AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #1 Skrevet 17. januar 2021 Vekeplanen for barnehagen er nettopp lagt ut, og barna skal ha skøytedag! Eg har aldri prøvd å gå på skøyter, og det har heller ikkje barnet mitt. Tenker at eg kan kjøpe eit brukt par og legge oss i hardtrening, men eg får ikkje tak i skøytene før skøytedagen (postgang), og vi rekk jo ikkje å trene før barna skal på isen. Reknar barnehagen med at dette er noko som alle kan? Vi hadde ikkje skøytedag da eg gikk på skolen, og det er ingen skøytehallar her. Barna er fire og fem år. Anonymkode: cfada...b8c 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #2 Skrevet 17. januar 2021 De har hjelpemidler på skøytebanen som ungene kan støtte seg til på isen, så ikke stress det er ikke forventet at de skal kunne. De får nok en morsom dag! Anonymkode: e31ac...617 18
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #3 Skrevet 17. januar 2021 Jeg hadde spurt hva de har tenkt om de barna som hverken kan gå på skøyter eller har dem... Anonymkode: 92048...c19 3
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #4 Skrevet 17. januar 2021 Barnehagen forventer nok ikke at barna kan stå på skøyter. Hvis det finnes en BUA i nærheten av dere kan dere låne gratis skøyter der. Eller så ville jeg spurt etter justerbare skøyter på kjøp/salg side på Facebook. Det er ikke noe poeng å kjøpe dyre/nye skøyter for en stakkarslig skøytedag. Anonymkode: e4692...a23 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #5 Skrevet 17. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg hadde spurt hva de har tenkt om de barna som hverken kan gå på skøyter eller har dem... Anonymkode: 92048...c19 De får selvfølgelig låne på skøytebanen Anonymkode: e31ac...617 7
MissPierce Skrevet 17. januar 2021 #6 Skrevet 17. januar 2021 Nei det er mange av barna som ikke kan gå på skøyter. Så tenkt ikke på det. Jeg har selv vært med barna i bhg og gått på skøyter, men er ikke særlig god 😅 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #7 Skrevet 17. januar 2021 Kan være de lærer det veldig kjapt. Har du kanskje en bruktbutikk i nærheten? Er du heldig, har de et passende par der. Anonymkode: 34d39...137 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #8 Skrevet 17. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): De får selvfølgelig låne på skøytebanen Anonymkode: e31ac...617 Ingen hallar eller baner her. (Dette er jo naturligvis relevant info som eg burde ha tatt med i hi. 🙂 ) Det er snakk om eit lite vatn i gangavstand fra barnehagen. Det har vore uvanlig kaldt i ein periode, slik at det har frose på. Mulig det blir såpass mildt i løpet av veka at isen ikkje er trygg... Så det er ikkje sikkert at skøytedagen blir noko av, tenker eg. Takk til dykk alle for tips. Skal sjekke facebook 🙂 Ts Anonymkode: cfada...b8c
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #9 Skrevet 17. januar 2021 Veldig rart at de forventer at dere skal skaffe skøyter på så kort varsel, spesielt om det ikke er noen butikker som selger det i nærheten (siden du nevner postgang). Jeg tipper minst halvparten av barna kommer uten skøyter når de gjør det på den måten, lurer på hva de gjør da... Men nei, det er langt fra alle som kan gå på skøyter når de går i barnehagen. Anonymkode: bb8d6...4c7 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #10 Skrevet 17. januar 2021 Barnehagen kan ikke forvente at alle har skøyter. Enten må de ha nok låneutstyr, ellers så må de også ha et alternativt opplegg. I barnehagen jeg jobbet i tidligere, så hadde vi skøytebane rett ved barnehagen. Da vi hadde skøyter på planen, så stod det at de som har skøyter og vil, kan være med. Det var et flertall som ikke hadde skøyter. Da var det aking eller andre vinteraktiviteter ute i barnehagen. Anonymkode: 8e342...dcf 3
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #11 Skrevet 17. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Veldig rart at de forventer at dere skal skaffe skøyter på så kort varsel, spesielt om det ikke er noen butikker som selger det i nærheten (siden du nevner postgang). Jeg tipper minst halvparten av barna kommer uten skøyter når de gjør det på den måten, lurer på hva de gjør da... Men nei, det er langt fra alle som kan gå på skøyter når de går i barnehagen. Anonymkode: bb8d6...4c7 Godt å høyre at det ikkje er forventa at alle kan dette. Det kom som ein overraskelse at dei startar med skøyter så tidlig. Klart at det er ein fordel å begynne som liten, men eit forvarsel slik at vi kunne ha skaffa utstyr og trent litt på forhånd hadde vore veldig greitt. Det er sportsbutikk her altså, så heilt umulig er det ikkje å få kjøpt skøyter tidsnok. 🙂 Med postgang tenkte eg helst på bruktkjøp fra Finn. (Eg har ikkje funne noko på facebook i passande størrelse.) Det blir sikkert gøy å gli rundt på isen utan skøyter også, så eg skal slutte å stresse med dette. 🙂 Anonymkode: cfada...b8c 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #12 Skrevet 17. januar 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Veldig rart at de forventer at dere skal skaffe skøyter på så kort varsel, spesielt om det ikke er noen butikker som selger det i nærheten (siden du nevner postgang). Jeg tipper minst halvparten av barna kommer uten skøyter når de gjør det på den måten, lurer på hva de gjør da... Men nei, det er langt fra alle som kan gå på skøyter når de går i barnehagen. Anonymkode: bb8d6...4c7 Syntes ikke det er rart. Skøyter (og spesielt brukt) er utrolig billig å skaffe seg og er et av de billigste fritidsaktivitetene man kan gjøre. Anonymkode: 9b862...4bd 7
