surfejenta Skrevet 17. januar 2021 #1 Skrevet 17. januar 2021 Hei. Jeg var nyutdannet vernepleier vår 2020, og jobber nå i 100% fast stilling i psykiatrien (spesialisthelsetjenesten). Jeg ønsker å ta videreutdanning til høsten, fulltid eller deltid, og har i forbindelse med dette undersøkt litt og kommet frem til at det kanskje er lurt jeg går over til nattevaktsstilling. Da kan jeg ha mindre stilling og tjene ca like mye som når jeg går todelt turnus (slik jeg har forstått det?) Det jeg lurer på er; hvor stor stillingsprosent må jeg ha for å komme greitt ut av det økonomisk? (Har faste utgifter på ca 14000 i mnd, boliglån, lånekassenlån, forsikringer, strøm etc). Med todelt turnus har jeg utbetalt ca 27 000 i mnd etter skatt. Hordan jobber dere andre nyutdannede syke/vernepleiere som går natt? Hvordan ser en mnd ut for dere? Synes dere det er bedre å gå natt kontra dag? Jeg er i tillegg et utpreget b-menneske og sliter noe enormt med sein/tidlig vakter.. så lurer også på med bakgrunn i dét om nattevaktsstilling kan være bedre..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå