Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har tatt kjæresten i å lyve til meg gjentatte ganger om hvorfor han feks ikke har tid til å besøke meg, er lite fysisk, veldig avvisende,  fjern, osv. Han er ikke utro tror jeg. Veldig lite sosial fyr. Jeg tviler veldig på at han er glad i meg, men når jeg prøver å ta samtalen om å ende forholdet blir han veldig lei seg og vil ikke det. Til nå har jeg da gitt meg, og vi er fortsatt sammen. Jeg er glad i han, men vil selvfølgelig ikke være kjæreste med en som ikke er glad i meg. Det jeg trenger nå er hjelp til å finne ut av om forholdet er levedyktig. Jeg tenker å teste han litt med spørsmål som kan gi meg en klarhet i hvor han står. «Tilfeldige» spørsmål, sånn at han ikke skjønner at jeg tester og vurderer å forlate han.  Hvilke spørsmål bør jeg stille? Jeg vet innlegget mitt høres dumt ut, men hver stein bør snus syns jeg. Kan jeg berge forholdet er det det beste. Men jeg må i hvertfall på en eller annen måte få avklart hva han egentlig føler for meg.

Anonymkode: 1c74d...e72

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I stedet for å prøve å "lure" frem noen diffuse svar fra han på spørsmål du har konstruert for å villede, kan du jo heller vurdere å bare ta en ordentlig, voksen prat med han? På en sånn måte at dere begge er klar over at det foregår en prat om nettopp forholdet, og at de spørsmålene du stiller handler om hans syn på forholdet og hans syn på fremtiden. Så slipper du å tolke ting feil, fordi du har konstruert spørsmålet sånn at han har svart på noe annet enn det du egentlig mente, og han slipper å bli lurt inn i ei felle.

• Liker 4
Skrevet
Spoiler

Spørr om sexfantasier, drømmer og hvilken fremtid han ser for seg. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har prøvd å prate med han selvfølgelig.  Mange ganger. Han sier han er glad i meg og sier alt det rette. Men kroppsspråket hans sier noe annet. Og magefølelsen min sier at noe er galt. Og ikke minst det at han finner på unnskyldninger for ikke å treffe meg og det andre jeg nevnte. 

Skrevet

Kanskje du aller først bør tenke igjennom om du ønsker dette forholdet? 

• Liker 2
Skrevet

Kan han være introvert og deprimert? Har han alltid vært slik? Hvor lenge har dere vært sammen? 

Skrevet

Åh, det er så slitsomt og gjennomsiktig med folk som stiller "tilfeldige" spørsmål. 

Anonymkode: 9db5f...1f9

Skrevet

Hva med å stille noen testspørsmål til deg selv i stedet? "Vil jeg være sammen med en løgner?" "Er dette forenelig med den tilliten man trenger for å ha et godt forhold?" "Er løgn til mine nærmeste i tråd med mine verdier?" "Respekterer jeg mennesker som lyver til sine nærmeste?"

• Liker 4
Skrevet

Hva får du ut av dette forholdet? Du tviler på at han er glad i deg, og føler at han lyver. Noe av det viktigste i et forhold er trygghet, tillit og respekt, og det virker ikke som om du føler du har noen av delene?

Veldig, veldig ofte sier handlinger langt mer enn ord. Man kan snakke ting «i hjel», men til syvende og sist er det hvordan han behandler deg som teller.

Magefølelsen skal du heller ikke kimse av – den stemmer veldig ofte.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...