AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #1 Skrevet 17. januar 2021 Jeg selger en del på Finn.no. Opplever ofte at annonser får flere favorittmerkinger, men ingen respons ellers. Derfor lurer jeg på : hva skal til for at du legger til en annonse på favoritter? Anonymkode: 1295d...960
Diamant20 Skrevet 17. januar 2021 #2 Skrevet 17. januar 2021 Noen ganger synes jeg varen er for dyr, og vil vente for å se om den går ned i pris. Eller for å gjøre research, se etter andre alternativer osv. 13
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #3 Skrevet 17. januar 2021 Bare at varen kan være et alternativ. Typ om jeg var på jakt etter et salongbord så hadde jeg lagt alle som kunne vært alternativ å vurdere til favoritt. Så går jeg nøyere gjennom senere. Evt. legger jeg det på favoritt om jeg vil gi det litt tid før jeg kjøper. Typ, for å sjekke om det er noe jeg faktisk trenger/vil ha. 19 av 20 ganger ender jeg da opp med å ikke kjøpe. Og da trengte jeg varen egentlig ikke. Leiligheter favoriserer jeg bare for gøy for fremtidig inspirasjon. Og noen ganger favoriserer jeg ting som ikke er aktuelt nå, men som kan være til inspirasjon i fremtiden. Anonymkode: f59cb...a3b 12
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #4 Skrevet 17. januar 2021 Fordi jeg er interessert, og tenker det er en reell kandidat for et kjøp. Men så leter jeg alltid videre for å se om jeg kan finne det bedre/billigere, og sammenligner etterpå. Noen ganger er det ting jeg tenker jeg trenger senere, men da er det ofte solgt når jeg er interessert i kjøpe. Så det er jo egentlig bare irriterende, både for meg og kjøper dersom han følger med på favoritter 😅 Anonymkode: c01bb...514 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #5 Skrevet 17. januar 2021 det er jo bare et bokmerke. Jeg kjøper en promille av de tingene jeg bokmerker. Anonymkode: 6d3ab...8e1 8
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #6 Skrevet 17. januar 2021 Jeg legger til som favoritt av flere grunner. Akkurat nå så vurderer jeg å kjøpe et framskap, en skjenk eller en vitrine til stua. Da titter jeg gjennom og trykker favoritt på alle jeg liker for å finne tilbake før jeg vurderer størrelse, eventuell frakt og hvem jeg liker best. Pris er også et element. Noen ganger ser jeg noe jeg liker uten å lete etter det og legger det til som en favoritt. Da kan jeg vurdere om det er noe jeg synes jeg kan ha nytte eller glede av, om det blir solgt er det ingen krise. Noen ting synes jeg ikke for meg er verdt det selger ønsker, men legger det som en favoritt i tilfelle prisen settes ned. Jeg liker ikke å prute selv, men jeg kunne vurdert det om jeg så noe lå lenge ute. Anonymkode: 9da69...d73 3
Wilma89 Skrevet 17. januar 2021 #7 Skrevet 17. januar 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg legger til som favoritt av flere grunner. Akkurat nå så vurderer jeg å kjøpe et framskap, en skjenk eller en vitrine til stua. Da titter jeg gjennom og trykker favoritt på alle jeg liker for å finne tilbake før jeg vurderer størrelse, eventuell frakt og hvem jeg liker best. Pris er også et element. Noen ganger ser jeg noe jeg liker uten å lete etter det og legger det til som en favoritt. Da kan jeg vurdere om det er noe jeg synes jeg kan ha nytte eller glede av, om det blir solgt er det ingen krise. Noen ting synes jeg ikke for meg er verdt det selger ønsker, men legger det som en favoritt i tilfelle prisen settes ned. Jeg liker ikke å prute selv, men jeg kunne vurdert det om jeg så noe lå lenge ute. Anonymkode: 9da69...d73 ☝️
WhiteSwan Skrevet 17. januar 2021 #8 Skrevet 17. januar 2021 Da har jeg som regel lyst til å kjøpe det.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #9 Skrevet 17. januar 2021 Noen ganger er det fordi jeg legger til flere av samme ting/samme kategori for å vurdere dem mot hverandre. Andre ganger er det fordi jeg har lyst til å kjøpe det men det er for lite til å være verdt frakten, og/eller selger har ikke mange nok vurderinger til at jeg tør å forhåndsbetale, så jeg legger det til i tilfelle jeg skal i den retningen i nær fremtid. Noen få ganger er det også fordi jeg har lyst på tingen men synes den er for dyr, så jeg vil vente og se om den blir satt ned i pris. Anonymkode: 0cdc4...2e0 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #10 Skrevet 17. januar 2021 Som de fleste svar du har fått men må legge til at jeg kan legge til noen ting for å se hvor lang tid de bruker på å selge/leie ut. Fant for eksempel et hus jeg kunne tenkt meg å leid og trodde ikke det skulle være så populært men det var utleid på tre dager. Da vet jeg til når jeg skal flytte at noe lignende går veldig fort. Anonymkode: 39157...56f
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #11 Skrevet 17. januar 2021 Flere grunner: 1. Vurderer å kjøpe noe. Gjør et søk og markerer alt som muligens kan passe som favoritter. Går så igjennom favorittene og sammenlikner vare, pris og sted. Noen ganger kjøper jeg med en gang, andre ganger er ikke funnene helt optimale og jeg bruker lenger tid på å bestemme meg/avventer å ser om noe bedre dukker opp. Lagrer da et søk, så jeg bare går igjennom nye annonser, da jeg allerede har favorittene mine lagret. 2. Varen er aktuell, men ikke så viktig at jeg gidder å betale frakt/kjøre å hente. Lagrer da som favoritt om jeg innimellom kjører forbi, og tar da kontakt om den fremdeles er tilgjengelig neste gang jeg har konkrete planer om å kjøre forbi. 3. Jeg synes varen er for dyrt priset i forhold til tilsvarende varer. Lagrer den da itilfelle prisen blir satt ned, eller om tilsvarende vare blir for vanskelig å finne i mitt område. Jeg er altfor sløv til å rydde i favoritter, særlig der jeg kun vurderer å kjøpe noe, men ikke er helt sikker. Anonymkode: 437c7...de8 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #12 Skrevet 17. januar 2021 enkelte ting er like eller ligner ting jeg skal selge selv, og da merker jeg dem for å følge med om de blir solgt, og for å få en ide om prisnivå Anonymkode: 6d3ab...8e1
Knirke Skrevet 18. januar 2021 #13 Skrevet 18. januar 2021 Fordi jeg har lyst på varen, men synes den er for dyr. Når jeg legger den som favoritt får jeg varsel når prisen settes ned. 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #14 Skrevet 18. januar 2021 Ok, så det at en vare blir lagt til som favoritt er da ikke nødvendigvis en indikasjon på at varen vil bli raskt solgt til nåværende pris. Tusen takk for svar, alle sammen! Anonymkode: 1295d...960
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #15 Skrevet 18. januar 2021 Litt samme som flere andre. Jeg er interessert i den typen vare, og samler alle annonser av den typen for å sammenligne/følge med på markedet. Det kan være en vare jeg vil følge prisutvikling på fordi jeg vurerer kjøp av den typen vare i fremtiden. Jeg synes den er dyr, og vil vite om den settes ned. Hvis jeg ofte søker på noe, er det greit med noen merker som viser at "denne anonsen har jeg sett før." For lettere å skille ut nye annonser Anonymkode: 362a9...f2b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå