Gjest Inverto Skrevet 17. januar 2021 #1 Skrevet 17. januar 2021 Hva ville du følt om det ble påtvunget eller obligatorisk å ta en Corona-vaksine her i Norge?
T-Rex Skrevet 17. januar 2021 #2 Skrevet 17. januar 2021 Det tar jeg stilling til den dagen det blir aktuelt. Som det er nå, vil Covid-vaksinen være frivillig å ta. 2
atropos Skrevet 17. januar 2021 #4 Skrevet 17. januar 2021 Jeg forstår ikke hvorfor friske, oppegående mennesker skal være skeptiske til å ta denne vaksinen. koppevaksinen ble obligatorisk og det var sikkert nødvendig. Hvis det blir nødvendig å tvinge folk til å ta denne vaksinen vil det sikkert være gode grunner til det. Men jeg ser for meg at det sitter langt inne hos regjeringen. Det beste er jo hvis alle tar vaksinen frivillig slik så vi blir kvitt faenskapet. 2
Blondiemamma Skrevet 17. januar 2021 #5 Skrevet 17. januar 2021 Ville følt at det var brudd på menneskerettighetene 7
Krantz95 Skrevet 17. januar 2021 #6 Skrevet 17. januar 2021 Vil si det er greit at de i risikogruppen blir pålagt å vaksinere seg. De er jo hele grunnen til at land verden over har stengt ned. Men det vil ikke være greit hvis man tvinger de som så og si aldri havner på sykehus av covid-19 til å vaksinere seg. 5
Psilocybe Skrevet 17. januar 2021 #7 Skrevet 17. januar 2021 atropos skrev (1 time siden): Det beste er jo hvis alle tar vaksinen frivillig slik så vi blir kvitt faenskapet. Blir man kvitt covid hvis alle vaksinerer seg? Kilde? Smittevernsjefen i FHI sa på Dagsrevyen åttende januar at vaksineringen trolig vil øke smittespredningen. Men mulig du vet bedre enn FHI? 2
Krantz95 Skrevet 17. januar 2021 #8 Skrevet 17. januar 2021 Psilocybe skrev (8 minutter siden): Blir man kvitt covid hvis alle vaksinerer seg? Kilde? Smittevernsjefen i FHI sa på Dagsrevyen åttende januar at vaksineringen trolig vil øke smittespredningen. Ja, logisk sett vil smittespredningen øke når folk vaksineres fordi de vaksinerte sannsynligvis vil bli litt slappere med tiltakene. De vil også sannsynligvis få færre symptomer enn uvaksinerte når de blir smittet, og dermed vil de smitte andre fordi de ikke blir hjemme på grunn av nesten umerkelige symptomer (mange kan også tro at symptomene bare er bivirkninger fra vaksinen). Det er altså minst to ting som vil bidra til at smitten øker mer jo flere som blir vaksinert. Men de vaksinerte som blir smittet vil få et mildere sykdomsforløp som gir mye mindre behov for sykehusinnleggelse. Og det er jo det som er det vi vil unngå og ikke smitten i seg selv (som jo for de aller fleste er ufarlig selv uten noen vaksine).
Anbefalte innlegg