Gjest hupsa Skrevet 13. august 2005 #1 Del Skrevet 13. august 2005 Jeg har fått et utslett over hele kroppen som klør. Jeg har akkurat startet opp med antibiotika og ringte telefonnr. som stod på pakken. De mente at bivirkningene kunne komme av medisinen, men jeg måtte selv vurdere om jeg ville få time hos legen for å få ny medisin. Hva burde jeg gjøre. Det klør og er røde merker her og der på hele kroppen ca 25 stk. Er drittlei alt som heter leger så jeg går bare dit hvis jeg må. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 13. august 2005 #2 Del Skrevet 13. august 2005 jeg får stort sett alltid utslett/elveblest av antibiotika og har begynt å be om pensilin istedenfor dersom jeg må ta noe. har alltid oppsøkt legevakt når jeg får utslettene, mest fordi jeg blir gal av kløingen og MÅ ha noe som får det til å stoppe. eksen min måtte sitte å tviholde på hendene mine sist gang, jeg klarer ikke la være å klø meg til blods, helt innmari. tidligere har jeg fått noen piller når jeg får slik reaksjon pga medisin, rett og slett for å dempe reaksjonen, ble noe snakk om at jeg måtte passe på dersom jeg ble tett i halsen, da reaksjoner som utvikler utslett også kan sette seg i munn og hals. skjønner det med å være lei leger, men mye mulig får du bare noe slik at utslettene blir borte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lizbet Skrevet 13. august 2005 #3 Del Skrevet 13. august 2005 Penicillin er og antibiotika....men man tåler noen bedre enn andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. K Skrevet 13. august 2005 #4 Del Skrevet 13. august 2005 (endret) Det finnes flere typer antibiotika. Penicillin er en av dem. At du reagerer på den ene betyr ikke at du reagerer på de andre. Få byttet. Du skal sikkert ta tablettene i 10 dager og det kan bli lange 10 dager med kløe og utslett. Få skrevet i journalen din hvilken type virkestoff du har reagert på, så du ikke får den en annen gang. Legg en lapp i pengeboka di så legen, hvis du blir brakt inn bevistløs etter en ulykke, ikke gir deg feil antibiotika. Endret 13. august 2005 av Trille Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2005 #5 Del Skrevet 14. august 2005 Blir helt sprø av dette. Får ikke sove. Det klør heletiden. Legvakta sier at jeg må vente til kl ni med å få komme til legen. Jeg får ikke sove og skal på jobb i morgen. Lurer på å be om sykemelding også for å få sovet ut etter sykdom og denne kløen? Ellers tror jeg at jeg kan bli syk igjen fordi jeg presser kroppen min etter en langvarig bronkitt. Hva tror dere om sykemelding? Kan jeg be om det? Kan jo ikke gå rundt å klø på jobben og jeg hoster fortsatt så jeg ikke får sove pga av det heller. Kan dere hjelpe meg jeg er så fortvilet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nella Skrevet 14. august 2005 #6 Del Skrevet 14. august 2005 Syns du skal ta ut en 3-dagers i første omgang til du får vært hos legen din. Da kan du få sovet ut, hvilt og kommet deg litt. Så hører du videre med legen hva du burde gjøre i forhold til jobb. God bedring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shi Skrevet 14. august 2005 #7 Del Skrevet 14. august 2005 Om du ikke har sluttet å ta medisinen allerede, så slutt med en gang. Symptomene bruker å gi seg da. I tillegg fungerer ikke medisinen når man er allergisk... Jeg er allergisk mot penicillin, og må ha spesial antibiotika som koster flesk men så lenge den fungerer er det helt i orden, og jeg slipper å klø og å ha blemmer over hele kroppen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2005 #8 Del Skrevet 14. august 2005 Var hos legen. Han sa jeg hadde fått elveblest og at jeg var så hardt rammet at jeg måtte få kortisonsprøyte. Han sa kroppen var stresset og han var redd for de indre organene. Fikk ny antibiotika og zyrtec for 3 dager. Er allergisk for pinicillin. Det er allerede sluttet å klø og jeg er mye bedre. Han insisterte faktisk selv på 1 uke sykemelding så det var jo bra. Han var skikkelig flink lege. Jeg var så fortvilt og han sa plutselig, men hør jeg har en god nyhet til deg: "du har ikke lungebetennelse". Da måtte jeg flire litt oppi all elendigheta med sprøytestikking, hosting og kløe og trettheten. Takk for hjelp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjiraffen Skrevet 14. august 2005 #9 Del Skrevet 14. august 2005 Så bra at det ordnet seg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå