AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #1 Skrevet 17. januar 2021 Nå har jeg vært hos 3 forskjellige frisører uten at noen av dem har klart å fikse dette. Jeg kan ikke fatte at de ikke klarer det, når jeg ser at flere frisører i utlandet og rundt om i verden gjør dette. Jeg snakker altså om å gå fra varm brunette, til kald brunette. Slikt som dette: Hver gang jeg går til frisøren og ber om dette så ender jeg opp med gule varme striper. Ikke kalde hvite. Av og til ser det nokså kaldt ut etter at de har tatt i en kald mini color over, men dette er veldig kortvarig. De gule stripene trer frem etter et par uker, når mini color går ut. Hva gjør frisørene i Norge feil? Og ja, jeg har vært på dyre norske salonger. Er så lei av å kaste tusenlappene ut vinduet uten å få det resultatet jeg ønsker. Anonymkode: 8c9e1...be0 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #2 Skrevet 17. januar 2021 Det er forskjell på hår: jeg har hår med mye røde pigmenter, slik at jeg ikke kan bleke det uten å få gulskjær. Høres ut som du har samme utfordring😉 Anonymkode: f6d8c...87a 7
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #3 Skrevet 17. januar 2021 Du må nok bruke lilla shampo for å opprettholde den kalde blondfargen. Håret ditt ser ekstremt slitt ut i tuppene så det kan være frisøren ikke tør gjøre for mye. Anonymkode: 40745...160 4
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #4 Skrevet 17. januar 2021 Frisører kan ikke trylle.... om de ikke setter inn extensions da Anonymkode: 40745...160 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #5 Skrevet 17. januar 2021 Hvor bor du og hvilke frisører har du prøvd? Jeg går til en av Adam&Eva sine salonger, betaler dyrt, men får noe ala dette! Anonymkode: cd91a...a89
Jabbadabbaduu Skrevet 17. januar 2021 #6 Skrevet 17. januar 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er forskjell på hår: jeg har hår med mye røde pigmenter, slik at jeg ikke kan bleke det uten å få gulskjær. Høres ut som du har samme utfordring😉 Anonymkode: f6d8c...87a Jeg er så enig. Jeg har dette selv, altså hår som blir rødlig når det blir farget eller bleket. Har fått balayage (som på bildet), og frisøren var tydelig på at det var nærmest umulig for meg å få den kalde fargen. Oftest blir det verre og verre jo lengre tid det går siden fargingen/blekingen. Hvis jeg har farget håret mørkebrunt, så blir det rødt/oransje så snart jeg har vært litt ute i sola. Min frisør er superflink, og hun sier at det er noen som har sånt hår, og at man er nødt til å bruke mye lillasjampoo hvis det skal kunne motvirkes bare litt. Eller satse på naturlig hårfarge
Hatsumomo Skrevet 17. januar 2021 #7 Skrevet 17. januar 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Nå har jeg vært hos 3 forskjellige frisører uten at noen av dem har klart å fikse dette. Jeg kan ikke fatte at de ikke klarer det, når jeg ser at flere frisører i utlandet og rundt om i verden gjør dette. Jeg snakker altså om å gå fra varm brunette, til kald brunette. Slikt som dette: Hver gang jeg går til frisøren og ber om dette så ender jeg opp med gule varme striper. Ikke kalde hvite. Av og til ser det nokså kaldt ut etter at de har tatt i en kald mini color over, men dette er veldig kortvarig. De gule stripene trer frem etter et par uker, når mini color går ut. Hva gjør frisørene i Norge feil? Og ja, jeg har vært på dyre norske salonger. Er så lei av å kaste tusenlappene ut vinduet uten å få det resultatet jeg ønsker. Anonymkode: 8c9e1...be0 Jeg har samme farge og type hår som deg, og har også ville hatt den fargen til høyre. Men frisører sier jeg ikke kan få det med mitt hår, så har bare innfunnet meg med.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #8 Skrevet 17. januar 2021 Prøv Giso eller Hairdo by Kimi Begge i Oslo. Har betalt flere til tusen Adam og Eva, never again! Anonymkode: f338d...41e
Sokkar Skrevet 17. januar 2021 #9 Skrevet 17. januar 2021 Du må holde det kalde vedluke ved hjelp av blå/lilla shampoo og balsam. 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #10 Skrevet 17. januar 2021 Du burde ta Instagram bilder med en klype salt, noen av de er nok redigert. Anonymkode: ed992...1ed
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #11 Skrevet 17. januar 2021 Har også røde pigmenter i håret (tidvis nesten helt usynlig), og disse dukker opp som troll i eske som varme toner, gulskjær eller rødskjær dersom jeg farger eller bleker. Anonymkode: 4bf32...5a0
Lisa Rowe Skrevet 17. januar 2021 #12 Skrevet 17. januar 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Hver gang jeg går til frisøren og ber om dette så ender jeg opp med gule varme striper. Ikke kalde hvite. Av og til ser det nokså kaldt ut etter at de har tatt i en kald mini color over, men dette er veldig kortvarig. De gule stripene trer frem etter et par uker, når mini color går ut. Hva gjør frisørene i Norge feil? Og ja, jeg har vært på dyre norske salonger. Er så lei av å kaste tusenlappene ut vinduet uten å få det resultatet jeg ønsker. Du har gått til dyre salonger, men ikke fått beskjed om at kalde toner er noe som må opprettholdes? Jeg tar selv balayage et par ganger i året og får en kald minicolor over, men minicolor er midlertidig så når det går ut må jeg opprettholde den kalde tonen med lillashampoo. Vil også nevne at dyrt ikke alltid nødvendigvis betyr bra. Jeg har tatt balayage hos tre ulike frisørsalonger som hadde et lignende prisnivå, men var kun fornøyd med siste. Balayage er en avansert og relativt ny teknikk, og hun siste jeg gikk til spesialiserer seg i denne teknikken. Det er viktig å gjøre research når man skal velge både salong og frisør/ansatt, og ikke nødvendigvis bare gå etter det dyreste. 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #13 Skrevet 17. januar 2021 Fordi at hvis de venter med å skylle Blekingen til det er hvitt, så mister du håret ditt. Du har veldig tynt og slitt hår. Ser veldig tørt ut også. Du må pleie det og få sunnere hår før du kan få bleket det så kaldt. Anonymkode: 506e7...615
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #14 Skrevet 17. januar 2021 Jeg fant et oppslag fra en kjendis frisør her i Norge som farger håret til bla. Maria Skappel, Jenny Skavlan osv. og hun sier hvordan hun farger det uten at det blir gult. "Jeg skyller ikke før de med Platinium er «hvite» og alt gule er borte. Det tar tid. Farge-stripene i under-håret vil være mørkere og mer gylne enn Platinium stripene, men ikke gule/oransje. Disse sammen lager et fint spill. Mange legger minicolor, en farge som har pigmenter/farge som vil gradvis forsvinne, over hele håret, for å lage en «kald finish». Spesielt visst de ser at de skyllet ut blekestripene for tidlig og de ble gule. Da «jukser» de med å legge en «kald» minicolor over. Med kald minicolor menes det at den inneholder lilla, grønt, grått eller blått. Disse pigmentene nøytraliserer de røde, oransje og gule pigmentene. Minicolor over stripene kan være veldig fint i starten, men når pigmentene i minicoloren vaskes ut, får man ofte det gule skjæret. Fordi: Det som skjer, er at de hårene som IKKE ble stripet- altså den kalde, mørkere, NATURLIGE fargen, blir piiiiittelitt lysnet av vannstoffet i minicoloren. Vannstoffet er den flasken med flytende veske man blander med selve farge-tuben for at det skal fungere. Det sterkere vannstoff des mer lysner det. Når håret bare får lysne pittelitt, er det eneste som skjer at det bryter frem det oransje/gule vi har under den naturlige fargen på håret." Ser ut som Mini color ødelegger det naturlige håret og gjør det gult. Kanskje det de gjør feil da 🥵 Anonymkode: 8c9e1...be0
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #15 Skrevet 17. januar 2021 Bare for å rette opp. Det er ikke et bilde av meg og mitt hår Det var bare et eksempel på noe som ligner. Heldigvis er ikke håret mitt like slitt som hennes på bilde, så jeg kan gjerne farge det igjen. Håret mitt blir kronisk gult/oransje, selv om jeg har fått høre at jeg er kald i fargen naturlig. Tror frisøren har en tendens til å vaske ut stripene for raskt, slikt som denne kjendis frisøren sier mange gjør feil. I tillegg legger de også ALLTID over en mini color som også bidrar til å gulne håret 😔 TS Anonymkode: 8c9e1...be0
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #16 Skrevet 17. januar 2021 https://dailystory.no/2016/01/24/sidan-sa-mange-spor/ Les dette her! "Aldri mini color over" Anonymkode: 8c9e1...be0
pocahontas88 Skrevet 28. januar 2021 #17 Skrevet 28. januar 2021 Dytter denne. noen som vet om frisør i Bergen som striper håret i metoden beskrevet over? Akkurat det jeg ønsker. Men nå har jeg betalt 3000 kr for hår med bare masse rødskjær...
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #18 Skrevet 29. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 17.1.2021 den 19.23): Nå har jeg vært hos 3 forskjellige frisører uten at noen av dem har klart å fikse dette. Jeg kan ikke fatte at de ikke klarer det, når jeg ser at flere frisører i utlandet og rundt om i verden gjør dette. Jeg snakker altså om å gå fra varm brunette, til kald brunette. Slikt som dette: Hver gang jeg går til frisøren og ber om dette så ender jeg opp med gule varme striper. Ikke kalde hvite. Av og til ser det nokså kaldt ut etter at de har tatt i en kald mini color over, men dette er veldig kortvarig. De gule stripene trer frem etter et par uker, når mini color går ut. Hva gjør frisørene i Norge feil? Og ja, jeg har vært på dyre norske salonger. Er så lei av å kaste tusenlappene ut vinduet uten å få det resultatet jeg ønsker. Anonymkode: 8c9e1...be0 Det samme lurer jeg også på. Jeg har hatt fast frisør i mange år, og hatt lyse altså ikke lyse gule men HVITE striper, kritthvite. Hun er ikke norsk men utenlandsk. Innimellom har jeg gått til flere forskjellige frisører, både dyre og billige, mens hun har vært gravid og ikke jobbet. Hver gang har stripene blitt gule, har til og med tatt med bilde og vist og jeg endte alltid opp med gule striper. Når hun begynte å jobbe, fortsatte jeg hos henne, og vips fikk jeg hvite striper. Det er noe med norske frisører så de ikke tør å bruke høyere vannstoff eller hva, men noe er det. Irritterende ja. Anonymkode: 90915...0e4
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #19 Skrevet 29. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 17.1.2021 den 19.59): Bare for å rette opp. Det er ikke et bilde av meg og mitt hår Det var bare et eksempel på noe som ligner. Heldigvis er ikke håret mitt like slitt som hennes på bilde, så jeg kan gjerne farge det igjen. Håret mitt blir kronisk gult/oransje, selv om jeg har fått høre at jeg er kald i fargen naturlig. Tror frisøren har en tendens til å vaske ut stripene for raskt, slikt som denne kjendis frisøren sier mange gjør feil. I tillegg legger de også ALLTID over en mini color som også bidrar til å gulne håret 😔 TS Anonymkode: 8c9e1...be0 De legger minicolor over fordi stripene dine er blitt gule. Det gjorde de på meg også, og når du setter deg på plass igjen så er stripene lyse. Du går hjem, vasker håret et par ganger og stripene er gule. 🙈 Anonymkode: 90915...0e4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå