Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er en 20 år gammel gutt som har begynt å like ei 16 år gammel jente veldig godt. Hun sier også at hun liker meg. Vi har snappet en del, har FaceTime og hun har vært på besøk hos meg ved to anledninger. Men jeg er litt usikker på om jeg skal gå videre med henne, pga hva foreldrene vil tenke om det. De vet ikke om det. Hva tenker dere om det?

Anonymkode: b42d5...25d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg var en 16 år gammel jente var jeg kjæreste med en 20 år gammel gutt. Var ikke alder som gjorde at det ble slutt. Kan ikke huske at foreldre reagerte så veldig på alderen egentlig. 

Anonymkode: 73894...e22

• Liker 3
Skrevet

Finn deg ei på din egen alder.

Anonymkode: e71f3...d0a

• Liker 5
Skrevet

Jeg traff mannen når han var 20, og jeg 16. Har aldri hatt noen utfordringer i forhold til aldersforskjellen🙂 og foreldrene mine syns det var ok den gangen vi ble sammen. 

Anonymkode: 99184...ac1

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fire års aldersforskjell er ikke så uvanlig.

Anonymkode: 23c9d...763

• Liker 4
Skrevet

Jeg personlig synes det er et litt for stort gap med tanke på mentalitet og hvor dere er i livet. Jeg blir selv 21 år neste måned og i mine øyne er 16 åringer bare barn. Jeg hadde blitt direkte ukomfortabel om jeg flørtet med en person og senere fikk vite at vedkommende var 16 år, liksom. Vi er i den alderen hvor vi skal begynne å få livet litt på plass med tanke på studier og jobb, vi er voksne og ansvarlige for oss selv og vi er lovlige på alle måter. En 16 åring derimot har nettopp startet på videregående, bor mest sannsynligvis enda hjemme hos foreldrene og er ikke gammel nok til å kunne kjøpe smirnoff ice på butikken engang. Det er lovlig, men jeg synes ingenting om det. Jeg synes det er rart og ekkelt når folk på 20 år eller eldre involverer seg med barn. 

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fire års aldersforskjell er ikke så uvanlig.

Anonymkode: 23c9d...763

Kanskje ikke som voksen, men i tenårene så spiller aldersforskjeller en større rolle på grunn av den stadige utviklingen hjernen og kroppen er i. Det er en stor forskjell på et forhold hvor ene parten er 14 år og den andre er 18 år, og på et forhold hvor ene parten er 34 år og den andre er 38 år. Det er en stor forskjell i utvikling på en 16 åring og på en 20 åring. 

• Liker 6
Skrevet
Lisa Rowe skrev (3 minutter siden):

Kanskje ikke som voksen, men i tenårene så spiller aldersforskjeller en større rolle på grunn av den stadige utviklingen hjernen og kroppen er i. Det er en stor forskjell på et forhold hvor ene parten er 14 år og den andre er 18 år, og på et forhold hvor ene parten er 34 år og den andre er 38 år. Det er en stor forskjell i utvikling på en 16 åring og på en 20 åring. 

Er jenta yngst er nødvendigvis ikke den mentale forskjellen så himla stor. Jeg syns gutter på min alder var umodne når jeg gikk på ungdomsskolen og vgs, kunne ikke falt meg inn å bli sammen med noen av de. Det er også store individuelle forskjeller, så det blir for dumt å trekke konklusjonen "ekkelt" basert på bare alder. 

• Liker 4
Skrevet

20 og 16 syns jeg er helt innafor ✌ 

Anonymkode: 478f7...eba

• Liker 5
Skrevet

Drit i hva andre mener, bare kjør på.

• Liker 2
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er få 20 år gamle jenter som vil ha 20 år gamle gutter da. De fleste vil ha eldre

Anonymkode: 808b1...e5c

• Liker 5
Skrevet
Nerine_ skrev (1 minutt siden):

Er jenta yngst er nødvendigvis ikke den mentale forskjellen så himla stor. Jeg syns gutter på min alder var umodne når jeg gikk på ungdomsskolen og vgs, kunne ikke falt meg inn å bli sammen med noen av de. Det er også store individuelle forskjeller, så det blir for dumt å trekke konklusjonen "ekkelt" basert på bare alder. 

Jeg er enig i at det kan være store individuelle forskjeller, men jeg personlig synes allikevel at det er ekkelt at en på 20 år eller eldre bevisst involverer seg med en som nettopp har blitt ferdig på ungdomsskolen. Når man er 16 år så er man over den seksuelle lavalder så det er ikke ulovlig, men han ba om våre meninger, så jeg delte min. 

Jeg vet også at aldersforskjeller var mer sosialt akseptabelt før i tiden enn det er nå. Jeg er som sagt selv rundt samme alder som ts, og jeg kjenner ikke en eneste person på min alder som hadde involvert seg med en såpass ung person. Ikke engang platonisk. 

• Liker 2
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet (endret)

Ikke innafor. finn deg en som i det minste er myndig. 

Endret av AthenaRavenLuna
Skrevet
Lisa Rowe skrev (1 minutt siden):

Jeg er enig i at det kan være store individuelle forskjeller, men jeg personlig synes allikevel at det er ekkelt at en på 20 år eller eldre bevisst involverer seg med en som nettopp har blitt ferdig på ungdomsskolen. Når man er 16 år så er man over den seksuelle lavalder så det er ikke ulovlig, men han ba om våre meninger, så jeg delte min. 

Jeg vet også at aldersforskjeller var mer sosialt akseptabelt før i tiden enn det er nå. Jeg er som sagt selv rundt samme alder som ts, og jeg kjenner ikke en eneste person på min alder som hadde involvert seg med en såpass ung person. Ikke engang platonisk. 

Er virkelig 20år gamle kvinner interessert i menn på egen alder? 

• Liker 3
Skrevet

I grenseland. Kan gå dersom hun er veldig moden for alderen. 

Skrevet
Nerine_ skrev (1 minutt siden):

Er virkelig 20år gamle kvinner interessert i menn på egen alder? 

Ja. Jeg kjenner ekstremt få som kun er interessert i eldre menn, de fleste ser ut til å holde seg til jevnaldrende (kanskje 1-2 år i pluss eller minus). Jeg kjenner heller ingen gutter som interesserer seg i mindreårige. Det var kanskje et par i russetiden (men da var jo vi også yngre), men det var for det meste gutter som var ute etter naive jenter som var lette å manipulere. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg er kvinne på 21 snart 22, men er 100% enig med deg! 

16 åring er for ungt, uansett om jenta/gutten er mentalt mer moden enn andre i sin alder, så syns jeg det er for stort forskjell. Hadde ho vært 20 og han 24.. hadde jeg faktisk ikke tenk så stort på det, men som du sier ho har akk begynt på vgs og mest sannsynlig syns ho det er bare spennende at han liker ho og, så betyr det ikke at det er greit. Jeg personlig syns han burde la ho være og heller være venner.

Men det er mitt mening, uansett folk gjør hva de enn vil:) så lenger man ikke skader noen og respekter hverandre.🤷🏾‍♀️

Anonymkode: 67358...03c

Skrevet

Ja. Jeg kjenner ekstremt få som kun er interessert i eldre menn, de fleste ser ut til å holde seg til jevnaldrende (kanskje 1-2 år i pluss eller minus). Jeg kjenner heller ingen gutter som interesserer seg i mindreårige. Det var kanskje et par i russetiden (men da var jo vi også yngre), men det var for det meste gutter som var ute etter naive jenter som var lette å manipulere. 

Jeg har helt motsatt inntrykk og erfaring. 

• Liker 3
Skrevet

Bare ikke ha sex med henne før du vet hva du vil videre.

16 år kan sikkert funke hvis hun er moden og du tilsvarende umoden.

Hadde selv ikke vært interrest i deg når jeg var 16 for jeg hadde lurt på hv8rfor du ikke fikk deg en på din egen alder. 

Jeg er 18 nå og det har skjedd mye de 2 siste årene. 

Anonymkode: cb5d3...5c5

• Liker 1
Skrevet

Vi ble sammen da jeg var 16 og han 21. Vært sammen i 15 år, gift og to barn. Kommer nok veldig an på personene.

Anonymkode: c5a64...655

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...