AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #1 Skrevet 17. januar 2021 Hei! Er det noen her som går sykepleiestudiet eller har gått det? Var studiet tungt, og hvordan leste du deg opp på teorien osv? Jeg er ikke så teoretisk av meg, men det er den prakstiske delen jeg brenner for. takk for svar :) Anonymkode: 4d491...b32
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #2 Skrevet 17. januar 2021 Lag deg et prøveabonnement på medeasy. Det er gratis 24 timer. Så kan du sjekke ut forelesningsvideoene der, og få et godt inntrykk av hvor landet ligger 🙂👍 Anonymkode: c5d66...12f 3
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #3 Skrevet 17. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Lag deg et prøveabonnement på medeasy. Det er gratis 24 timer. Så kan du sjekke ut forelesningsvideoene der, og få et godt inntrykk av hvor landet ligger 🙂👍 Anonymkode: c5d66...12f Takk for tips☺️ studerer du sykepleie selv eller er ferdigutdanna? Anonymkode: 4d491...b32
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #4 Skrevet 17. januar 2021 Jeg syntest først at teoridelene var tunge og vanskelige, og lot meg påvirke av «hylekoret» i kullet (alt er vanskelig, for mye pensum, dårlige forelesere osv). Først når jeg tok tak og forsto at jeg måtte lære meg studieteknikk løsnet det, og jeg ser nå at pensum er bra og foreleserene er gode. Så lær deg god studieteknikk, jobb med fag/pensum på en måte som passer deg så går det fint:) Anonymkode: 06451...4aa 6
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #5 Skrevet 17. januar 2021 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Jeg syntest først at teoridelene var tunge og vanskelige, og lot meg påvirke av «hylekoret» i kullet (alt er vanskelig, for mye pensum, dårlige forelesere osv). Først når jeg tok tak og forsto at jeg måtte lære meg studieteknikk løsnet det, og jeg ser nå at pensum er bra og foreleserene er gode. Så lær deg god studieteknikk, jobb med fag/pensum på en måte som passer deg så går det fint:) Anonymkode: 06451...4aa Takk for svar, tenker selv det. Har du noen gode tips på gode studieteknikker som du brukte?☺️ Anonymkode: 4d491...b32 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #6 Skrevet 17. januar 2021 Hvor har dere studert? jeg vurderer sterkt å søke meg til sykepleie til høsten igjen. Er 33 år nå, men er så fryktelig lei av å jobbe i butikk, og har lyst til å gjøre noe helt annet. Jeg er veldig glad i mennesker, men har aldri jobbet med noe innen helsefag før, men syns det virker spennende og lærerikt. Anonymkode: a5e59...c62 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #7 Skrevet 17. januar 2021 NTNU Gjøvik er vel fortsatt den beste skolen på både radiografi og sykepleie? Uansett alt er vel bedre enn Oslo met har jeg fått inntrykk av... Mitt tips er studieteknikk.no og medeasy Anonymkode: 5e148...aff 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #8 Skrevet 17. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): NTNU Gjøvik er vel fortsatt den beste skolen på både radiografi og sykepleie? Uansett alt er vel bedre enn Oslo met har jeg fått inntrykk av... Mitt tips er studieteknikk.no og medeasy Anonymkode: 5e148...aff Har ikke hørt at sykepleien i Gjøvik er spesielt bra, men Levanger har jeg derimot hørt mye bra om. Jeg gikk på NTNU i Trondheim. Teorien gikk veldig bra og praksis var spennende, men fant ut at sykepleie ikke var noe for meg. Fordelen med å studere i en større by er at man har utrolig mange muligheter når det kommer til praksis på sykehus. Anonymkode: 85101...c7c 3
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #9 Skrevet 17. januar 2021 Noen som har studert i Drammen? Eller Vid i Oslo?:) Anonymkode: a5e59...c62
Celaeno Skrevet 17. januar 2021 #10 Skrevet 17. januar 2021 Jeg går 3 året på sykepleien, på Oslomet Kjeller. Første året er det verste. Mye teori som skal læres på kort tid, men absolutt overkommelig hvis man har gode studieteknikker. 2 året er omtrent bare praksis, og 3 året er ca 50/50 teori og praksis 😊 1
Petra200 Skrevet 17. januar 2021 #11 Skrevet 17. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Noen som har studert i Drammen? Eller Vid i Oslo?:) Anonymkode: a5e59...c62 Drammen! Supert opplegg etter at det ble universitet. Vær oppmerksom på mye praksis! Det første året er ganske seigt med mange eksamener men så kommer det seg!
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #12 Skrevet 17. januar 2021 Har også tenkt på dette, men desentralisert over 4 år (Tromsø). Men tror jeg må ta matten først for å komme inn. Anonymkode: 6e6dc...43c
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #13 Skrevet 17. januar 2021 Tenk over dette: Det er et studie med lave adgangskrav. Det er lav strykprosent på studiet. Ergo: det er ikke krevende studie. Mye praksis på studiet, slik som du er god til. Det teoretisk er ikke vanskelig, bare å forberede seg litt før tester. Vil du bli sykepleier, så klarer du det. Du er ikke noe dårligere enn de andre. Anonymkode: 38126...f4c 3
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #14 Skrevet 17. januar 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Tenk over dette: Det er et studie med lave adgangskrav. Det er lav strykprosent på studiet. Ergo: det er ikke krevende studie. Mye praksis på studiet, slik som du er god til. Det teoretisk er ikke vanskelig, bare å forberede seg litt før tester. Vil du bli sykepleier, så klarer du det. Du er ikke noe dårligere enn de andre. Anonymkode: 38126...f4c Hva mener du med lave adgangskrav? Ved mange skoler ligger poenggrensen på godt over 50 poeng.... Er det lavt? Se feks på Diakonhjemmet høyskole. Anonymkode: 3272d...605
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #15 Skrevet 17. januar 2021 Petra200 skrev (57 minutter siden): Drammen! Supert opplegg etter at det ble universitet. Vær oppmerksom på mye praksis! Det første året er ganske seigt med mange eksamener men så kommer det seg! Hvor har Drammen praksisplassene sine? Jeg vurderer å pendle i fra Hønefoss Anonymkode: a5e59...c62
MiaHI Skrevet 17. januar 2021 #16 Skrevet 17. januar 2021 Jeg går første året sykepleien nå. Er 31 år og har en ingeniør bachelor fra før. Jeg syns anatomi/fysiologi faget som er første året er spennende, men har blitt tatt på sengen av hvor EKSTREMT mye pensum det er. Aldri i min tidligere utdanning har jeg vært borti et så stort fag. Resultatet av eksamen i dette faget kommer imorgen og jeg tror jeg stryker Men jeg kunne lest mer, så det er på ingen måte et umulig fag å bestå. Det har vært vanskelig å holde motivasjonen oppe med nesten utelukkende hjemmeskole i disse tider. 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #17 Skrevet 18. januar 2021 Jeg går første året på sykepleien. Synes foreløpig at det er en god kombinasjon av realfag og samfunnsvitenskapelige fag, samt praksis. For min del gir variasjonen i fagene mye motivasjon. Jeg har brukt pensumbøker og forelesninger til alle fag unntatt anatomien. Der brukte jeg utelukkende MedEasy. Synes at fagene har vært overkommelige, så lenge man legger ned litt strukturert arbeid går det veldig fint! 😀 Ser dog for meg at det vil bli mer slitsomt når vi skal ut i praksis - men det blir nok veldig lærerikt å få sett teorien utspilles i praksis. Jeg vil anbefale deg å hoppe i det! Med innsats og disiplin er teorien overkommelig, og med interesse for praksisen blir jo teorien spennende. Halve studiet er jo praksis, og all teorien ligger tett opp mot selve praksisene og ferdighetstreninger. Anonymkode: 1dd4e...8bc 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #18 Skrevet 18. januar 2021 10 hours ago, AnonymBruker said: Hei! Er det noen her som går sykepleiestudiet eller har gått det? Var studiet tungt, og hvordan leste du deg opp på teorien osv? Jeg er ikke så teoretisk av meg, men det er den prakstiske delen jeg brenner for. takk for svar Anonymkode: 4d491...b32 Ja, fire år siden nå. Hvordan jeg leste? Jeg gjorde nettopp det. Leste Men teorien er enklere hvis man er litt interessert også i hvordan kropp og menneske fungerer og ikke bare omsorgsdelen av yrket. Anonymkode: e9e1b...12f
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #19 Skrevet 18. januar 2021 8 hours ago, AnonymBruker said: Jeg syntest først at teoridelene var tunge og vanskelige, og lot meg påvirke av «hylekoret» i kullet (alt er vanskelig, for mye pensum, dårlige forelesere osv). Først når jeg tok tak og forsto at jeg måtte lære meg studieteknikk løsnet det, og jeg ser nå at pensum er bra og foreleserene er gode. Så lær deg god studieteknikk, jobb med fag/pensum på en måte som passer deg så går det fint:) Anonymkode: 06451...4aa Bra beskrivelse. Alt for mange elever og studenter går i hylekorfella og gjør seg ikke opp sin egen mening etter å ha lest hardt. Anonymkode: e9e1b...12f
Petra200 Skrevet 18. januar 2021 #20 Skrevet 18. januar 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hvor har Drammen praksisplassene sine? Jeg vurderer å pendle i fra Hønefoss Anonymkode: a5e59...c62 Du kan få praksisplass i Hønefoss! Det er mange muligheter for tilpassede plasser, særlig KHT!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå