Gå til innhold

Søken etter det normale har gitt meg unormale sysler

Anbefalte innlegg

Skrevet

2021 blir omtalt som et håpefullt år, og de kommende månedene vil kunne by på lettelser for mange. Ved utgangen av året vil kanskje alle i Norge være vaksinert, og landegrenser vil muligens åpne for smitte- og/eller karantenefri ferdsel. Det blir fjorårets sensommer i n-te potens, med samlinger til utepils og store nyttårsfester som kan annonseres i interne grupper på sosiale medier. Jeg kan allerede høre musikken dundre; den dundrer fra fester hvor smittevern ikke overholdes, for å unngå unngåelige senskader av langvarig isolasjon og pustebesvær. "Alle" virker å glede seg til helgene uten følger, kvelder med venner og julebord med medstudenter og kolleger.

Mens 2021/2022 kan bli årsskifte mange ser frem til, kan jeg fremdeles i beste fall kun håpe på noe å fylle tiden med. Arbeidsmarkedet tvinger meg på skolebenken igjen, og vil fortsatt ikke bringe stort håp for meg i kommende tid. Vennskap mestrer jeg ikke, og ingen virker interessert i ensomme og medtatte når vennegjengen skal på fest. Min økonomiske tilstand gir meg ikke rom for å bo alene, og det spørs om jeg vil uten en annen sjel å snakke med enn mamma som jeg bor med per nå. Jeg har entret mitt 25. år, men ikke oppnådd noe.

Kjedsomheten bringer meg på diverse sosiale medier og fora, steder jeg fortalte meg selv aldri å besøke igjen. Det forsterket komplekser for en tapt barn- og ungdomstid, og gav meg falske forhåpninger til fremtiden. Det er talenter og interesser som interesserer noen tusener, urelaterbare "relatables" som vitner om mer spennende liv enn jeg noen gang har hatt eller har, meldinger og pinlige erfaringer jeg aldri kommer til å få. Jeg kommer til å være fastlåst i et liv hvor hver dag er lik den forrige, hvor hver dag begynner med et kjedelig TV-program som ikke skal forsterke mine komplekser for en tapt ungdom og slutter med en siste sveip gjennom ulike medier for så å gråte meg i søvn over en tapt barndom. Ingen meldinger, ingen bursdagsgratulasjoner, ingen ord utveksles og sannsynligvis ingen jobb heller.

Jeg kan alltids skylde på pandemien for et traust 25. år, men det kan ikke forklare livet før eller det som kommer etter. Det gjør meg dog desperat etter å skyve min egen mor bort i håp om å oppleve noe, i håp om å bli kvitt hennes haukeblikk for å kunne rave rundt på gaten på jakt etter noe. Søken etter eventyr blir min mulighet i fremtiden, for å glemme et liv som burde være mer normalt. Jeg drikker, men mammas nærvær gjør det vanskelig å drikke seg til glemsel. Jeg går gatelangs, mens mammas og mitt 25 år lange samboerskap (med et avbrekk på fem år på hybel) har gjort at jeg alltid finner veien hjem. Jeg spiser meg til pustebesvær, men jeg må alltid rydde sjokoladepapir før hun kommer hjem. Det er mulig det er for det bedre, men destruktive aktiviteter er det eneste som har klart å døyve smerten, som har klart å rettferdiggjøre manglende meritter, som har klart å gi meg en aksept og et slags talent.

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uten å gå dypt inn i dette så må det sies at du skriver veldig, veldig godt:) Det bør du gjøre mer av!

• Liker 3
Skrevet
visp skrev (2 minutter siden):

Uten å gå dypt inn i dette så må det sies at du skriver veldig, veldig godt:) Det bør du gjøre mer av!

Takk! Jeg er veldig glad i å skrive, men det jeg skriver har en lei tendens til å bli liggende uferdig på PC-en eller i en eller annen hylle på rommet mitt :P

• Liker 2
Skrevet

Voksen dame som bor med morra si? 🤨

Anonymkode: ec06f...934

Skrevet

Ok, du kjeder deg. 

Du får starte en forening da, 'vi som kjeder oss', tips og triks til å ta ansvar for seg selv. 

Anonymkode: 11d80...282

Skrevet

Jeg tror øvelsen din må bli å tenke fremover og fokusere på det du liker å gjøre og ting du gleder deg til og ting du får til. Ikke tenk bakover, den tiden får du ikke endret, den ble som den ble. Tenk fremover.

Anonymkode: a0573...6ea

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.1.2021 den 22.12):

Jeg er nettopp ferdig å studere, og har ikke ennå fått jobb. Jeg er ikke så gammel, og har heller ikke penger til å leie OG betale ned studielån uten økonomisk hjelp. Så dette blir vel den økonomiske hjelpen inntil videre, men det er langt fra ideelt.

• Liker 2
Skrevet

Javel. Get a life. 

• 3 uker senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.1.2021 den 19.45):

Javel. Get a life. 

Oh, how I try!

Det er ikke så lett.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.1.2021 den 22.12):

Ja det kan faktisk forekomme, så da lærte du noe i dag også. Hørt om psykiske diagnoser?

Anonymkode: 1a611...7ec

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja det kan faktisk forekomme, så da lærte du noe i dag også. Hørt om psykiske diagnoser?

Anonymkode: 1a611...7ec

Det er økonomiske årsaker til at jeg flyttet hjem, men det finnes mange grunner til at man bor hjemme som voksen.

• Liker 1
Skrevet

Vi som var ensomme før korona er «glemt» nå. Nå er det bare synd på dem som ikke lenger får dratt på fest hver helg. 

Anonymkode: 50460...80d

• Liker 2
Skrevet (endret)

Helt enig med visp. Du er en meget dyktig skribent❤️
Og til dere som bare kommer inn her for å snakke nedsettende til andre mennesker når de ønsker å få luftet tankene litt, fjern dere! Det finnes enormt mange mennesker i dagens samfunn som ikke har noen å snakke med. Og corona har gjort det enda verre for de også. Hvor mye koster det folk egentlig å være litt hyggelig mot andre? 
Det er jo nettopp derfor KG eksisterer. Det er et forum for alle. 
Og mange som skriver her inne sliter blant annet psykisk også. Ekle kommentarer som dette kan være med på å trigge selvmordstanker hos mennesker. Det er lov til å bruke hodet litt før man slenger ut ord. 
Ts bor hjemme på grunn av at hun nettopp er ferdig med å studere. Mange bor hjemme fordi de har mistet jobben, noen bor hjemme for å ta vare på syke foreldre etc. Årsakene er mange. 
Og til deg som sa at ts skal skaffe seg et liv, er det noen som skal skaffe seg et liv her så er det frekke folk uten folkeskikk som kun klarer å lire av seg ræl. 
Forstår at situasjonen din er tung ts, har du noen  interesser som du kunne tenke deg å gjøre mer av? 
Vi har det ikke 100% perfekt i livet vi andre heller. Personlig forsøker jeg å finne gleden i de små tingene. Som å gå en tur, danse,lytte til musikk, glede mennesker rundt meg, hjelpe folk jeg ser sliter etc. Det er flest hverdager for oss andre også hvis det er en trøst❤️

Endret av ShivaSol
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...