamp med mange diskusjoner, følte aldri han helt forstod hvor viktig det var for meg. Så tok jeg meg tid til å forklare nøyaktig hvor viktig det var for meg, og hvordan jeg tenkte det ville påvirke parforholdet dersom vi ikke fikk flere barn. Det viste seg at han var bekymret for bagateller, som vi stort sett løste under denne samtalen. Han gikk så med på å få en til, så nå er vi i gang med prøving. Det viktigste under denne samtalen var at det var veldig rolig stemning. Jeg passet godt på å ikke være anklagende og sytete, men kun fortelle mitt perspektiv. Dette gjorde at han virkelig skjønte budskapet i stedet for at det ble en krangel hvor en av oss skulle «vinne». Anonymkode: 6ef33...216 Unnskyld meg så du presset mannen din til et tredje barn? Flott. Og hvorfor er det så viktig med 3 barn når du wr heldig å ha fått TO?! Det er faktisk rimlig egoistisk etter min mening Anonymkode: 4612e...94e 10
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #12 Skrevet 17. januar 2021 Om det er din livsdrøm å ha to barn, så må du følge drømmen din etter min mening. Anonymkode: 64238...9fd 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #13 Skrevet 17. januar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Unnskyld meg så du presset mannen din til et tredje barn? Flott. Og hvorfor er det så viktig med 3 barn når du wr heldig å ha fått TO?! Det er faktisk rimlig egoistisk etter min mening Anonymkode: 4612e...94e Unnskyld meg. Men hvor i denne meldingen var det press? Dette var en samtale, hvor begge ble enige. Det er faktisk lov å fortelle sin side av saken, og at den andre personen kan endre mening uten at det er press. Anonymkode: a8c9a...bbe 14
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #14 Skrevet 17. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Unnskyld meg. Men hvor i denne meldingen var det press? Dette var en samtale, hvor begge ble enige. Det er faktisk lov å fortelle sin side av saken, og at den andre personen kan endre mening uten at det er press. Anonymkode: a8c9a...bbe Det er en form for press å nærmest fortelle mannen hvordan det blir om man ikke får det sånn og sånn. Mannen blir da automstisk redd for å miste familien sin og sier seg villig til å få en til SELVOM han innerst inne ikke vil. Men må jatte med for at dama skal få det som hun vil og at familien ikke blir oppløst eller helt jævlig masete i lengden! DET er faktisk egositisk og underliggende PRESS Anonymkode: 4612e...94e 6
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #15 Skrevet 17. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er en form for press å nærmest fortelle mannen hvordan det blir om man ikke får det sånn og sånn. Mannen blir da automstisk redd for å miste familien sin og sier seg villig til å få en til SELVOM han innerst inne ikke vil. Men må jatte med for at dama skal få det som hun vil og at familien ikke blir oppløst eller helt jævlig masete i lengden! DET er faktisk egositisk og underliggende PRESS Anonymkode: 4612e...94e Kan skjønne hva du mener. Men samtidig - i et forhold skal man kunne si det man føler. Hvis hun følte Hu måtte gå fra han pga dette, så må hun si det til han! Press eller ei. Kommunikasjon er nøkkelen. Partner skal kunne fortelle absolutt alt til sin livspartner, så er det opp til partner å bestemme hva han/hun vil gjøre! Anonymkode: a8c9a...bbe 10
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #16 Skrevet 17. januar 2021 Hvis forholdet er så ustabilt at han ikke vil ha flere barn, da burde han også gå fra deg. Blir for dumt. Anonymkode: 8bc44...163 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #17 Skrevet 18. januar 2021 Ulven skrev (7 timer siden): Vel siden han mener at forholdet ikke er stabilt og at dere krangler mye, er det vel på tide med parterapi da? Jeg synes du skal si til han at du bestiller time, og så krever du at han blir med siden det tross alt er han som mener dere ikke har det bra. Personlig hadde jeg begynt å trekke meg ut av forholdet hvis mannen hadde sagt nei til flere barn. Det er hans fulle rett til å ikke ville ha flere barn, men det er også min rett å ønske flere barn. Så hadde dette vært min mann, hadde han fått 6 måneder på seg til å finne ut hvor han sto, og ville han deretter fremdeles ikke ha barn, så hadde det blitt kroken på døra. Så du synes det er greit at eldste må deles mellom foreldrene bare fordi du må ha flere barn? Merkelig tankegang Anonymkode: c8591...71e 3
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #18 Skrevet 18. januar 2021 Snakk nå først og fremst ordentlig med mannen din. Finn ut hva han egentlig tenker og føler på når han sier han opplever forholdet ustabilt. Småting for deg kan være store ting for ham, og motsatt. Så jobber dere med å oppklare og fikse ting mellom dere. Ikke vent på at forholdet skal bli bedre av seg selv. Du må ta hans ståsted alvorlig, og møte ham på det. Men du har også lov til å fortelle om dine tanker og følelser. Pass bare på at ønsket om flere barn ikke får overskygge alt annet. Begge må føle seg trygge og vel i forholdet før det er naturlig å ønske et nytt medlem velkommen inn i familien. Det bør være ditt hovedfokus ei stund. Anonymkode: a440c...3d0 8
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #19 Skrevet 18. januar 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Snakk nå først og fremst ordentlig med mannen din. Finn ut hva han egentlig tenker og føler på når han sier han opplever forholdet ustabilt. Småting for deg kan være store ting for ham, og motsatt. Så jobber dere med å oppklare og fikse ting mellom dere. Ikke vent på at forholdet skal bli bedre av seg selv. Du må ta hans ståsted alvorlig, og møte ham på det. Men du har også lov til å fortelle om dine tanker og følelser. Pass bare på at ønsket om flere barn ikke får overskygge alt annet. Begge må føle seg trygge og vel i forholdet før det er naturlig å ønske et nytt medlem velkommen inn i familien. Det bør være ditt hovedfokus ei stund. Anonymkode: a440c...3d0 Jeg har snakket ordentlig med mannen min, vi har ordnet opp i små kranglene om hvem som satt inn hva i oppvaskmaskinen og hvem som skiftet siste bleie (😅). Kan ikke kalle det for ordnerlig diskusjon en gang. Forholdet er bra. Det er stabilt. Har møtt han på alt, sagt jeg skal endre meg på ting han ønsker - og gjort det! Som han over skrev, at eldstemann skal skilles fra mor og far fordi mor vil ha et barn til og far ikke. Er det gitt og bestemt at mor må bli i forholdet når far ikke kan gi det mor vil ha? Skal man leve i sorgen, bare pga barnet? Som sikkert alle skjønner kan dette bli en langvarig ødeleggelse for forholdet. Men man skal fremdeles bli? Blir ikke det verre for eldstemann? Det er mer til historien enn man kan skrive her, for det blir langt. Jeg hadde lagt fra meg tanken om ey barn til og skulle begynne på prevensjon. Han var vel viten at jeg ikke gikk på noe som helst prevensjon, men hadde fremdeles ubeskyttet sex. Til hans store overraskelse ble jeg gravid, og han sa at enten tar du abort, eller så forlater jeg deg (dere altså). Heldigvis så sto jeg på mitt og ikke lot meg presse til å gjøre noe med kroppen min som jeg ikke ville (han visste med sikkerhet at jeg ikke tar abort om jeg blir gravid). Men uheldigvis, så mistet jeg babyen i magen. Hadde det ikke vært for dette, så hadde jeg lagt tanken om en ny baby bak meg. Attpåtil så velger han å komme inni meg 4 uker etter abort, og le av det og si at hehe, det var ikke meningen. Anonymkode: a8c9a...bbe 2
Thea82 Skrevet 18. januar 2021 #20 Skrevet 18. januar 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg har snakket ordentlig med mannen min, vi har ordnet opp i små kranglene om hvem som satt inn hva i oppvaskmaskinen og hvem som skiftet siste bleie (😅). Kan ikke kalle det for ordnerlig diskusjon en gang. Forholdet er bra. Det er stabilt. Har møtt han på alt, sagt jeg skal endre meg på ting han ønsker - og gjort det! Som han over skrev, at eldstemann skal skilles fra mor og far fordi mor vil ha et barn til og far ikke. Er det gitt og bestemt at mor må bli i forholdet når far ikke kan gi det mor vil ha? Skal man leve i sorgen, bare pga barnet? Som sikkert alle skjønner kan dette bli en langvarig ødeleggelse for forholdet. Men man skal fremdeles bli? Blir ikke det verre for eldstemann? Det er mer til historien enn man kan skrive her, for det blir langt. Jeg hadde lagt fra meg tanken om ey barn til og skulle begynne på prevensjon. Han var vel viten at jeg ikke gikk på noe som helst prevensjon, men hadde fremdeles ubeskyttet sex. Til hans store overraskelse ble jeg gravid, og han sa at enten tar du abort, eller så forlater jeg deg (dere altså). Heldigvis så sto jeg på mitt og ikke lot meg presse til å gjøre noe med kroppen min som jeg ikke ville (han visste med sikkerhet at jeg ikke tar abort om jeg blir gravid). Men uheldigvis, så mistet jeg babyen i magen. Hadde det ikke vært for dette, så hadde jeg lagt tanken om en ny baby bak meg. Attpåtil så velger han å komme inni meg 4 uker etter abort, og le av det og si at hehe, det var ikke meningen. Anonymkode: a8c9a...bbe Og han vil du ha flere barn med? Synes han virker veldig usympatisk. 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå