Gå til innhold

Noen som har prøvd hårprodukter uten sulfat og silikon?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest lillemy36

Jeg bruker sånn Shampo nå. Gjort i 3 snart 4 mnd. Jeg har begynt på Recrea forte som jeg smører i hodebunn for bedre oksygen og blodtilførsel til hår røttene. Jeg mister mye hår. 

Derfor må jeg bruke silikon fri og fosfat fri Shampo. For disse tetter hodebunnen og hårstrående.

Jeg bruker recrea forte Shampo. 

Vet ikke om jeg kan si noe forskjell enda på noen ting men, de sier jo det er myyyye bedre for håret og hodebunn 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker at håret mitt ikke blir like fort fett, det er veldig luftig, mykt og ser sunnere ut! Veldig veldig fornøyd 👌

Anonymkode: c94b5...b75

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler ikke det har så mye å si på mitt hår. Men det er veldig slitt og ser usunt ut uansett...

Anonymkode: fa02b...a05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Føler ikke det har så mye å si på mitt hår. Men det er veldig slitt og ser usunt ut uansett...

Anonymkode: fa02b...a05

Er det slitt av farge? Varme? Krøller? Annet?

Anonymkode: ed656...824

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De eneste sjampoen jeg tåler er fra The Bodyshop. 

Anonymkode: a2982...7f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker bare silikon og sulfatfrie hårprodukter og har gjort det et års tid. Jeg har fått mye mykere og glansfullt hår, krøllene mine er mer definerte og hodebunnen min klør ikke lenger. Kan anbefale det!

Anonymkode: 928cd...180

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg bruker bare silikon og sulfatfrie hårprodukter og har gjort det et års tid. Jeg har fått mye mykere og glansfullt hår, krøllene mine er mer definerte og hodebunnen min klør ikke lenger. Kan anbefale det!

Anonymkode: 928cd...180

Oi, kan du dele hvilken produkter du bruker?

Takk😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har klassisk nordisk fint hår.

Starter med det pga mye håravfall, brukte The Hair Lust før og nå Nisim.

Tja.....klødde mindre i hodebunnen i starten, men ellers kan jeg ikke si det er noen positiv forskjell. 

Anonymkode: 20e56...525

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har klassisk nordisk fint hår.

Starter med det pga mye håravfall, brukte The Hair Lust før og nå Nisim.

Tja.....klødde mindre i hodebunnen i starten, men ellers kan jeg ikke si det er noen positiv forskjell. 

Anonymkode: 20e56...525

Bruker Nisim jeg også. Merker mindre håravfall, mer glans og håret blir utrolig mykt. Men, klør fortsatt i hodebunnen (den skal liksom hjelpe mot det)  og håret blir fett på dag 2 🙄

Anonymkode: da210...086

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det står «uten sulfat» på alle sjampoer nå om dagen? Tror det er en trend. Min er uten og vet om jeg forstår hva forskjellen er (kontra med). Fornøyd er jeg uansett. 

Anonymkode: f1ad5...9eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har holdt meg unna silikonprodukter i 10 år nå. Håret mitt er mye luftigere, krøllene kommer frem (ikke bare krus) og det blir ikke like fort fett. Er veldig fornøyd. Bruker ikke nødvendigvis dyre produkter, er bare nøye med at de ikke inneholder silikoner. 

Anonymkode: a31c9...825

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NISIM inneholder BÅDE silikon og et rensemiddel som er nesten like hardt og irriterende som sulfat, som ingrediens nr. 2 altså MYE av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

NISIM inneholder BÅDE silikon og et rensemiddel som er nesten like hardt og irriterende som sulfat, som ingrediens nr. 2 altså MYE av det. 

Det står ikke på ingredienslisten at det er silikon i sjampoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Maria Nila, den er uten sulfat, men er usikker på silikon. Liker den veldig godt da 🙂 

Anonymkode: 4183a...6cb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det står ikke på ingredienslisten at det er silikon i sjampoen.

Dimeticone står det i den til normalt til tørt hår hver fall. Den til fett hårtype har jeg ikke sjekket, er det den du har?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg bruker Maria Nila, den er uten sulfat, men er usikker på silikon. Liker den veldig godt da 🙂 

Anonymkode: 4183a...6cb

Balsamene inneholder silikon, skummet bare fort på shampoene, men mulig de ikke inneholder det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dimeticone står det i den til normalt til tørt hår hver fall. Den til fett hårtype har jeg ikke sjekket, er det den du har?

Nei, jeg bruker den som er normalt til tørt hår. Hm, er det da dumt å bruke en slik sjampo da? Og alle som sier den er silikon og sulfat fri.😏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, jeg bruker den som er normalt til tørt hår. Hm, er det da dumt å bruke en slik sjampo da? Og alle som sier den er silikon og sulfat fri.😏

Hvis den fungerer for deg, så trenger du jo ikle å slutte. Lurer på hva i den dom får håret til å vokse/ikke falle av slik som folk skriver her inne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det stemmer at den er uten sulfat, men isteden har de brukt mye sulfonate som en erstatning som kan sidestilles med sulafat. For mange er det fortsatt for sterkt. Det er nok derfor du klør og håret blir fett fordi sulfonate stripper huden for egene oljer og det overkompanseres med fettproduksjon fra hodebunnen. 

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Bruker Nisim jeg også. Merker mindre håravfall, mer glans og håret blir utrolig mykt. Men, klør fortsatt i hodebunnen (den skal liksom hjelpe mot det)  og håret blir fett på dag 2 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...