AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #1 Skrevet 17. januar 2021 Jeg er en del plaget av blodtrykksfall. Det varierer litt både hvor kraftige de er og går litt i perioder. Men sånn som nå, den siste uka, så svartner det hver eneste gang jeg røyser meg fra sofaen. Akkurat nå har dem ikke vært så veldig ille (kraftige), men det er bare ett år siden jeg var så plaget at jeg faktisk datt helt om å brakk ribbein.. Mannen min blir bekymra og sier at det ikke er normalt, men jeg tenker jo i utgangspunktet at det handler om lavt BT og at det hverken er farlig eller noe å gjøre noe med. Har nevnt det til legen, og han sier egentlig ikke noe stort på det og tenker vel det samme som meg. Har noen her noen erfaringer med dette? Anonymkode: dfc9a...f4a
Gjest Elder Millennial Skrevet 17. januar 2021 #2 Skrevet 17. januar 2021 Jeg har hatt lavt blodtrykk i åresvis uten at legene er bekymret av den grunn. Jeg må ta det rolig når jeg reiser meg. Jeg passer også på å spise regelmessig, drikke nok å få i meg litt salt i løpet av dagen. Det er det som hjelper mest for min del.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #3 Skrevet 17. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er en del plaget av blodtrykksfall. Det varierer litt både hvor kraftige de er og går litt i perioder. Men sånn som nå, den siste uka, så svartner det hver eneste gang jeg røyser meg fra sofaen. Akkurat nå har dem ikke vært så veldig ille (kraftige), men det er bare ett år siden jeg var så plaget at jeg faktisk datt helt om å brakk ribbein.. Mannen min blir bekymra og sier at det ikke er normalt, men jeg tenker jo i utgangspunktet at det handler om lavt BT og at det hverken er farlig eller noe å gjøre noe med. Har nevnt det til legen, og han sier egentlig ikke noe stort på det og tenker vel det samme som meg. Har noen her noen erfaringer med dette? Anonymkode: dfc9a...f4a Har slitt med det selv -men har fått målt det via 24 timers blodtrykksmåling hos fastlege. Vanligvis er det ikke nødvendigvis farlig og man behandler det ikke -så fremt man finner en medisinsk årsak til blodtrykksfallene PG du har mye symptomer. Vil anbefale deg å få målt blodtrykket over ett døgn for å få det påvist, så vil legen sende deg til spesialist for å sjekke om det er noe underliggende hjerteproblematikk som skaper disse blodtrykksfallene. Hvis de ikke vil medisinere, så er det vanlige kjerringråd som gis. Jeg har fått beskjed om at jeg har ortostatisk intoleranse at det er puls og blodtrykk som ikke samarbeider -får høy puls og lavt blodtrykk ved stillingsendringer og når jeg blir stående eller sittende for lenge PG opplever mase ubehag ved dette. Får ingen behandling for det pr i dag. Anonymkode: 9bcdd...654
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #4 Skrevet 6. september 2023 Jeg er også veldig plaget med dette. Når jeg reiser meg får jeg et kraftig trykk i hodet som nesten tvinger meg i bakken, og så er det vanskelig å puste. Det er så slitsomt. Fastlegen sier at jeg må reise meg saktere, men jeg synes ikke det hjelper. Anonymkode: 78357...600
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå