AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #1 Skrevet 17. januar 2021 Hei! Hver eneste gang mitt barn har vært hos far og samboeren forteller hun gråtkvalt hvordan de tvinger henne til å bruke masse såpe inne i skrittet og hvordan de tvinger henne til å la de gjøre det for ho. ungen er nå 7år og klarer helt fint å dusje seg selv (med veiledning når det trengs). Hun får også vondt av å bruke såpe på grunn av atopisk eksem og det er ekstra sensitivt i underlivet. Barnet forteller at det føles ekkelt ut og er veldig ubehagelig. Og etterpå er hun flau. hun forteller hvordan fars samboer ikke lytter når min datter sier nei. Far lar samboeren styre på. jeg har sagt ifra mange ganger. Muntlig og skriftlig. Men de nekter å høre.. De er direkte ubehagelige og truer meg med anmeldelse om jeg våger å holde tilbake samvær (jeg har spurt om å få hoppe over samvær fordi barnet ikke vil. Da på grunn av frykt for fars samboer som tvinger seg på under vask). Hva kan jeg gjøre? Jeg blir ikke hørt noen steder og nå har barnet denne opplevelsen med at noen tvinger seg på kroppen hennes. jeg klarte i dag å fange opp samtalen på film hvor barnet forteller uoppfordret om hvor flaut det er og hvor ubehagelig hele situasjonen er for henne. Anonymkode: 2dfcb...ea0
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 17. januar 2021 Men i alle dager! Dette høres jo på grensa til seksuelt overgrep... Og jeg er IKKE den som roper om sånt i tide og utide. Jenta er stor nok til å vaske seg sjøl. Anonymkode: 6be50...ba8 230
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 Populært innlegg #3 Skrevet 17. januar 2021 Du må iallefall gå videre med dette. Det er overgrep! De kommer ingen vei med å anmelde deg. Det er tomme trusler. Anonymkode: 874f2...136 106
Populært innlegg Spai Skrevet 17. januar 2021 Populært innlegg #4 Skrevet 17. januar 2021 Jeg kjenner jeg blir rasende på deres vegne! Jenta sier nei, og det er viktig at det blir respektert! NEI BETYR NEI! og ja, jeg mener dette er i en mørkegrå sone!! 99
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #5 Skrevet 17. januar 2021 Tror de at det hjelper mot eksemet/ er nødvendig for at eksemet ikke skal bli verre eller blusse opp? Uansett så må det tas tak i Anonymkode: 8fa70...f4d 6
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 Populært innlegg #6 Skrevet 17. januar 2021 Det der høres ikke bra ut i det hele tatt! Og kan gi henne varige problemer med kropp og intimgrenser. Anonymkode: 9c03d...55b 54
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 Populært innlegg #7 Skrevet 17. januar 2021 Ts her! takk! Jeg trengte en bekreftelse på det jeg selv føler om situasjonen. Men jeg vil ikke rope ut i tilfelle jeg overdriver. Eksemet blusser opp av såpe, jeg har fortalt far dette. Så han vet. Det samme ved bruk av feil krem, da blir hun utrolig sår. Men de nekter å lytte. Jeg er faktisk veldig sint nå.. At den dama våger! Ungen føler absolutt at grensene hennes ikke blir tatt på alvor. Anonymkode: 2dfcb...ea0 66
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #8 Skrevet 17. januar 2021 Det er ikke straffbart å holde igjen samvær, de har ingenting å anmelde deg for. Men du risikerer jo rettssak om omsorgen. Anonymkode: 748ad...2f0 18
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #9 Skrevet 17. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er ikke straffbart å holde igjen samvær, de har ingenting å anmelde deg for. Men du risikerer jo rettssak om omsorgen. Anonymkode: 748ad...2f0 Jo det er straffbart. Du kan få bøter evnt fengsel. Kan regnes som kidnapping i verste fall Anonymkode: 2dfcb...ea0 4
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 Populært innlegg #10 Skrevet 17. januar 2021 Ville tatt kontakt med helsesøster og beskrevet dette. Høres ikke bra ut. Anonymkode: 3e420...7a0 87
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #11 Skrevet 17. januar 2021 Den dama ødelegger jo barnet! Dette er alvorlig og langt over grensa for hva som er normalt og greit. Anonymkode: 39c91...c3b 44
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #12 Skrevet 17. januar 2021 Eg dusja åleine når eg var sju... Det der er veldig merkelig. Snakk med helsestasjonen. Anonymkode: 217da...b49 18
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 Populært innlegg #13 Skrevet 17. januar 2021 Jeg opplevde noe lignende i min barndom, men det var mye mindre ille. Jeg pleide å bo hos tanta mi hver tredje helg da mamma var aleneforsørger og måtte jobbe. Jeg likte ikke å dusje og både mamma og tanta mi måtte "tvinge" meg, noe som er forståelig. Tanta mi derimot, hun sa ofte til meg at tissen min stinker så fælt. Dette gjorde hun også foran mine to kusiner og onkel. Jeg har hatt enorme komplekser med underlivet mitt pga det i mange år, jeg har alltid vært så redd for at den lukter. Jeg turte ikke å gå på skolen om jeg ikke hadde vasket den samme morgen og sprayet med parfyme. Jeg tenker at når ting ble så ille for meg kum ved "tilsendt din stinker", har jeg ikke fantasi til å tenke på hvor ille det hadde blitt hvis noen skulle vasket det for meg. Det far og stemor gjør er ikke greit! Anonymkode: 09e99...778 53
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #14 Skrevet 17. januar 2021 Herregud fikk helt vondt inni meg nå. Dette er IKKE greit! Anonymkode: 653d6...297 22
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #15 Skrevet 17. januar 2021 Du får true med å anmelde dem tilbake, da. For seksuell Krenkende atferd! Anonymkode: fd26d...314 46
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 Populært innlegg #16 Skrevet 17. januar 2021 Det der er absolutt på grensen til overgrep. Jenta er 7 år! Samboer til far skal IKKE stå og gnukke såpe i underlivet til dattera di. Oppblussing av eksem er det minste problemet her. Snakk med lege. Snakk med helsestasjonen. Dette kan ikke fortsette! Anonymkode: 0c85c...dd4 57
Peppa96 Skrevet 17. januar 2021 #17 Skrevet 17. januar 2021 Nei gud det der er helt uaktuelt! Det er intimsonen!! Dette må du gå videre med... 18
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 Populært innlegg #18 Skrevet 17. januar 2021 Det jeg ville gjort var å få et skriv fra legen, som beskriver jentas utfordringer med atopisk eksem, og hvordan det behandles og sendt skriftlig til far og stemor sammen med en klar beskjed om at dersom de ikke retter seg etter dette kommer du til å holde igjen samvær på det grunnlaget. Legg også gjerne ved lenker som beskriver barns rettigheter til å bestemme over egen kropp. Her vil du antagelig finne en del på bufdir og redd barna sine sider. Dersom det skjer igjen etter denne skriftlige beskjeden ville jeg holdt tilbake barnet fra samvær, dokumentert barnets påstander og tatt kontakt med barnevernet og politiet. Det de driver med er ødeleggende for barnet, og langt over streken. Satt på spissen: jeg er lærer, og dersom en elev i den aldersgruppen hadde kommet og fortalt meg at far og stemor vasket henne på en slik måte, og at det var ubehagelig og at eleven samtidig var tydelig berørt av det ville jeg tatt det videre til rektor og vi ville vurdert å sende en bekymringsmelding på det. Det er ikke uvanlig at barn trenger hjelp til hygienen i den alderen, men det er flere ting du beskriver her som får meg til å stusse. Anonymkode: e52c6...8f8 102
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #19 Skrevet 17. januar 2021 Jeg hadde både anmeldt og huket inn bv. Anonymkode: 94ede...754 33
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #20 Skrevet 17. januar 2021 Stakkars barn! Hva er det de tenker med?! Man skal heller ikke bruke såpe der! Anonymkode: d3c47...6b1 11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå