AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #1 Skrevet 17. januar 2021 Jeg har den siste tiden sett på mellompuddel, men lurer på om noen her har erfaring med rasen og vil si litt om den? Og så lurer jeg på hvor store de faktisk blir, jeg klarer ikke helt å bedømme 10-15 kg Hvilken størrelse bruker man f.eks. på bilburet til en mellompuddel? Anonymkode: 3fc9a...f95
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #2 Skrevet 17. januar 2021 Min mellompuddel tispe veide 5,5 kg. Hun var søt, lettlært og utholdende. men dessverre også ganske nervøs. ville nok valgt en annen rase neste gang. mulig hun var spesiell, men nervøsiteten var utrolig slitsom. Bortsett fra det var hun en herlig liten dame ☺️❤️ Anonymkode: 79407...992
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #3 Skrevet 17. januar 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Min mellompuddel tispe veide 5,5 kg. Hun var søt, lettlært og utholdende. men dessverre også ganske nervøs. ville nok valgt en annen rase neste gang. mulig hun var spesiell, men nervøsiteten var utrolig slitsom. Bortsett fra det var hun en herlig liten dame ☺️❤️ Anonymkode: 79407...992 Jøss, jeg leser at størrelsen på mellompuddel er 35-45 cm på puddelklubben. Hvordan går det med 5,5 kg? 😮 Anonymkode: 3fc9a...f95
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #4 Skrevet 17. januar 2021 Vi hadde en som vi fikk da den var et år. Den hadde vært mye alene som valp (derfor den ble gitt bort), og hadde separasjonsangst. Ville være med overalt, men det gikk fint. Godlynt, smart, bjeffet veldig lite (kun ved varsling om besøk), sprek og kjapp på tur, helt til den ble gammel og mett av dage. Anonymkode: 06a1c...130 1
tirben Skrevet 17. januar 2021 #5 Skrevet 17. januar 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jøss, jeg leser at størrelsen på mellompuddel er 35-45 cm på puddelklubben. Hvordan går det med 5,5 kg? 😮 Anonymkode: 3fc9a...f95 Vi hadde en storpuddel og hun veide 16 kg. Pudler er veldig slanke og grasiøse. 1
Poldark Skrevet 17. januar 2021 #6 Skrevet 17. januar 2021 Fantastisk fine hunder, stort sett. Lettlærte, kvikke, vennlige med dyr og folk, ikke noen "vanskelige instinkter" å forholde seg til, ikke spesielt mye lyd. Veldig undervurderte. Krever litt pelsstell, men man slipper jo røyting, ikke hatt egen, så vet ikke helt hvor styrete det føles.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #7 Skrevet 18. januar 2021 Ikke erfaring med mellompuddel, kun storpuddel. Fantastisk rase! Utrolig lettlært, fantastisk gemytt, bjeffer kun av og til for å varsle (men vi har trent på å ikke bjeffe da). Er en del pelsstell, men er så verdt å slippe røytingen. Om man holder hunden i kort klipp og ikke utstillingsklipp sparer man mye tid ved bading og føning. Vil anbefale å melde deg inn i gruppene Livet med puddel og Puddelvenner. Der legges det ut mye bilder, så kan du enklere se størrelsen på mellompuddel 🙂 evt søke på #mellompuddel på Instagram. Anonymkode: 4e655...b29 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #8 Skrevet 18. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke erfaring med mellompuddel, kun storpuddel. Fantastisk rase! Utrolig lettlært, fantastisk gemytt, bjeffer kun av og til for å varsle (men vi har trent på å ikke bjeffe da). Er en del pelsstell, men er så verdt å slippe røytingen. Om man holder hunden i kort klipp og ikke utstillingsklipp sparer man mye tid ved bading og føning. Vil anbefale å melde deg inn i gruppene Livet med puddel og Puddelvenner. Der legges det ut mye bilder, så kan du enklere se størrelsen på mellompuddel 🙂 evt søke på #mellompuddel på Instagram. Anonymkode: 4e655...b29 Så fint å høre Ja, bjeffing er noe av det jeg er veldig opptatt av å unngå, da jeg kommer fra en bjefferase Hvor vanskelig er det å lære seg å klippe selv? Altså sånn helt greit kort? Man vil jo ikke gå rundt med en hund som ser konstant skamklipt ut, men ser for meg at det hadde vært nyttig å bare kunne stusse selv ved behov. Og takk for tips om grupper Poldark skrev (9 timer siden): Fantastisk fine hunder, stort sett. Lettlærte, kvikke, vennlige med dyr og folk, ikke noen "vanskelige instinkter" å forholde seg til, ikke spesielt mye lyd. Veldig undervurderte. Krever litt pelsstell, men man slipper jo røyting, ikke hatt egen, så vet ikke helt hvor styrete det føles. Ja, dette er mitt inntrykk også, derfor jeg vurderer denne rasen. Har en annen favorittrase, men den egner seg ikke helt til den livsstilen jeg har, og da er det bedre å la være Anonymkode: 3fc9a...f95
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #9 Skrevet 18. januar 2021 I har hatt et par, det vil si de. Ene ble nok mer en stor dvergpuddel da den aldri nådde opp til mellompuddelkravet🤣 den ene var bjeffete, den andre ikke. Den ene hadde mer jaktinstinkt, den andre vakt😆 digg at de ikke røyter! Anonymkode: f2753...3e4
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #10 Skrevet 18. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så fint å høre Ja, bjeffing er noe av det jeg er veldig opptatt av å unngå, da jeg kommer fra en bjefferase Hvor vanskelig er det å lære seg å klippe selv? Altså sånn helt greit kort? Man vil jo ikke gå rundt med en hund som ser konstant skamklipt ut, men ser for meg at det hadde vært nyttig å bare kunne stusse selv ved behov. Og takk for tips om grupper Ja, dette er mitt inntrykk også, derfor jeg vurderer denne rasen. Har en annen favorittrase, men den egner seg ikke helt til den livsstilen jeg har, og da er det bedre å la være Anonymkode: 3fc9a...f95 Det tar litt tid å bli god på klipping, og ikke minst å venne hunden til å bli håndtert. Vår hatet å bli barbert i ansiktet de første månedene, så det mest krevende var å få han til å stå i ro under klipp. Barbering av ansikt og poter er enkelt å få pent, men kroppen krever litt mer øving. Vi hadde hadde et par perioder med skamklippet valp, men han ble litt finere for hver gang :) Vi holder han ganske kortklippet og syns det er enklere å få pent enn når det er litt lengde på pelsen. Vet at mange bruker hundefrisør et par ganger, og deretter klipper/barberer etter de samme "linjene". Da er det enklere å få fin og "riktig" form på klippen. Anonymkode: 4e655...b29 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå