AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #1 Skrevet 17. januar 2021 Det man kan glede seg til å gå på jobb. Og der man blir respektert og likt av mange. En arbeidsplass der samarbeidet og samholdet er godt. Er dette nesten umulig i dagens samfunn? Anonymkode: e97f9...2bf
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #2 Skrevet 17. januar 2021 Etter min erfaring : bofellesskap. Jeg har jobbet i flere bofellesskap hvor arbeidsmiljøet har på topp. På bunnen er barnehage. Jeg skal aldri jobbe i bhg igjen Anonymkode: 557cd...91c 2
badevakta Skrevet 17. januar 2021 #3 Skrevet 17. januar 2021 Hvor lang er en tråd? Det trengs bare ett råttent eple for å ødelegge en arbeidsplass. Så det er nok ingen plass å "safe" inn dessverre. Og så har man noen som trives overalt, og andre som mistrives overalt...
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #4 Skrevet 17. januar 2021 Skoler. Og sykehjem. Mye kos på sykehjem Anonymkode: dbcaf...933
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #5 Skrevet 17. januar 2021 Optikk er det ofte god blanding av begge kjønn og ulik alder. Jobbet i en brille butikk i snart 8 år og trives godt. Anonymkode: 2904b...067 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #6 Skrevet 17. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Optikk er det ofte god blanding av begge kjønn og ulik alder. Jobbet i en brille butikk i snart 8 år og trives godt. Anonymkode: 2904b...067 Dere er vel ikke mange ansatte her, er dere det? Anonymkode: e4256...437
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #7 Skrevet 17. januar 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Skoler. Og sykehjem. Mye kos på sykehjem Anonymkode: dbcaf...933 Jeg var i praksis på et sykehjem der det var så mye baksnakking at jeg fikk helt sjokk. Kollegaer som pratet så fint til hverandre for så å baksnakke den andre til en annen kollega. Og sånn gikk det rundt. 🙈 Anonymkode: ec726...6eb 3
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #8 Skrevet 17. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dere er vel ikke mange ansatte her, er dere det? Anonymkode: e4256...437 Jobber i en stor butikk. Er ca 12 ansatte. Anonymkode: 2904b...067
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #9 Skrevet 17. januar 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Skoler. Og sykehjem. Mye kos på sykehjem Anonymkode: dbcaf...933 Hva er det som er kos på sykehjem? *Nysgjerrig 🤔 Ts Anonymkode: e97f9...2bf
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #10 Skrevet 17. januar 2021 Trodde forresten at folk kom til å svare det private næringslivet, bank og prestisjeyrker. Men også yrker som er mindre prestisjefylte. F.eks. jobb i matbutikk? Jeg er fortsatt nysgjerrig 😀 Ts Anonymkode: e97f9...2bf
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #11 Skrevet 17. januar 2021 Har jobbet i Forsvaret i mange år og arbeidsmiljøet har vært helt enestående! Anonymkode: f31b1...fa6 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #12 Skrevet 17. januar 2021 På sykehjemmet jeg jobber nå. Utrolig bra arbeidsmiljø! Jeg gleder meg til jobb hver dag, vi tuller og ler. Vi pleier også å møtes på fritiden flere ganger i året for å spise middag og en tur på byen. Anonymkode: c63c4...77a 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #13 Skrevet 17. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): På sykehjemmet jeg jobber nå. Utrolig bra arbeidsmiljø! Jeg gleder meg til jobb hver dag, vi tuller og ler. Vi pleier også å møtes på fritiden flere ganger i året for å spise middag og en tur på byen. Anonymkode: c63c4...77a Så heldige dere er, dere to AB over her. Anonymkode: e97f9...2bf 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #14 Skrevet 17. januar 2021 Alle bibliotekene jeg har jobbet på har vært supre Anonymkode: ef287...f0e
Knirke Skrevet 18. januar 2021 #15 Skrevet 18. januar 2021 4 hours ago, AnonymBruker said: Trodde forresten at folk kom til å svare det private næringslivet, bank og prestisjeyrker. Men også yrker som er mindre prestisjefylte. F.eks. jobb i matbutikk? Jeg er fortsatt nysgjerrig 😀 Ts Anonymkode: e97f9...2bf Så lenge man jobber sammen med mennesker vil det alltid være en viss sjanse for at det er en dårlig match mellom personligheter, og/eller tilfeller av råtne epler. Sjansen for dårlig miljø stiger med økende mistrivsel og misnøye blant de ansatte, samt dårlig ledelse. På samme måte kan det være supert miljø i en tilsvarende bedrift med en annen blanding av mennesker. Jeg personlig holder meg langt unna kvinnedominerte arbeidsplasser, da min erfaring er at det har veldig lett for å bli dårlig stemning og "hakke" kultur. Kunne heller aldri jobbet på et sted der kollegaene ikke møtes på fritiden, det virker så kaldt og upersonlig.
Myrmica Skrevet 18. januar 2021 #16 Skrevet 18. januar 2021 Jeg jobber i et stort statlig selskap, og arbeidsmiljøet er topp. Hyggelige kollegaer, og man blir sett og anerkjent for den jobben man gjør. Trygge rammer og fleksibilitet om man trenger det. Jeg tror ikke det handler om spesifikke bransjer, yrker eller arbeidsplasser. Mer om kollegaer, nærmeste leder og miljøet på arbeidsplassen. Så man kan være heldig eller uheldig, uansett bransje.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #17 Skrevet 18. januar 2021 Jeg tror det er god stemning på mange skoler og sykehjem da dette er arbeidsplasser hvor mye går ut på å samarbeide for å gjøre hverdagen bra for andre. Men selvfølgelig er det noen som fortsatt vil ha ukultur her også. Jeg jobber på sykehus og hos oss er det hvertfall ikke bra arbeidsmiljø. Sjefene sjefer og driter i oss på bunnen. Hiarkiet står sterkt og du får omtrent ikke lov til å se lederne i øynene. Alle vet hvilket trappetrinn de står på og hvem man kan bosse rundt med og hvem man må bøye seg i søla for. Medarbeidersamtaler, verneombud og tillitsvalgt er fremmedord. Jeg er i ferd med å sikre meg en helt annen jobb og gleder meg til jeg kan slutte. Skal aldri jobbe på sykehus igjen. Anonymkode: f93be...24f 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #18 Skrevet 18. januar 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Har jobbet i Forsvaret i mange år og arbeidsmiljøet har vært helt enestående! Anonymkode: f31b1...fa6 Enig- det er stort sett veldig bra arbeidsmiljø i Forsvaret. Men det er sterk indrejustis der også. Har kolleger som ikke har prestert, og de ble skviset ut. Anonymkode: ee004...bf4
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #19 Skrevet 18. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg tror det er god stemning på mange skoler og sykehjem da dette er arbeidsplasser hvor mye går ut på å samarbeide for å gjøre hverdagen bra for andre. Men selvfølgelig er det noen som fortsatt vil ha ukultur her også. Jeg jobber på sykehus og hos oss er det hvertfall ikke bra arbeidsmiljø. Sjefene sjefer og driter i oss på bunnen. Hiarkiet står sterkt og du får omtrent ikke lov til å se lederne i øynene. Alle vet hvilket trappetrinn de står på og hvem man kan bosse rundt med og hvem man må bøye seg i søla for. Medarbeidersamtaler, verneombud og tillitsvalgt er fremmedord. Jeg er i ferd med å sikre meg en helt annen jobb og gleder meg til jeg kan slutte. Skal aldri jobbe på sykehus igjen. Anonymkode: f93be...24f Akkurat slik er det i hjemmesykepleien og. Man blir tråkket på, hver eneste dag. Avvik tør man ikke føre, da blir man uglesett. Medarbeidersamtaler? Aldri hatt. Av ledelsen er man bare et legeme med puls som utfører oppdrag. Heldigvis er jeg snart ferdig omskolert, skal aldri jobbe i hjemmesykepleien igjen. Anonymkode: 7f1ef...d3b
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #20 Skrevet 18. januar 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Det man kan glede seg til å gå på jobb. Og der man blir respektert og likt av mange. En arbeidsplass der samarbeidet og samholdet er godt. Er dette nesten umulig i dagens samfunn? Anonymkode: e97f9...2bf har INGENTING med yrke å gjøre men stedet, det kan variere fra arbeidsplass til arbeidsplass. Anonymkode: 5383e...a16
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå