AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #1 Skrevet 17. januar 2021 Hei! Jeg ville bare spørre og få litt mer tips om jeg en gang har rett til å søke ulønnet permisjon når jeg studerer? Altså fra hver annen helg til hver tredje helg? Først og fremst jobber jeg i kommunen og har 100% jobb hver annen helg på en bemanningstjenester. Jeg fikk plass til desentralisert utdanning innen sykepleie. Nå spør jeg sjefen om jeg kan heller jobbe 50% hver tredje helg pga at jeg har et spedbarn hjemme og det blir for ofte med hver andre helg. Hun mener at kan søke 50% stilling, men jeg kan ikke gjøre jobbe hver tredje helg pga at de kan ikke endre på det i min stilling. Den er som er satt opp etter flere timer på helg. Hun mener også at fordelen er at da blir det flere dager ledig i ukene og jeg tjener mer penger med tilleggene. For å være ærlig er ikke jeg bekymret økonomisk. Det eneste jeg ikke forstår er hvorfor kan ikke de tillatte mitt ønske når de en gang ikke betaler min permisjon under utdanningen? Det har det vært annerledes om de er dem som betaler på det. Håper dere skjønte hva jeg mener og få mer tips. Anonymkode: 0874d...b88
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #2 Skrevet 17. januar 2021 Du kan søke ulønnet perm, men det er opp til arbeidsplassen om de vil innvilge det. Å bytte fra hver andre til hver tredje helg kan jo gjøre det veldig vanskelig for leder å organisere turnusen, så har god forståelse for at de sier nei. Anonymkode: af051...6c4
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #3 Skrevet 17. januar 2021 Skjønner ikke helt. Har du permisjon, men med jobb annenhver helg hos samme arbeidsgiver? Eller en annen arbeidsgiver? Hvilken stillingsprosent har du i så fall hos arbeidsgiveren der du jobber annenhver helg? Anonymkode: 73709...6b4
mmd Skrevet 17. januar 2021 #4 Skrevet 17. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du kan søke ulønnet perm, men det er opp til arbeidsplassen om de vil innvilge det. Å bytte fra hver andre til hver tredje helg kan jo gjøre det veldig vanskelig for leder å organisere turnusen, så har god forståelse for at de sier nei. Anonymkode: af051...6c4 Det er ikke fritt fram for arbeidsgiver å nekte utdanningspermisjon. Faktisk skal det svært gode grunner til. Retten til ulønnet utdanningspermisjon er fastslått i Arbeidsmiljøloven. 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #5 Skrevet 18. januar 2021 mmd skrev (9 timer siden): Det er ikke fritt fram for arbeidsgiver å nekte utdanningspermisjon. Faktisk skal det svært gode grunner til. Retten til ulønnet utdanningspermisjon er fastslått i Arbeidsmiljøloven. Nå skal man oppfylle en del krav for å ha rett på utdannningspermisjon i utgangspunktet, men her er jo ikke ts bare ute etter permisjon men vil bytte fra hver andre til hver tredje helg, noe hun ikke har rett til. Minner også om AML § 12-11 (2); (2) Permisjon kan likevel ikke kreves når det vil være til hinder for arbeidsgivers forsvarlige planlegging av drift og personaldisponeringer Anonymkode: af051...6c4 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #6 Skrevet 19. januar 2021 Å legge over fra hver 2. til hver 3. helg innebærer massive omveltninger på turnus, og betyr at leder må tukle med mange andre ansattes turnuser - så jeg skjønner godt at du ikke får innvilget det. Du har heller ikke rett på å velge hvilke dager du skal ha fri, selv om du får/har rett på ulønnet perm. Du har spurt, og fått nei. Sånn er det dessverre. Anonymkode: 749a3...8f3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå