Gå til innhold

Krangel om ferie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen par her med små barn som velger å ta ut noe av ferien hver for dere? Jeg hintet til mannen om at dette kunne være en ide til i år, men det vil han ikke høre snakk om. Han spør hva jeg skal med feriedager «alene» bare for meg selv og fnyser når jeg svarer egentid. Det hører med til historien at han selv pleier å dra på en 2 uker lang guttetur hver høst, og da jeg minnet han på det ble han bare sur. 

Ferien vår i fjor var veldig slitsom. Vi tilbrakte nesten 3 uker på hans hjemsted og dro daglig på besøk til hans venner eller fikk besøk av dem eller svigers i hytta. Følte det ble svært lite kvalitetstid med barnet vårt og leggetiden til barnet skled helt ut fordi venner skulle komme på kveldstid og de måtte jo få møte barnet. Det resulteterte i at leggetid rundt kl.18 ofte ble 20:30 og det var en hard kamp å hente inn etter ferien.

Jeg var fullstendig utslitt av dette ferieopplegget, men han var veldig fornøyd så er redd det vil bli foreslått til neste ferie også. Er det urimelig av meg å ønske litt mer tid til å være med barnet mitt og/eller ha noen rolige feriedager bare for meg selv?

Anonymkode: 8ddcd...940

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke han og barn dra til hans hjemsted, og så kommer du etter når du har hatt tid for deg selv? Da kan han møte svigers og venner alt han ønsker, og selv ta eventuelle konsekvenser av rutinebrudd for barnet.
Synes ikke du skal la ham fnyse av ditt behov for egentid, all den tid han setter av to uker til seg selv hver høst. Han får komme med argumenter, ikke surmuling. Men klart, det er vanskelig å holde seg saklig, når dobbeltmoralen er så tydelig. 

• Liker 4
Skrevet
Hactar skrev (23 minutter siden):

Kan ikke han og barn dra til hans hjemsted, og så kommer du etter når du har hatt tid for deg selv? Da kan han møte svigers og venner alt han ønsker, og selv ta eventuelle konsekvenser av rutinebrudd for barnet.
Synes ikke du skal la ham fnyse av ditt behov for egentid, all den tid han setter av to uker til seg selv hver høst. Han får komme med argumenter, ikke surmuling. Men klart, det er vanskelig å holde seg saklig, når dobbeltmoralen er så tydelig. 

Han er veldig opptatt av at vi skal feriere sammen og gjøre det neste sammen som et par. Det er i og for seg en fin tanke jeg setter pris på, men jeg føler ting har endret seg litt etter vi fikk barn, og at behovet for egentid er større enn før.

Skrevet

Om han ikke er enig så kan han iallefall ikke få de 2 ukene for seg selv, det hadde jeg aldri gått med på.

Anonymkode: 00d22...6a5

• Liker 8
Skrevet

Jeg skjønner deg godt. Jeg elsker å gjøre ting med partneren min, men kunne aldri vært sammen med noen som ikke respekterte et behov for egentid/kompistid nå og da. Heldigvis har hun det på samme måte :)

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Han er veldig opptatt av at vi skal feriere sammen og gjøre det neste sammen som et par. Det er i og for seg en fin tanke jeg setter pris på, men jeg føler ting har endret seg litt etter vi fikk barn, og at behovet for egentid er større enn før.

Hva med gutteturen hans? Den gjør dere vel ikke som par? Man kan ha et fantastisk parforhold, selv om man gir hverandre litt fri innimellom. Han får sin fritid allerede. Da blir det bare hyklerisk å late som om at det beste er å gjøre alt sammen som par når det er du som ønsker egentid. 

Endret av Hactar
Skrevet

Dette burde du tenkt på før du fikk barn med fyren. Ikke så smart du TS?

Anonymkode: 435c1...48e

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette burde du tenkt på før du fikk barn med fyren. Ikke så smart du TS?

Anonymkode: 435c1...48e

Idiot.

Anonymkode: af4e6...676

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Om han ikke er enig så kan han iallefall ikke få de 2 ukene for seg selv, det hadde jeg aldri gått med på.

Anonymkode: 00d22...6a5

👆🏻

Anonymkode: 0e399...b13

Skrevet

Vi kommer nok til å ha ferie hver for oss de neste 3-5 år, sånn at vår datter får lang sommerferie fra barnehagen. Frem til nå har vi ikke pleid å ha ferie. 

At du ikke ønsker en tilsvarende ferie som i fjor har jeg full forståelse for! Fint at han ønsker dere skal gjøre ting sammen, men så må det jo være noe du trives med og. Og jeg er veldig tilhenger av både guttetur og jentetur (om det er å reise alene, være hjemme eller dra med venninner, så foreslår at han fortsetter med sin guttetur og du innfører tilsvarende. 

Anonymkode: 2019b...da1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...