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 17. januar 2021 #13 Skrevet 17. januar 2021 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Ingen hallar eller baner her. (Dette er jo naturligvis relevant info som eg burde ha tatt med i hi. 🙂 ) Det er snakk om eit lite vatn i gangavstand fra barnehagen. Det har vore uvanlig kaldt i ein periode, slik at det har frose på. Mulig det blir såpass mildt i løpet av veka at isen ikkje er trygg... Så det er ikkje sikkert at skøytedagen blir noko av, tenker eg. Takk til dykk alle for tips. Skal sjekke facebook 🙂 Ts Anonymkode: cfada...b8c Er det først trygg is, blir den ikke utrygg av et par dager med mildvær. Tror uansett ingen forventer at barnehageunger kan gå på skøyter.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #14 Skrevet 17. januar 2021 På vannet her hos oss går de fleste barna med skoene sine, det er like gøy😉kan ellers anbefale noe a la xxl sine skøyter med doble blad som festes over skoene. Billige, går over flere størrelser og enkle å gå med🙌🏻 https://www.xxl.no/tackla-double-runner-treningsskoyter-barn-svart/p/1177786_1_style Anonymkode: 54e94...e10 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #15 Skrevet 17. januar 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Syntes ikke det er rart. Skøyter (og spesielt brukt) er utrolig billig å skaffe seg og er et av de billigste fritidsaktivitetene man kan gjøre. Anonymkode: 9b862...4bd Det er normalt å gi litt forvarsel. F.eks. tidlig på vinteren kan man si at vi tenker å ha skøytedag i løpet av vinteren hvis det blir mulig. Og det er nok ikke så mye brukte skøyter på markedet på dette stedet hvor de ikke har skøytebane eller ishall. Anonymkode: bb8d6...4c7
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #16 Skrevet 17. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Syntes ikke det er rart. Skøyter (og spesielt brukt) er utrolig billig å skaffe seg og er et av de billigste fritidsaktivitetene man kan gjøre. Anonymkode: 9b862...4bd Det er billig, ja! Problemet er ikkje prisen, men muligheten for å få dei raskt nok til å rekke å øve. Om sportsbutikken har barneskøyter på lager, og eg kjøper dei i morgon, og hentar tidlig i barnehagen, har vi to ettermiddagar på oss. Eg har aldri prøvd skøyter, men det ser ikkje så lett ut akkurat. Det er mulig at barnet viser seg å vere eit naturtalent på isen, men eg trur vi må ha litt meir tid på oss før barnet blir sjølvhjulpen 🙂 Anonymkode: cfada...b8c
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #17 Skrevet 17. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): På vannet her hos oss går de fleste barna med skoene sine, det er like gøy😉kan ellers anbefale noe a la xxl sine skøyter med doble blad som festes over skoene. Billige, går over flere størrelser og enkle å gå med🙌🏻 https://www.xxl.no/tackla-double-runner-treningsskoyter-barn-svart/p/1177786_1_style Anonymkode: 54e94...e10 Desse ser supre ut! Utsolgt, men eg trur eg må satse på denne typen når dei kjem inn på lager igjen! Takk! Anonymkode: cfada...b8c 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #18 Skrevet 17. januar 2021 Just now, AnonymBruker said: Det er billig, ja! Problemet er ikkje prisen, men muligheten for å få dei raskt nok til å rekke å øve. Om sportsbutikken har barneskøyter på lager, og eg kjøper dei i morgon, og hentar tidlig i barnehagen, har vi to ettermiddagar på oss. Eg har aldri prøvd skøyter, men det ser ikkje så lett ut akkurat. Det er mulig at barnet viser seg å vere eit naturtalent på isen, men eg trur vi må ha litt meir tid på oss før barnet blir sjølvhjulpen 🙂 Anonymkode: cfada...b8c Barn lærer ofte dette fort. Det kan bli vanskelig å lære på en skøytedag i barnehagen hvor det er mange barn og få voksne som kan støtte dem, men om du tar dem med en ettermiddag eller to så kan det fint hende de klarer seg selv etter det. Husk at det viktigste å lære dem er å komme seg på beina igjen når de faller, for falle kommer de til å gjøre. Anonymkode: bb8d6...4c7 4
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #19 Skrevet 17. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Og det er nok ikke så mye brukte skøyter på markedet på dette stedet hvor de ikke har skøytebane eller ishall. Anonymkode: bb8d6...4c7 Korrekt. Ingenting på Finn her eller i nabokommunane. På Facebook fann eg skøyter i nabokommunen, men kun i voksenstr. Eg tar det som eit godt teikn. Da er det trolig fleire av barna på avdelinga som ikkje har skøyter. 👍 Anonymkode: cfada...b8c
minister-mio Skrevet 17. januar 2021 #20 Skrevet 17. januar 2021 Dette er en vanlig problemstilling og de ansatte vil hjelpe de som ikke har gått på skøyter før. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå