Anette Skrevet 10. mars 2002 #1 Del Skrevet 10. mars 2002 Hei I går fant jeg ut at samboeren min gjennom 3 år leter opp navnet til sin eks på nettet. Han har søkt etter hvor hun bor, mail-adressen hennes og på navnet hennes. Tenkte jeg skulle sende ham et koselig kort over mailen i går, og fant plutselig ut at han hadde sendt e-mailkort til henne med navnet og at han savnet henne. Dette var bare helt tilfeldig at jeg fant ut. Er det normalt? Jeg konfronterte han med dette og han sa at det kun var "skriblerier" og at han ikke mente noe med det... Han sa også at han ikke hadde snakket med henne på 4 år og at det kun var for nysgjerrigheten sin skyld. Videre sa han at han har vært 100% ærlig mot meg hele tiden, og ville ikke bodd sammen med meg hvis ikke han elsket meg. Han sa også at det var meg han ville leve sammen med. Jeg mener at hvis man har det bra i et forhold og ikke savner noe(n) så gjør man ikke slik? Hva mener dere? Er jeg for mistenksom og nærtagende? Jeg valgte å stole på det han sa fordi jeg er så glad i ham. Er jeg dum? Jeg ble uansett utrolig såret Anette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. mars 2002 #2 Del Skrevet 10. mars 2002 Jeg kan skjønne at han har søkt på navnet hennes. Det har jeg gjort med mine eks-ers navn også. Men dette bare pga nyskjerrighet. Vet ikke helt hva jeg skal tro om dette med at han savner henne o.l. men jeg skal skjønne at du blir mistenksom og reagerer. Synes ikke at det var noe særlig, men det kan jo hende at det var en grunn til dette, uten at det betyr noe for hans forhold til deg...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 10. mars 2002 #3 Del Skrevet 10. mars 2002 Kanskje han bare har savnet henne som venn? Kanskje han har tenkt på hvordan det går med henne og hadde lyst til å høre hva hun har gjort etter at de gikk hver sin vei? De har jo tross alt hatt noe sammen en gang! For alt du vet er hun lykkelig gift og har 2 barn? Jeg tror du skal velge å stole på at det er deg han faktisk elsker og ønsker å leve sammen med - inntil det motsatte er bevist! Hadde han ønsket seg ut av forholdet deres, kunne han jo ha benyttet sjansen til å komme med innrømmelser om dette, evt. problemer, når du konfronterte ham med mailen han skrev til henne. Min mann har også en kvinnelig venn, og jeg innrømmer at det har kostet litt sjalusi! Men ettersom jeg selv har et par mannlige kamerater som står meg utrolig nær og som jeg simpelthen ikke kan eller vil velge bort, og han synes dette er helt OK - de er også venner av ham, har jeg kommet til at jeg ikke kan nekte ham denne kontakten heller. Jeg må bare innse at han kan ha et ønske om og behov for nær kontakt med en annen jente enn meg. Derfra må jeg velge å stole på det jeg egentlig vet med 100% sikkerhet, og som han ikke levner særlig tvil om, nemlig at det faktisk er meg og ingen andre enn meg han elsker og ønsker å dele livet med! Kanskje denne jenta faktisk bare er ei veldig OK jente som han savner å ha kontakt med? Kan du i så fall greie å tillate ham å gjenoppta denne kontakten? Det er en stor utfordring, og jeg forstår det godt dersom du ikke ser deg i stand til å kunne klare dette. Samtidig handler det om å tillate hverandre å ha andre venner. Hva om de vennene vi da treffer tilfeldigvis er av motsatt kjønn? Skal vi da nekte hverandre det som kanskje kunne ha vært et verdifullt og givende vennskap? Jeg mener nei! Derfor har jeg også måttet gå mange prinsipielle runder med meg selv på dette området! Tror det har gjort meg til et sterkere og modnere menneske at jeg har greid det! Om han bare ønsker å få vite hvordan det har gått med eks'en etter de gikk hver sin vei, men framdeles fastholder at det er deg han vil ha, skal du ta det til deg: Han har faktisk valgt deg framfor henne! Dersom framtida derimot viser at utfallet av dette blir noe annet, er det uansett lite du kan gjøre. Ditt eneste valg er, slik jeg ser det, å gi ham full tillit og velge å stole på ham! Kanskje han fortjener det? Samtidig bør og har du lov til å være åpen og fortelle ham det dersom du sliter med følelsene dine overfor dette. Håper dette ordner seg for dere! Lykke til! Klem fra 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr. Victor Skrevet 10. mars 2002 #4 Del Skrevet 10. mars 2002 Dette kan være så mange grunner til at han gjorde det han gjorde. Men en ting er jeg helt sikker på, han mente noe med det. Men det som slo meg først var at det ser ut som om han vil ha litt oppmerksomhet, føle seg attraktiv. Jeg har følt det samme selv, når samboeren har det travelt med sine ting. Ikke kontaktet noen eksdame, men gått inn på chatrooms og flørtet litt og fått positiv respons. Ingenting grovt, men bare for å få bevist, at "Jada storegutt, jenter liker deg faktisk ennå" Kanskje litt primitivt, men du verden så effektivt for å få opp selvbildet. Og da er jeg også i bedre humør rundt henne, slik at hun kan fortsette å konsentrere seg om sitt, uten å ha dårlig samvittighet for at hun ikke har noe særlig tid til meg akkurat den måneden. Så hvis du har mye som foregår i livet ditt akkurat nå, slik at han kan føle seg litt tilsidesatt, er det nesten 100 % grunnen. Men du har all rett til å føle deg såret. Og ja, han har gjort noe skikkelig dumt, spør du meg. Fordi, det hender som sagt jeg flørter litt på nettet når jeg føler jeg virkelig trenger litt oppmerksomhet som mann, men det er med folk jeg ikke kjenner, ikke har noe forhold til, og som jeg aldri kommer til å møte. Men det hadde ikke falt meg inn å kontakte noen eksdame for å få den oppmerksomheten, fordi da er det kjente folk med, folk som har betytt en del i livet mitt. Reglene blir helt annerledes. Men hvis samboeren din ikke er kjent med chatting, virket det kanskje som den beste måten. Og en ting til slutt, aldri se på det som dumt å stole på noen du elsker. Hvis det skulle vise seg at tilliten var misplassert, er det ikke din feil. Det er den som bryter en tillit som har mistet noe. Noe som er vanskelig å få tilbake, og som er verdifullt. Du derimot, har egentlig ikke mistet noe. Det som ser ut til å være borte, et tillitsforhold, var egentlig aldri der til å begynne med. Det sier seg selv hva som er best; å aldri stole på noen og aldri bli såret, eller å stole på folk og bli såret noen ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RaGnA Skrevet 10. mars 2002 #5 Del Skrevet 10. mars 2002 Hei! ville bare si at jeg er utrolig enig med Væren, det var utrolig godt skrevet! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anette Skrevet 10. mars 2002 Forfatter #6 Del Skrevet 10. mars 2002 Hei igjen... Takk for flotte svar, det er mange kloke hoder her på KG. Mye av grunnen til at jeg ble så forbauset over å finne ut at han hadde skrevet til henne, var at han hele tiden har fortalt meg hvor dårlig forholdet deres var. Krangling og atter krangling. Det var visst mye til og fra. Jeg har ikke villet spørre så mye om det, men han har egentlig vært veldig åpen. De var bare sammen i ett år, og hun var visst hans første ordentlige kjæreste. Akkurat det er jo litt spesielt da. Den første vil man alltid huske. Hun bor langt unna oss og jeg har møtt henne et par ganger. Hun gikk nemlig i klassen til bestekameraten til min samboer. Sist gang vi møtte henne (noen år siden) ville hun ikke snakke med min samboer. Han sa da at det ikke gjorde noe. Skolen er ferdig nå, og alt jeg vet er at hun har flyttet tilbake til der hun kom fra, og har hatt et par kjærester. Vel, jeg får nok velge å stole på min kjære, men det var ikke noe gøy å finne mailen. Vi er jo alle nysgjerrige - på hver vår måte... Takk for at dere tar dere tid til å svare, jeg er veldig takknemlig. Anette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melian Skrevet 10. mars 2002 #7 Del Skrevet 10. mars 2002 Vil bare si meg enig i det Væren skrev, det var akkurat det jeg oxo tenkte på. Men Anette, ikke heng deg opp i at han har sagt de hadde et dårlig forhold. Jeg har en eks som er en god venn, en som er kjempearti å være sammen med, jeg savner han, men vi passet ikke sammen som kjærester. Vi krangla som filla føyk, og det gikk noen år før vi kunne klare å snakke med hverandre ordentelig igjen. Selv om jeg savner han, betyr det IKKE at jeg savner han på en romantisk/seksuell måte. Håpre det går bra m dere.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Venus Skrevet 24. mars 2002 #8 Del Skrevet 24. mars 2002 Hei... Jeg tror faktisk det var helt uskyldig jeg... Bare glem det ! Du MÅ bare fortsette å stole på han, du har ikke noe valg. Og selvfølgelig er han glad i deg, selv om han gjorde dette, har jo ingenting med hans følelser for deg å gjøre etter min mening. Men derimot så har det med hans følelser for exen å gjøre, vel og merke MINNENE om dem. Du sier de kranglet mye, ok, kanskje det var et lidenskapelig forhold, slik at han minnes henne grunnet dette... Mer enn dette er det IKKE tror jeg. Slapp av og nyt kjærligheten du !!! Venus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå