Gå til innhold

Noen som har prøvd hårprodukter uten sulfat og silikon?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bruker Ahava og har etter det blitt fri for fet hodebunn, mannen har endelig sluttet å flasse. 

Anonymkode: a84e8...61d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg bruker Ahava og har etter det blitt fri for fet hodebunn, mannen har endelig sluttet å flasse. 

Anonymkode: a84e8...61d

Den er mild ja, uten sulfat og silikon, samt parabene-fri.

Anonymkode: ed656...824

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Kan noen vær så snill å gi tips om noen produkter?🙏

Hilsen ei med " krøller "sukk

Anonymkode: 81847...1cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det stemmer at den er uten sulfat, men isteden har de brukt mye sulfonate som en erstatning som kan sidestilles med sulafat. For mange er det fortsatt for sterkt. Det er nok derfor du klør og håret blir fett fordi sulfonate stripper huden for egene oljer og det overkompanseres med fettproduksjon fra hodebunnen. 

Jeg skjønner det ikke. De sier jo at den skal være så bra, spesielt på håravfall. Jeg merker at jeg mister mindre hår, men det blir fort fett og jeg hater det.

Anonymkode: da210...086

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Maria Nila sine produkter og jeg liker de veldig godt. Det andre merket jeg har prøvd er Function og Beauty, hvor du lager dine egne produkter, basert på dine behov. De er litt dyre, men jeg merker godt at jeg ikke trenger å vaske håret så ofte. I 2020 kunne jeg fint vaske håret en gang i uken (hjemmekontor, hehe), men skal du ut blant folk holder det i massevis å vaske håret 2 ganger i uken for meg nå. Hodebunnen holder seg freshere lenger, rett og slett. 

Anonymkode: ad615...458

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Jeg skjønner det ikke. De sier jo at den skal være så bra, spesielt på håravfall. Jeg merker at jeg mister mindre hår, men det blir fort fett og jeg hater det.

Det blir nok fett pga såpen og silikonet, men så kan det jo hende det hat noen andre ingredienser som stimulerer til hårvekst/mindre hårtap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det blir nok fett pga såpen og silikonet, men så kan det jo hende det hat noen andre ingredienser som stimulerer til hårvekst/mindre hårtap.

Det står jo på deres side og de sier det selv også at den skal stoppe hårtap umiddelbart, selv genetisk hårtap. Men for å få hårvekst må man bruke det serumet, den har jeg enda ikke prøvd. Og det jeg også har merket med shampoen er at håret blir som stål, altså det blir mykt og alt det der, men hvert hårstrå føles som stålbørste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det står jo på deres side og de sier det selv også at den skal stoppe hårtap umiddelbart, selv genetisk hårtap. Men for å få hårvekst må man bruke det serumet, den har jeg enda ikke prøvd. Og det jeg også har merket med shampoen er at håret blir som stål, altså det blir mykt og alt det der, men hvert hårstrå føles som stålbørste.

Stivt hår betyr oftest for mye protein, jeg ser den inne holder det, ikke alle kan bruke produkter med protein. 

Økt hårvekst forekommer ofte når hodebunnen blir massert da det gir blodtilførsel, hvis du vasker og masserer mer enn normalt kan det være at det har økt hårveksten.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Stivt hår betyr oftest for mye protein, jeg ser den inne holder det, ikke alle kan bruke produkter med protein. 

Økt hårvekst forekommer ofte når hodebunnen blir massert da det gir blodtilførsel, hvis du vasker og masserer mer enn normalt kan det være at det har økt hårveksten.  

Protein kan foorsåvidt også øke hårveksten, men som sagt så er det ikle bra med for mye og noen kan være proteinsensitive. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Det med økt hårvekst og massere hodebunnen, det vet jeg, pleier alltid å massere hodebunnen når jeg vasker det. Men det kommer ikke nye hår for det. Og man skal vaske håret med Nisim hver dag eller annenhver dag, og det skjønner jeg egentlig da håret blir fett på dag to.

Tenkte faktisk å starte med Miriam Queddo  produkter, de har også produkter mor håravfall. Har brukt de før, og vært fornøyd. Vet ikke hvor lenge jeg gidder å bruke Nisim sjampo, da det inneholder silikon, som ikke er bra for håret på sikt. Men da skjønner jeg virkelig heller ikke hvorfor så mange er så fornøyde med Nisim, når det inneholder dårlige stoffer. Blir bare forbannet egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Pureology Hydrate shampoo og balsam. De er uten silikoner, parabener, sulfat og mineralolje. Får veldig mykt, lett og fint hår av dem 🥰

Anonymkode: b003e...3e7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg bruker Pureology Hydrate shampoo og balsam. De er uten silikoner, parabener, sulfat og mineralolje. Får veldig mykt, lett og fint hår av dem 🥰

Anonymkode: b003e...3e7

Kan du linke til den uten silikon? Jeg finner bare denne med silikon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Startet å følge Curly girl-prinsippene i høst, dvs jeg tok en siste vask med shampoo uten silikon, men med sulfat (for å få ut silikonrester). Og har etter det kun brukt balsam (uten sulfat/silikon/uttørrende alkohol). Og håret mitt har aldri sett bedre ut! Det er luftigere, mindre stivt og jeg har tydelige krøller, ikke bare fall og krus. Og ikke minst holder det seg pent over flere dager. Har brukt litt forskjellig, stort sett handlet på Normal (Curl girl/the curl company/byVeira/Cantu) og i dagligvare (Define Rå/Garnier). Vasker hodebunnen med balsam først, så tar jeg en kur, og deretter en runde med balsam som skylles ut før jeg bruker leave-in balsam og schruncher opp håret med hendene slik at krøllene kommer fram. Bruker så litt gel og gjør det samme. Tørker håret litt med en gammel t-skjort, lufttørker stort sett, men bruker diffuser av og til. 

Bruker balsamspray for å friske opp når det ikke er «vaskedag».

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ruthven skrev (1 time siden):

Startet å følge Curly girl-prinsippene i høst, dvs jeg tok en siste vask med shampoo uten silikon, men med sulfat (for å få ut silikonrester). Og har etter det kun brukt balsam (uten sulfat/silikon/uttørrende alkohol). Og håret mitt har aldri sett bedre ut! Det er luftigere, mindre stivt og jeg har tydelige krøller, ikke bare fall og krus. Og ikke minst holder det seg pent over flere dager. Har brukt litt forskjellig, stort sett handlet på Normal (Curl girl/the curl company/byVeira/Cantu) og i dagligvare (Define Rå/Garnier). Vasker hodebunnen med balsam først, så tar jeg en kur, og deretter en runde med balsam som skylles ut før jeg bruker leave-in balsam og schruncher opp håret med hendene slik at krøllene kommer fram. Bruker så litt gel og gjør det samme. Tørker håret litt med en gammel t-skjort, lufttørker stort sett, men bruker diffuser av og til. 

Bruker balsamspray for å friske opp når det ikke er «vaskedag».

Takk for at du deler. Har du noe erfaring med cantusodukter, hvilken og hva Synnes du sammenlignet med andre merker du nevner?

Og vet du hva som gir best og penest resultat for definisjon og hold av krøller av styling krem/curl aktivator vs gel?

Er redd håret blir stivt og ser fett ut av gel, har du noen erfaring der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Takk for at du deler. Har du noe erfaring med cantusodukter, hvilken og hva Synnes du sammenlignet med andre merker du nevner?

Og vet du hva som gir best og penest resultat for definisjon og hold av krøller av styling krem/curl aktivator vs gel?

Er redd håret blir stivt og ser fett ut av gel, har du noen erfaring der?

Har bare testet Cantu Curl activator, den ble litt tung for mitt hår, men funker på venninna mi, så det kommer nok an på håret. Jeg startet med å kjøpe hele Curl Girl-settet, så har jeg testet litt forskjellig etter hvert. Jeg har hatt noen bomkjøp og har innsett at jeg trenger mest fukt og absolutt ikke protein. Også er leave-in balsam langt bedre enn balsam-spray (som er med i Curl girl-settet), men balsam-spray er supert for å friske opp.

Gel funker supert! Skjønner bekymringen, ser jo for seg at det blir som på 80-tallet ;) Påfører en god dæsj i dryppende våt hår, scruncher og lar det tørke. Når det er helt tørt så klemmer jeg bort det stive (cast). Da er håret mykt og krøllene holder seg, så verken stivt eller fett!

Bruker også Olaplex no3 3-4 ganger i måneden. Da lar jeg den virke i noen timer før jeg dusjer (jeg har bleket/stripet hår som var pinnetørt og ganske ødelagt før jeg startet med CGM, så greit å prøve å bygge det opp litt).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mer luftig og fluffy, bruker Silikonfri Sjampo fra apoteket

Anonymkode: feeb9...fdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ruthven skrev (48 minutter siden):

Har bare testet Cantu Curl activator, den ble litt tung for mitt hår, men funker på venninna mi, så det kommer nok an på håret. Jeg startet med å kjøpe hele Curl Girl-settet, så har jeg testet litt forskjellig etter hvert. Jeg har hatt noen bomkjøp og har innsett at jeg trenger mest fukt og absolutt ikke protein. Også er leave-in balsam langt bedre enn balsam-spray (som er med i Curl girl-settet), men balsam-spray er supert for å friske opp.

Gel funker supert! Skjønner bekymringen, ser jo for seg at det blir som på 80-tallet ;) Påfører en god dæsj i dryppende våt hår, scruncher og lar det tørke. Når det er helt tørt så klemmer jeg bort det stive (cast). Da er håret mykt og krøllene holder seg, så verken stivt eller fett!

Bruker også Olaplex no3 3-4 ganger i måneden. Da lar jeg den virke i noen timer før jeg dusjer (jeg har bleket/stripet hår som var pinnetørt og ganske ødelagt før jeg startet med CGM, så greit å prøve å bygge det opp litt).

Tusen takk for masse gode tips😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.1.2021 den 22.20):

Jeg merker at håret mitt ikke blir like fort fett, det er veldig luftig, mykt og ser sunnere ut! Veldig veldig fornøyd 👌

Anonymkode: c94b5...b75

AnonymBruker skrev (På 17.1.2021 den 22.52):

Jeg bruker bare silikon og sulfatfrie hårprodukter og har gjort det et års tid. Jeg har fått mye mykere og glansfullt hår, krøllene mine er mer definerte og hodebunnen min klør ikke lenger. Kan anbefale det!

Anonymkode: 928cd...180

AnonymBruker skrev (På 18.1.2021 den 10.09):

Jeg har holdt meg unna silikonprodukter i 10 år nå. Håret mitt er mye luftigere, krøllene kommer frem (ikke bare krus) og det blir ikke like fort fett. Er veldig fornøyd. Bruker ikke nødvendigvis dyre produkter, er bare nøye med at de ikke inneholder silikoner. 

Anonymkode: a31c9...825

Kan der skrive hvilke produkter dere bruker? Altså hvilket merke? 🙃🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.1.2021 den 8.46):

Bruker Nisim jeg også. Merker mindre håravfall, mer glans og håret blir utrolig mykt. Men, klør fortsatt i hodebunnen (den skal liksom hjelpe mot det)  og håret blir fett på dag 2 🙄

Nisim inneholder silikon, men ikke sulfat da :) 

Anonymkode: b696d...398

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...