Gå til innhold

La barna være hjemme alene når vi sitter hos naboen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har to barn som er 11 og 13 (6. Og 8.klasse), og har blitt invitert bort til naboene på middag og vin når restriksjonene blir lettet litt på. De vil helst ikke til barnevakt, men vil heller være alene hjemme. Vi kan se inn i stuen fra naboenes hus, barna kan ringe om det er noe og vi vil gå innom og sjekke med jevne mellomrom. Er snakk om at vi kanskje kommer hjem i 2-tiden. Er dette greit, eller er det for tidlig? 

Anonymkode: ba34d...1b2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja jeg hadde tenkt det var greit så lenge barna synes det. 

Anonymkode: 91e97...261

• Liker 12
Skrevet

Det gjør vi ofte. 12 og fire år her

Anonymkode: 2c78b...f62

Skrevet

Ikke noe problem så lenge de ønsker det selv. 😊

Skrevet

Ikke noe problem sånn aldersmessig sett. Selvfølgelig hvis ingen av de er typen til å prøve å tenne bål i stua eller teste brannslukkingsapparatet på kjøkkenet 😉

Anonymkode: 54f1f...c49

• Liker 2
Skrevet

Øv, 11og 13? Ja, selvsagt. Jeg kunne fort ha gjort det med 7-åringen her også. 

de er så store at de fint kan være hjemme alene en kveld. Og når det er snakk om nabohuset ser jeg virkelig ikke problemet. Forutsetter selvsagt normalt fornuftige barn. 

Anonymkode: 0fff5...afc

• Liker 4
Skrevet

Eh trodde det var snakk om en 7 åring eller noe sånt. Disse barna er jo eldre. 13 åring klarer vel å ha ansvar for 11 åringen noen timer.  Hadde syns det var ok at 11 åringen hadde vært alene også jeg da noen timer. 

Skrevet

11 og 13? Ja, bevares. 

• Liker 2
Skrevet

Ja klart det. Hadde ikke falt meg inn å ordne barnevakt på kveld for 12 og 13 åringen her. De kan jo bare gå bort til dere lm noe er krise.

Anonymkode: 93134...1d9

Skrevet

Ring eller stikk innom med gjevne mellomrom og ikke bli beruset så går det fint. 

Skrevet

Haha trodde det var snakk om veldig små barn. 😛 Vi lot barnet vårt være alene hjemme mens vi var hos naboen da han var 5. Bare veldig kort på dagtid den gangen altså, men han visste jo hvor vi var og kunne komme over om det var noe.

Han er 9 nå, og nå hadde jeg lett gjort det du beskriver, så lenge han hadde vært komfortabel med det selv. :) (Det er han ikke, for han er mørkredd. Så da gjør vi det ikke altså. Men han kan fint være alene hjemme noen timer på dagtid.)

Anonymkode: 25078...764

Skrevet

Ja! En 13-åring klarer jo fint å være aleine, og samtidig følge med søsken. Avhengig at de selv synes dette er greit. 

Anonymkode: 01566...64d

Skrevet

Ja, tenker 13åringen fint kan være barnevakt for 11åringen? Jeg var barnevakt for lillesøster når jeg var yngre enn det. Viktigste er jo at barna ikke er redde da.

Anonymkode: c782e...bce

Skrevet

Så lenge barna hver for seg er i stand til å ta seg ut av huset dersom det brått skulle begynne å brenne, og minst ett av barna er i stand til å oppsøke dere for å skaffe hjelp, tenker jeg det går bra.

Anonymkode: 39655...e48

• Liker 1
Skrevet

At dere er hos naboen må da være helt greit. Ungene vet hvor dere er og kan jo gå til dere hvis det skulle være noe. 

Anonymkode: 4420c...437

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...