AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #1 Del Skrevet 17. januar 2021 Jeg betaler allerede penger for å ha feks Tv2 og TvNorge. To kanaler som attpåtill drukner i reklame og har inntekter derifra. Så lager de sine egne streamingtjenester, med innhold som jeg som allerede har valgt å betale for kanalen deres ikke får tilgang til. Streamingtjenestene koster rundt en hundrings i mnd. Greit nok. La oss si at jeg er fan av flere serier som kun er der og oppretter en konto, men så er det faen meg FØKKINGS reklame der også?! Jeg opprettet nettopp gratisbruker hos DPlay for å se hva de hadde i utvalg - man får tilgang til en håndful episoder gratis. Jeg begynner å se Baneheiadokumentaren å så er det faen meg reklameannonser med 17 føkkings reklamer som det er umulig å spole over?! Er det like mye reklame hos betalende kunder også? Da får de altså betalt fra oss som har lineær tv, de får betalt for annonsene på lineær tv, de får betalt for de som abbonerer på streamingtjenesten dere OG de får betalt for reklamene inne i den forbanna appen også... Kommer IKKE til å abbonere på Sumo og Dplay ass. Eller.. Discovery+ Heter de visst nå lol Anonymkode: 7860c...89b 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #2 Del Skrevet 17. januar 2021 Jeg har tv2sumo og dplay og det er ingen reklamer når man betaler for appen. Jeg har ikke vanlig linær tv og klarer meg godt uten det har kun appel tv og er veldig fornøyd med det, har ikke sett en eneste reklame på flere år. Så nei jeg boikotter ikke streaming apper. Anonymkode: 0143a...f47 39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #3 Del Skrevet 17. januar 2021 Er veldig fornøyd med streaming apper. Sparer mye penger på det ift å ha vanlig tv har dplay, sumo og Netflix. Låner viaplay av en venninne mot at hun bruker min sumo. Også er jo NRK gratis 😀 Anonymkode: cc98b...c84 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A-hunter Skrevet 17. januar 2021 #4 Del Skrevet 17. januar 2021 Jeg har gjort motsatt, altså kuttet ut lineær tv og har heller noen utvalgte streamingapper. Sparer veldig mye penger på det, så lenge man kan leve med å ikke kunne se absolutt alt. Det er selvsagt ikke reklame på streamingtjenesten, med mindre man ser direkte tv. F eks Eurosport har som regel en ad-free kanal på direktesendingen også. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #5 Del Skrevet 17. januar 2021 Det er ikke reklame for betalende kunder. Hvorfor trodde du at det ikke skulle være reklame når du ikke betaler på nett? Hvordan skal de finansiere programmene hvis folk kan se dem reklamefritt og gratis på nett? Anonymkode: faa94...14c 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #6 Del Skrevet 17. januar 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg betaler allerede penger for å ha feks Tv2 og TvNorge. To kanaler som attpåtill drukner i reklame og har inntekter derifra. Så lager de sine egne streamingtjenester, med innhold som jeg som allerede har valgt å betale for kanalen deres ikke får tilgang til. Streamingtjenestene koster rundt en hundrings i mnd. Greit nok. La oss si at jeg er fan av flere serier som kun er der og oppretter en konto, men så er det faen meg FØKKINGS reklame der også?! Jeg opprettet nettopp gratisbruker hos DPlay for å se hva de hadde i utvalg - man får tilgang til en håndful episoder gratis. Jeg begynner å se Baneheiadokumentaren å så er det faen meg reklameannonser med 17 føkkings reklamer som det er umulig å spole over?! Er det like mye reklame hos betalende kunder også? Da får de altså betalt fra oss som har lineær tv, de får betalt for annonsene på lineær tv, de får betalt for de som abbonerer på streamingtjenesten dere OG de får betalt for reklamene inne i den forbanna appen også... Kommer IKKE til å abbonere på Sumo og Dplay ass. Eller.. Discovery+ Heter de visst nå lol Anonymkode: 7860c...89b Ingen reklame om man betaler for det Anonymkode: ceb2c...3ce 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #7 Del Skrevet 17. januar 2021 Streaming er fremtiden, TS. Er lineær TV du bør kutte. Anonymkode: 442f5...d48 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tirben Skrevet 17. januar 2021 #8 Del Skrevet 17. januar 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Er veldig fornøyd med streaming apper. Sparer mye penger på det ift å ha vanlig tv har dplay, sumo og Netflix. Låner viaplay av en venninne mot at hun bruker min sumo. Også er jo NRK gratis 😀 Anonymkode: cc98b...c84 Hvordan sparer du penger på streaming? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #9 Del Skrevet 17. januar 2021 Har valgt å heller boikotte alle de elendige tv-kanalene vi. Går omtrent bare søppel på tv, og man kan få flere strømmetjenester for samme pris. Anonymkode: 63863...182 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lasox Skrevet 17. januar 2021 #10 Del Skrevet 17. januar 2021 (endret) Jeg har kun netflix. Valgt å boikotte TV. Er mye mere "produktiv" ved å være på PC. Kan la oss ta NrK som for eksempel så gir dem oss kun tre-fire hovedsaker iløpet av en, hva? Halvtime sending? Iløpet av den tiden så kan jeg ha lest om 20 ulike saker på nettet. Kanskje enda flere også dersom det er lite tekst. Noe annet er at det er så mye jeg ikke har interesse for som vises på TV. Dersom jeg får lyst til å se på en type film så leter jeg etter det på netflix, eller i verste fall laste det ned. Det tar meg underkant 1 minutt til å laste ned filmen jeg har lyst til å se på i stedet for å se på TV der hvor reklame avbryter programmet hele tiden, og hver reklame varer 1 kvarter. Har overhodet ingen interesse av å se på "tulle-reklamene" som skal liksom være morsomme, og få folk til å kjøpe det. Endret 17. januar 2021 av Lasox Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #11 Del Skrevet 17. januar 2021 Det vi viktig å støtte norskt også om man vil ha norskt innhold. Trist at alle pengene skal gå til Netflix og HBO, det går ut over Norsk film og TV bransje. Anonymkode: 359ce...d75 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #12 Del Skrevet 17. januar 2021 tirben skrev (17 minutter siden): Hvordan sparer du penger på streaming? Fordi jeg kuttet ut vanlig tv vel? Nå bruker jeg 210 kroner (sett bortifra Netflix som ikke er tv) istedenfor 1000 kroner i mnd på tv kanaler jeg uansett ikke brukte. Anonymkode: cc98b...c84 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #13 Del Skrevet 17. januar 2021 Hvordan får dere det til? Da jeg signet opp på Sumo, faktisk denne helgen. Da var det to alternativ, med og uten reklame til ulik månedspris. Tror det var 79,- med og 129,- uten reklame. I dag har jeg sett på nyhetskanalen i hele dag. Flr værmeldingen fikk jeg vite at leddene til en eldre dame har det bra med vits pro, og at princes har 40% på alle håndklær og badematter. Nå er bærer ferdig, og Specsavers har 2 for 1, og telia har familie kampanje og megaflus har et nytt badekar til den som vil det, og spar har alltid noe hodt. Hvs pokker? Hvorfor får jeg reklame når jeg betaler meg ut av det? Noen? Anonymkode: a5808...d29 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #14 Del Skrevet 17. januar 2021 Jeg har telia (gamle Get), kun fordi det ee betalt gjennom husleien. Jeg ser sjeldent ting direkte, men kan se senere eller ta opp. Da spoler jeg fordi reklamen. Men hadde aldri betalt for tv2 sumo eller Dplay. Så bra innhold har de faktisk ikke. Nrk er faktisk best av det som er av norske kanaler. Hadde det gratis helt til det kom over skatteseddelen 😖 Det var da jeg henta tv-boksen også. Den alene hadde utløst tv-lisensen jeg ikke ville ha. Anonymkode: 138e1...3ad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fjær Skrevet 17. januar 2021 #15 Del Skrevet 17. januar 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hvordan får dere det til? Da jeg signet opp på Sumo, faktisk denne helgen. Da var det to alternativ, med og uten reklame til ulik månedspris. Tror det var 79,- med og 129,- uten reklame. I dag har jeg sett på nyhetskanalen i hele dag. Flr værmeldingen fikk jeg vite at leddene til en eldre dame har det bra med vits pro, og at princes har 40% på alle håndklær og badematter. Nå er bærer ferdig, og Specsavers har 2 for 1, og telia har familie kampanje og megaflus har et nytt badekar til den som vil det, og spar har alltid noe hodt. Hvs pokker? Hvorfor får jeg reklame når jeg betaler meg ut av det? Noen? Anonymkode: a5808...d29 Hvis du ser på live, så er det jo også reklame inniblandt... For da ser du jo nyhetskanalen slik den er. Hva skal de gjøre mellom programmene om du ikke skal ha reklame? Vi har ikke linær tv, kun streaming, veldig greit, da velger vi hva vi ønsker , slipper reklame og vente en uke på ny episode 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 17. januar 2021 #16 Del Skrevet 17. januar 2021 Hvorfor betale for både lineær-TV og strømmetjenester? Har man f.eks Sumo så kan man jo se TV2 på lineær-TV inne i appen. Ingen grunn til å betale dobbelt. Det samme gjelder Viaplay, Discovery+ osv. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A-hunter Skrevet 17. januar 2021 #17 Del Skrevet 17. januar 2021 -jk- skrev (18 minutter siden): Hvorfor betale for både lineær-TV og strømmetjenester? Har man f.eks Sumo så kan man jo se TV2 på lineær-TV inne i appen. Ingen grunn til å betale dobbelt. Det samme gjelder Viaplay, Discovery+ osv. Skal man ha alle appene som må til for å sammenligne med en stor kanalpakke med lineær tv blir det nok rimeligere med vanlig tv. Så man må ha evnen til å velge bort noe. De fleste tv-leverandørene har jo også egne apper med mye mer innhold enn det kanalene sender/har sendt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 17. januar 2021 #18 Del Skrevet 17. januar 2021 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Det vi viktig å støtte norskt også om man vil ha norskt innhold. Trist at alle pengene skal gå til Netflix og HBO, det går ut over Norsk film og TV bransje. Anonymkode: 359ce...d75 Jmf regelverk så går endel penger til norsk og nordisk film/tv industri Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #19 Del Skrevet 17. januar 2021 Vi har ikke lineær tv, bruker bare apple-tv. Har alltid Sumo og NRK(den er jo gratis), også varierer vi mellom netflix, viaplay og HBO. Ser det som er gratis på Discovery plus. Anonymkode: 4e22d...bb4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 17. januar 2021 #20 Del Skrevet 17. januar 2021 A-hunter skrev (21 minutter siden): Skal man ha alle appene som må til for å sammenligne med en stor kanalpakke med lineær tv blir det nok rimeligere med vanlig tv. Så man må ha evnen til å velge bort noe. De fleste tv-leverandørene har jo også egne apper med mye mer innhold enn det kanalene sender/har sendt. Ja, trenger man alt mulig så kan det nok bli dyrere. Men man får ganske mye strømmetjenester for prisen av en standard TV-pakke som f.eks RiksPakken til RiksTV (579,- pr. måned). Betaler man for Sumo, Discovery+ og Viaplay har man vel fått med seg det meste av det de fleste synes er interessant. Så kan man jo vurdere hva man trenger av Netflix, Amazon Prime, HBO og Disney+ i tillegg. Vi har alt unntatt Disney+ og det koster bare marginalt mer enn vi betalte for RiksPakken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå