Gå til innhold

Ved hvilken alder begynner barn å bry seg om at foreldrene er overvektige, mindre pene etc.?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ved hvilken alder blir barn bevisst at foreldrene er overvektig, mindre pene, utrente etc? Er det allerede i barnehagen at de begynner å bli flaue over foreldrene/ ønske seg andre foreldre?

Anonymkode: c5719...503

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ved hvilken alder blir barn bevisst at foreldrene er overvektig, mindre pene, utrente etc? Er det allerede i barnehagen at de begynner å bli flaue over foreldrene/ ønske seg andre foreldre?

Aldri hørt om at dette er en ting en gang. 

Anonymkode: aa3b2...e10

• Liker 12
Skrevet

Jeg ville ikke trodd det var det de ble flau over, men kanskje heller om foreldre har dårligere økonomi enn de andre foreldrene eller bor i et styggere hjem eller whatever. 

Min mor er overvektig, men har aldri vært flau over det. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke begynt å bry meg enda etter drøye 50 år. Kunne selvsagt ønsket de overførte penere gener til barnet sitt, men man får bare ta det man blir tildelt. 

Anonymkode: 8bb4a...a18

• Liker 3
Skrevet
Mikasa skrev (1 minutt siden):

Jeg ville ikke trodd det var det de ble flau over, men kanskje heller om foreldre har dårligere økonomi enn de andre foreldrene eller bor i et styggere hjem eller whatever. 

Min mor er overvektig, men har aldri vært flau over det. 

Med mindre foreldrene gjør narr av andre foreldre med dårligere råd, slik at barna bemerker det overfor vedkommende, tror jeg faktisk det ikke er et problem. 

Anonymkode: 7933f...33b

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Barn som ønsker seg andre foreldre gjør det som oftest av helt annen grunn enn hvordan de ser ut.

• Liker 7
Skrevet

Slutten av barneskole / begynnelsen av ungdomsskolen. Ikke nødvendigvis fordi de selv er så opptatt av det, men da er overvekt og spiseforstyrrelser pensum. 

Anonymkode: 78d93...cad

• Liker 2
Skrevet

Jeg begynte å skjemmes over mora mi da jeg var 7-8 år gammel. Det starta med oppførselen hennes og gikk over til utseende hennes ganske fort. 

Hun hadde selv mye fokus på sitt vekt. Alltid en kur hun gikk på. 

Anonymkode: d3c65...756

• Liker 1
Skrevet

Hvor har du det fra at det du nevner i HI er en greie? 

Anonymkode: 644e6...d43

Skrevet

Aldri. Har ikke kropp eller utseende hvert diskutert av min familie eller andre jeg vokste opp med. Trudde ikke at det fantes en gang. 

Anonymkode: 9e077...655

Skrevet

Vanlig at barn er flaue over foreldre i tenårene, men det har lite med foreldrene å gjøre og mer med puberteten.

Anonymkode: 98f20...e7e

• Liker 3
Skrevet

Har ikke begynt å bry meg ennå. 45 år.

Anonymkode: 70b17...0d9

Skrevet

Sønnen min begynte å å spørre hvorfor jeg ikke hadde en "stil" klesmessig, når han var 17 og er opptatt av det fremdeles 2 år etterpå. Jeg mener jeg har det, men han mener det ikke er en rød tråd gjennom min garderobe og møblering. 

Han sammenligner meg med stemoren som er veldig strøken klesmessig og interiørmessig. Hun jar en flott damete moderne stil, men det er ikke min stil! 

Tror han skjemmes litt over min tilfeldige stil.

Han gir meg gullfargede dekorlys til jul og bursdag som jeg hadde gitt til Fretex hadde jeg fått det av noen andre. 

Anonymkode: fefc4...f70

Skrevet

Rundt 12 år alder huske jeg. Jeg skammet meg sånn da folk sa jeg ligner på henne. Jeg gjør det. Nå er jeg voksen og angrer veldig på dette,min mor er den beste moren i verden.

Anonymkode: 44fad...490

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Sønnen min begynte å å spørre hvorfor jeg ikke hadde en "stil" klesmessig, når han var 17 og er opptatt av det fremdeles 2 år etterpå. Jeg mener jeg har det, men han mener det ikke er en rød tråd gjennom min garderobe og møblering. 

Han sammenligner meg med stemoren som er veldig strøken klesmessig og interiørmessig. Hun jar en flott damete moderne stil, men det er ikke min stil! 

Tror han skjemmes litt over min tilfeldige stil.

Han gir meg gullfargede dekorlys til jul og bursdag som jeg hadde gitt til Fretex hadde jeg fått det av noen andre. 

Anonymkode: fefc4...f70

Har du skrevet noen tråder om dette før?

Anonymkode: 0088e...d8f

• Liker 2
Skrevet

Jeg begynte å bry meg i førsteklasse. Kjente på at jeg var annerledes og flau. 

Anonymkode: 54863...dad

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Med mindre foreldrene gjør narr av andre foreldre med dårligere råd, slik at barna bemerker det overfor vedkommende, tror jeg faktisk det ikke er et problem. 

Anonymkode: 7933f...33b

Mange nok som gjør det, dessverre.

• Liker 1
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

I tenåra blir de fleste flaue over foreldrene sine en gang i blant, det er helt normalt og handler sjelden om at det er noe "galt" med foreldrene. Innerst inne ønsker de fleste seg ikke andre foreldre, men det er bare sånn i den alderen at det meste er flaut. Husker jeg var flau over at faren min alltid snakka så høyt :ler:

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Hvorfor skal de det? Isåfall er det pga foreldrene kommenterer andre eller sånt!

Anonymkode: c8712...d77

• Liker 1
Skrevet

Da jeg gikk på ungdomsskolen. Syntes mora mi så gammeldags ut i forhold til andre mødre. Nå som ho er i 70 årene ser hun dobbelt så gamle ut som de andre mødrene på samme alder... Håper ikke jeg forfaller like fort!

Anonymkode: ca0ac...bcb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...