Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

legger ut et innlegg for jeg trenger å få blåst ut litt frustrasjon. Jeg jobber med en mann som er 60 år, selv er jeg 30 år. Jeg er litt støkk med denne fyren siden vi går fast sammen pågrunn av medlever. Kjenner jeg mistrives fordi vi ikke er på bølgelengde med enkelte ting og føler ikke jeg har så mye til felles.. Vi jobber ganske tett på hverandre i flere døgn så syns det er utruli slitsomt 😨 Har du jåbbet med en som var såpass mye eldre enn deg selv? Hvordan fungerte det?

Anonymkode: 75acf...c3d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vel jobbet med folk som har vært mye eldre og mye yngre i de fleste jobber jeg har hatt. Er ikke det helt normalt?

Anonymkode: 78ba1...175

• Liker 13
Skrevet

Det fungerer helt utmerket i begge retninger.  Det er mye man kan lære av hverandre.

• Liker 3
Skrevet

Velkommen til arbeidslivet! ;) Og kanskje har du noe å lære av ham også?

Det fine er kanskje at han har lang erfaring og mye kunnskap du kan dra nytte av? På tide å bli voksen og lære av andre. Du blir jo eldre etterhvert du og. :) 

• Liker 8
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Sånn er det i arbeidslivet, man må lære seg å jobbe sammen med ulike folk. Med mindre han faktisk er ufin eller noe må du bare ta deg sammen og gjøre jobben din sammen med ham.

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Sånn er det bare, i arbeidslivet må man jobbe med alle typer mennesker.

Skrevet

Jobber med flere som er 60 eller over 60! Syntes det er heeeelt fantastisk. Lærer enormt mye av ringrevene på jobb. Og flere av de har humor som passer meg veldig. Vi er kanskje på vidt forskjellige steder i livet, men det byr ofte på veldig interessante samtaler. 

• Liker 7
Skrevet

Om du ser positivt på det og er litt imøtekommende så er det et pluss å lære å kjenne andre enn dine standardvalg.  Han har sikkert noe spennende å fortelle også. Om du spør. 

Anonymkode: 86ed4...9db

• Liker 1
Skrevet

Jeg har jobbet med forskjellige mennesker. Og de jeg har lært mye av er gjerne de som kunne vært faren min og til og med bestefaren min. 

Man må ha et åpent sinn og prøve. Small talk er også en fin ting. 

I teorien har jeg ikke hatt noe av samme interessene som de jeg har jobbet med. Men ved å by litt på seg selv, være høflig og interessert. Så åpner det gjerne porten til litt prat. 

Anonymkode: 32c24...e87

• Liker 1
Skrevet

Hvis du kun klarer å jobbe med unge damer får du søke jobb en annen plass. I-landsproblem altså

Anonymkode: 24ed0...5fe

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hei

legger ut et innlegg for jeg trenger å få blåst ut litt frustrasjon. Jeg jobber med en mann som er 60 år, selv er jeg 30 år. Jeg er litt støkk med denne fyren siden vi går fast sammen pågrunn av medlever. Kjenner jeg mistrives fordi vi ikke er på bølgelengde med enkelte ting og føler ikke jeg har så mye til felles.. Vi jobber ganske tett på hverandre i flere døgn så syns det er utruli slitsomt 😨 Har du jåbbet med en som var såpass mye eldre enn deg selv? Hvordan fungerte det?

Gi han et ligg, så skal du se han blir mye lettere å ha med å gjøre. Gammelt knep!

• Liker 1
Skrevet

Ja, det har jeg ofte.

Første relevante jobben min delte jeg kontor med en som snart skulle pensjonere seg, samt en som er endel eldre. 

Vi fikk det ganske festlig sammen etterhvert, og han som var eldst var faktisk en veldig kul fyr med masse kunnskap. Morsom også, en av mine favoritt kollegaer. 

Har hatt et par direktører/sjefer i den alderen som har vært ganske raddis og friske i synspunktene. 

Har jo ikke trivdes med ALLE i en gitt aldersgruppe, nei. Går på personlighet. 

Anonymkode: a5f0e...f64

• Liker 1
Skrevet

Jeg jobber med bare gubber på 60+ :) De har alle jobbet i bedriften i 35-40 år. Vi snakker om mye forskjellig, ofte spør jeg om hvordan det var tidligere, hvordan bedriften har utviklet seg gjennom tiden. 

K30

Anonymkode: 4e238...e10

• Liker 2
Skrevet

Min erfaring er at det er bedre å jobbe med de som pusher 60 enn teens på typ Big Bite ihvertfall. 

Anonymkode: 22407...c52

• Liker 3
Skrevet

Har merket aldersforskjellen begge veier, dvs. ikke merket den så mye. Da jeg begynte i jobb var jeg tidlig i 20 årene og mine nærmeste kolleger var fra 45 og oppover i alder. Null problem. 

Nå er jeg en av de eldste og en av dem jeg jobber tettest opp mot er ca. halvparten så gammel som jeg. Går helt fint det også. God tone og greit samarbeid (og jeg tror han synes det samme). 

Skrevet

Jeg har aldri sett det som noe problem å jobbe sammen med eldre eller yngre. Man er da på jobb, og trenger vel ikke ha så mange felles interesser. Jobben er faktisk det eneste man trenger å ha "felles". Jeg har også jobbet sammen med jevnaldrende som hadde helt andre interesser enn meg. Ikke noe problem. 

Anonymkode: ef748...150

• Liker 3
Skrevet

Takk for mange innputt her ☺️ Er ikke hensikt å fremstå som negativ her, men fint å høre andre sine synspunkter på det 😊

Skrevet

Ja, selvfølgelig, folk fra 25-70 der jeg jobber. Og det er overhodet ikke slik at jeg kun liker å være sammen med de på min alder, de jeg prater mest med dekker hele aldersspekteret, og så er det noen på min alder jeg knapt snakker med. Det handler bare om hvem du har kjemi med, ikke hvem du er i lik alder som. Så problemet ditt er vel heller at du ikke har så god kjemi med den personen, snarere enn at aldersforskjellen har noe å si.

Anonymkode: 41221...5d7

Skrevet

Har jobbet både med mye yngre, og mye eldre, og det kan være riktig så lærerikt for alle parter, faktisk.

Skrevet

Trur det som gjør det litt vanskelig her er at vi jobber såpass tett på hverandre at jeg merker det ekstra gått. Vi bor og spiser under samme tak i 3-4 døgn og syns det blir veldig tongt som noen sier pågrunn av kjemi. Fordi jeg har ikke hatt problemer med å jobbe med ulike aldersgruppe tidliere, men da hadde jeg ikke samme person som jeg jobbet med hele tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...