Gå til innhold

Sliter sånn med sexlysten :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg pleide å elske sex og ha lyst hele tiden. Nå har jeg vært sammen med kjæresten i snart et år, og sexlysten er nesten helt borte. Vi bor ikke sammen, så vi har sex kanskje 1-2 ganger i uka. Og jeg føler at jeg må "tvinge" meg selv, for egentlig har jeg ikke spesielt lyst, men har det fordi jeg ikke vil være en dårlig kjæreste. 

Jeg har behov for masse kos og nærhet, men sex har jeg stort sett mistet lysten på. Jeg vet ikke hvorfor, noen ganger synes jeg sex tar altfor lang tid, hadde det vært over på 10 minutter hadde det vært perfekt, men det blir fort minst en halvtime, noen ganger opp mot en time, og jeg sliter med det og ligger ofte å tenker at jeg skulle ønske at han kunne komme snart, slik at vi blir ferdig. 

Jeg har alltid slitt med å få orgasme med partner, men har likevel pleid å elske sex, trenger egentlig ikke å få orgasme hver gang. Men nå synes jeg bare sex er et stort ORK. Vil så gjerne få tilbake lysten, nå later jeg mer som jeg har lyst, fordi jeg vil ikke skuffe han. Men jeg savner sånn den tida der jeg var kåt hele tiden og ikke kunne få nok sex. Hadde det vært opp til kjæresten min hadde vi nok hatt sex flere ganger for dag, men nå blir det ca. 1 gang de dagene vi møtes. Han merker nok at jeg ikke har tatt noe særlig initiativ lenger. :( 

Hvordan få lysten tilbake? Må legge til at det er ikke noe galt med han, han er fantastisk og gjør alt han kan for at sex skal være godt for meg. Og jeg prøver også å gjøre det jeg kan for han og for meg selv, likevel har jeg nesten aldri lyst lenger :( 

Anonymkode: 19b22...424

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært sammen med mannen min i mange år. Og lysten min går i bølger. Noe som er veldig drepende for lysten min, er forventningspress og prestasjonspress. Noen ganger når jeg er i en slik bølgedal, så tar vi rett og slett pause fra sexen. Det høres kanskje rart ut, men da kan vi fokusere på andre deler av forholdet.

Jeg har skrevet litt om det blant annet her. Kanskje du får noen ideer som passer for deg? 

Ekspertene skiller også mellom spontan og responsiv sexlyst. I starten av et forhold er spontan lyst vanlig. Men så går den over i responsiv lyst etterhvert, dvs. at lysten må vekkes. Og det er helt greit - man må «bare» spille på lag med den. Når jeg jager ett lysten, pleier den å stikke av. Men hvis jeg legger til rette for lysten, så trives den bedre. 
Du skriver at du har masse behov for kos og nærhet. Kanskje du har fysisk berøring som ditt viktigste kjærlighetsspråk? I så fall kan det være en ide å fokusere på andre former for kos enn sex en periode. 

Skrevet

Du har for lite testosteron, da får man heller ingen sexlyst... Går du på p-piller tar den knekken på testosteronet også, og ved eggløsning økes det... Jeg synes det er et medisinsk spørmål når en av partnerne ikke har sexlyst, tror nok du trygt kan snakke med fastlegen din om dette... han finner nok ut hva du mangler av hormoner. Ikke la et så flott forhold som dere har gå fløyten, det er faktisk slitsomt å ikke ha sexlyst for det drar med seg så mye bekymringer og misforståelser...

Google:  "sexlyst testosteron kvinne" finner du mye informasjon av det jeg skriver☺️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...