AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #1 Skrevet 17. januar 2021 Jeg er gravid i uke 18 , og har fått en slags akutt låsning i ryggen. Jeg klarer ikke bevege meg noe med ryggen, eller løfte armene. Dette har aldri skjedd før. Likevel stod jeg opp med hun på 1 år i dag , siden det var "min " dag. Kunne ikke løfte henne , så det ble litt vanskelig, men vi satt mye på gulvet og leste, så det gikk. Jeg ble selvfølgelig kvalm i tillegg og måte løpe på do og kaste opp. Vekket mannen da han hadde sovet to timer lenger. Etter dette ble ryggen enda vondere og nå kjennes det ut som jeg har en kniv i ryggen. Har ikke kunnet gjøre så mye og la meg inn på rommet , siden hun minste vil kun være med meg omtrent dersom hun ser meg og når jeg ikke kan løfte blir det mye sutring. Mannen blir da irritert , og går inn på rommet og skrur av alt lyset og sier at jeg ikke bidrar. Jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre, og føler meg så hjelpesløs her jeg ligger. Noen som har hatt det sånn i ryggen ? Hva hjalp? Og hvor mye skal jeg egentlig bidra når jeg har det sånn? Skjønner jo at det er irriterende, men jeg kan jo ikke noe for det. Anonymkode: caeb7...dc4
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #2 Skrevet 17. januar 2021 Nå har jeg aldri vært gravid, men jeg har hatt MYE vondt i ryggen. Det som ofte gjør det bedre for meg er å legge meg på ryggen på gulvet, holde knærne på magen og rulle fra side til side. Det er smertefullt, men det mykner opp. Jeg pleier også å fylle varmeflasker som jwg holder der det er vondest når jeg sitter i sofa eller ligger i sengen. Ang. mannen din: han er en fjott. Har han ingen medlidenhet? Ser han ikke at du har det VONDT? Det spiller da ingen rolle hvem sin “dag” det er - har partner det vondt så avlaster man, det burde være en selvfølge. Anonymkode: a33e7...9ce 7
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #3 Skrevet 17. januar 2021 For en dust! Håper ryggen bedrer seg snart. Kan du evt. få time til fysio eller noe? Anonymkode: 67cee...b8e 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #4 Skrevet 17. januar 2021 Gå til fysio eller kiropraktor. Anonymkode: cff0b...876 1
Festlig Skrevet 17. januar 2021 #5 Skrevet 17. januar 2021 Ring kiropraktoren i morgen. Han/ho kan sikkert hjelpe deg . Ta med deg mannen og , og be kiropraktoren ta et par vridninger rundt nakken på han, i samme retning til han blir mere medgjørlig 6
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #6 Skrevet 17. januar 2021 Du er gravid, så i øyeblikket bidrar du 24/7, så han kan ta seg ei real bolle! Du har tydeligvis to tette svangerskap og min kropp hadde ikke orket det. At du har fåt vond rygg høres ikke rart ut, men en tur til lege eller fysio vil jeg anbefale! Jeg synes han fyren burde ta seg sammen. Anonymkode: 72a35...9cf 5
Mezzosoprena Skrevet 17. januar 2021 #7 Skrevet 17. januar 2021 Det er jo virkelig ikke ryggen som er problemet her da, det er mannen!! 4
Wilma89 Skrevet 17. januar 2021 #8 Skrevet 17. januar 2021 Jeg fikk god hjelp av kiropraktor. Bor du i Oslo vil jeg anbefale bekken og barn. 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #9 Skrevet 17. januar 2021 Kiropraktor. Så familievernkontoret. Anonymkode: 3464d...1ff 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå