AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #21 Del Skrevet 17. januar 2021 Fru Uperfekt skrev (19 minutter siden): Jmf regelverk så går endel penger til norsk og nordisk film/tv industri Så klart men ikke nok, og man trenger et publikum også. Anonymkode: 359ce...d75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #22 Del Skrevet 17. januar 2021 Jeg bruker kun NRK, Netflix og YouTube. Kjøper kanskje en film på Google / apple. Hadde HBO en periode også for å se noen serier. Så boikotter kanskje ikke Dplay etc., men følger jo ikke med på de programmene som sendes der, og tenker vel ikke så mye over det. Men slipper man ikke reklame om man betaler? Anonymkode: 97e9e...eb5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A-hunter Skrevet 17. januar 2021 #23 Del Skrevet 17. januar 2021 -jk- skrev (8 minutter siden): Ja, trenger man alt mulig så kan det nok bli dyrere. Men man får ganske mye strømmetjenester for prisen av en standard TV-pakke som f.eks RiksPakken til RiksTV (579,- pr. måned). Betaler man for Sumo, Discovery+ og Viaplay har man vel fått med seg det meste av det de fleste synes er interessant. Så kan man jo vurdere hva man trenger av Netflix, Amazon Prime, HBO og Disney+ i tillegg. Vi har alt unntatt Disney+ og det koster bare marginalt mer enn vi betalte for RiksPakken. For mange vil nok tilgang på sport være det som gjør utslaget. Mye sport ligger selvsagt på betalingskanaler på lineær tv, men utfordringen er jo at at alle selskapene nå har rettigheter til ulike sporter som øker behovet for antall apper betydelig med litt fordelt interesse. Og sporten ligger ikke alltid inne i de rimeligste alternativene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #24 Del Skrevet 17. januar 2021 1 hour ago, fjær said: Hvis du ser på live, så er det jo også reklame inniblandt... For da ser du jo nyhetskanalen slik den er. Hva skal de gjøre mellom programmene om du ikke skal ha reklame? Vi har ikke linær tv, kun streaming, veldig greit, da velger vi hva vi ønsker , slipper reklame og vente en uke på ny episode 🤔 Anonymkode: a5808...d29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #25 Del Skrevet 17. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fordi jeg kuttet ut vanlig tv vel? Nå bruker jeg 210 kroner (sett bortifra Netflix som ikke er tv) istedenfor 1000 kroner i mnd på tv kanaler jeg uansett ikke brukte. Anonymkode: cc98b...c84 Hvem betaler 1000 kr i mnd på vanlige kanaler??? Ikke jeg i hvertfall. Betaler 350 og det er inkludert hbo og flere sportkanaler som jeg har byttet ut andre kanaler med. Anonymkode: 1d0c9...425 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #26 Del Skrevet 17. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det vi viktig å støtte norskt også om man vil ha norskt innhold. Trist at alle pengene skal gå til Netflix og HBO, det går ut over Norsk film og TV bransje. Anonymkode: 359ce...d75 Ikke annet å vente når Norsk film og TV bransje bare er de samme trøtte fjesene over alt. Norsk Film kom sist med en bra film i 1975. Ja og så Olsenbanden da. Men det er jaggu det eneste på 50 år. Anonymkode: 2d260...cb0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #27 Del Skrevet 17. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ikke annet å vente når Norsk film og TV bransje bare er de samme trøtte fjesene over alt. Norsk Film kom sist med en bra film i 1975. Ja og så Olsenbanden da. Men det er jaggu det eneste på 50 år. Anonymkode: 2d260...cb0 Dette sier nok litt mer om deg enn norsk filmbransje. Anonymkode: 359ce...d75 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #28 Del Skrevet 17. januar 2021 Min 12 år gamle TV gir meg ikke tilgang til flere av disse appene, og da blir det så styrete å skulle bruke PC og kabel, at jeg foreløpig har droppet det. Men savner diverse programmer som pleide å gå på tv, som når går på sumo eller dplay. Og hva med alle pensjonistene som savner disse programmene? For min del er det litt latskap at jeg ikke har skaffet meg det, samtidig som jeg ikke ønsker å betale for veldig mange ulike apper, men de eldre skjønner seg iallefall ikke på dette med apper. Både de og jeg syns det er kjipt at diverse favorittserier plutselig skal forsvinne fra vanlig TV. Jeg har Netflix da, og HBO ligger i abonnementet, så heeelt ute er jeg ikke😅 Anonymkode: 7ac36...4f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #29 Del Skrevet 17. januar 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Min 12 år gamle TV gir meg ikke tilgang til flere av disse appene, og da blir det så styrete å skulle bruke PC og kabel, at jeg foreløpig har droppet det. Men savner diverse programmer som pleide å gå på tv, som når går på sumo eller dplay. Og hva med alle pensjonistene som savner disse programmene? For min del er det litt latskap at jeg ikke har skaffet meg det, samtidig som jeg ikke ønsker å betale for veldig mange ulike apper, men de eldre skjønner seg iallefall ikke på dette med apper. Både de og jeg syns det er kjipt at diverse favorittserier plutselig skal forsvinne fra vanlig TV. Jeg har Netflix da, og HBO ligger i abonnementet, så heeelt ute er jeg ikke😅 Anonymkode: 7ac36...4f3 Bestemor og bestefar er i slutten av 70-årene og greier fint å se tv med nrk-appen og sumo på den mer enn 12 år gamle tven sin, da med ipad og chromecast (billig dings du plugger i tven, anbefales). Anonymkode: faa94...14c 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #30 Del Skrevet 17. januar 2021 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Hvem betaler 1000 kr i mnd på vanlige kanaler??? Ikke jeg i hvertfall. Betaler 350 og det er inkludert hbo og flere sportkanaler som jeg har byttet ut andre kanaler med. Anonymkode: 1d0c9...425 Det kommer jo helt an på hvor man bor. Bor man i borettslag er det ofte inkludert i fellesutgifter. Leier man er det ofte inkludert i leien osv. Jeg bor i enebolig jeg eier og jeg kunne aldri fått tv for 350 kroner. Jeg betalte 1000 for tv og Internett. En pakke. Kom ikke under det uansett hvilket selskaper jeg forhørte meg med så jeg fjernet både internet og tv. Kunne ikke fjerne bare tv, for prisen hadde blitt det samme. Jeg bruker nå ice+ med 1000gb og stemingtjenester. Deler mobilnettet med chromecast, pc eller hva jeg vil. Betaler sammenlagt 550 da for mobilabonement, streming og internet. Anonymkode: cc98b...c84 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 18. januar 2021 #31 Del Skrevet 18. januar 2021 A-hunter skrev (6 timer siden): For mange vil nok tilgang på sport være det som gjør utslaget. Mye sport ligger selvsagt på betalingskanaler på lineær tv, men utfordringen er jo at at alle selskapene nå har rettigheter til ulike sporter som øker behovet for antall apper betydelig med litt fordelt interesse. Og sporten ligger ikke alltid inne i de rimeligste alternativene. Vi ser svært lite på sport så det vet jeg ikke mye om, men f.eks håndball-VM/EM for kvinner gikk på TV3 i fjor så det fikk man fint sett med helt standard Viaplay-abonnement. Fotball vet jeg null om. Men er det dyrere å abonnere på sport-pakkene til strømmetjenestene enn å abonnere på de lineære sport-kanalene til de samme tilbyderne da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 18. januar 2021 #32 Del Skrevet 18. januar 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Bestemor og bestefar er i slutten av 70-årene og greier fint å se tv med nrk-appen og sumo på den mer enn 12 år gamle tven sin, da med ipad og chromecast (billig dings du plugger i tven, anbefales). Anonymkode: faa94...14c Enda enklere er det med en Apple TV boks, da trengs ikke iPaden/mobil heller. De er heller ikke dyre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lasox Skrevet 18. januar 2021 #33 Del Skrevet 18. januar 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Det vi viktig å støtte norskt også om man vil ha norskt innhold. Trist at alle pengene skal gå til Netflix og HBO, det går ut over Norsk film og TV bransje. Anonymkode: 359ce...d75 How so? Jeg betaler jo skatter og avgifter. De får jo pengene derifra med mindre det er noen private investorer som er super-rike. Uansett så lager norge så mye av dårlig kvalitet når det kommer til filmer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #34 Del Skrevet 18. januar 2021 Dplay fungerer elendig her. Masse reklame, og når den spiller av reklame så henger den seg opp, så jeg må avslutte castingen, la reklamen spille av på telefonen, for å så caste til cromecasten igjen når reklamen er ferdig. Ufattelig tungvint! Anonymkode: 0b98b...2df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 18. januar 2021 #35 Del Skrevet 18. januar 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Dplay fungerer elendig her. Masse reklame, og når den spiller av reklame så henger den seg opp, så jeg må avslutte castingen, la reklamen spille av på telefonen, for å så caste til cromecasten igjen når reklamen er ferdig. Ufattelig tungvint! Anonymkode: 0b98b...2df Fungerer helt topp her med Apple TV. Ingen reklame, henger seg aldri opp. Det heter forresten Discovery+ nå. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #36 Del Skrevet 18. januar 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Dplay fungerer elendig her. Masse reklame, og når den spiller av reklame så henger den seg opp, så jeg må avslutte castingen, la reklamen spille av på telefonen, for å så caste til cromecasten igjen når reklamen er ferdig. Ufattelig tungvint! Anonymkode: 0b98b...2df Aldri hatt problemer med det, men jeg betaler noen slanter, så slipper reklame. Anonymkode: faa94...14c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #37 Del Skrevet 18. januar 2021 Har både netflix, hbo, viaplay og dplay/eurosport (eller hva det heter, for å følge med på tippeligaen) og er fornøyd med de. Hadde TV2 sport men aldri i verden om jeg betaler 700,- i mnd for å se noen kamper Premier League! Aldri! Håper TV2 sport går konk på de greiene der. Meldte meg tvert av og ordnet meg på annet vis så kampene får jeg fortsatt sett, ikke noe problem det. Anonymkode: 32303...1cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #38 Del Skrevet 18. januar 2021 tirben skrev (19 timer siden): Hvordan sparer du penger på streaming? Ved å ikke ha kabel-TV, parabol eller Riks-TV. Anonymkode: 442f5...d48 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #39 Del Skrevet 18. januar 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Ikke annet å vente når Norsk film og TV bransje bare er de samme trøtte fjesene over alt. Norsk Film kom sist med en bra film i 1975. Ja og så Olsenbanden da. Men det er jaggu det eneste på 50 år. Anonymkode: 2d260...cb0 Nå får det være nok! Piratene(1983) og Håkon Håkonsen og Døden på Oslo S (1990) er fantastiske filmer! Anonymkode: 442f5...d48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morpheus Skrevet 18. januar 2021 #40 Del Skrevet 18. januar 2021 Du får ta et valg. Enten se tv-live, eller når det passer deg. Blir for dyrt å betale dobbelt opp for begge delene. Jeg vil ikke være slave av tv-tider osv. Så jeg går for onlineløsningene når det passer meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå