Gå til innhold

Pulverkur og sult: når blir man mindre sulten?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg går på pulverkur i forbindelse med vektnedgang. Startet for to dager siden. I den sammenhengen lurer jeg på: hvor lenge tar det før jeg slutter å være så ekstremt sulten??? Går det over etterhvert, eller vil jeg kjenne meg like sulten gjennom hele den tiden jeg skal gå på pulver? 
Det er ikke næringsinnholdet som plager meg her, men at jeg savner å spise mat og føle meg mett. 

PS: Kuren gjennomføres i samråd med lege og ernæringsfysiolog, så jeg har ikke behov for en diskusjon om ja eller nei til pulverkurer. PPS: Dette er heller ingen diskusjon om næringsinntak. Jeg spør kun om erfaringer omkring sultfølelse. 

Anonymkode: 98659...26c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke gått på pulverkur og har kun hatt behov for å gå ned noen kilo da jeg aldri har vært overvektig, men jeg var også mye sulten og har en mistanke om at jeg har sterkere sultfølelse enn mange andre (jeg har naturlig et ikke-fastende blodsukker på mellom 3 og 4,5, så jeg har ofte føling og da blir man mer sulten). Så jeg har erfart at sultfølelsen gikk over av seg selv om jeg bare lot være å spise og det hadde nok med at kroppen hentet glukose fra lagrene i stedet og at sultfølelsen var mer et symptom på lavt blodsukker, og så hjalp det litt på med sukkerfri te når sultfølsen stod på som verst.

Anonymkode: 90a16...f4d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har gått på nutrilett i 22 dager nå ( i samråd med lege så klart)

Sult følelsen blir borte, den ble i alle fall det for meg. Jeg vil si det tok ca en uke, etter det har det gått veldig lett! Har ingen problem i hverdagen med å leve på dette en liten stund. Er ikke sulten lenger nå, men drikker mye vann hele dagen, Ca 3 liter vann i tilegg til shakene. Har gått ned 11.5 kg på 22 dager, skal gå på det til søndag :) 

Så det blir bedre! Hold ut ❤️ 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

261010 skrev (På 19.1.2021 den 11.11):

Hei! Jeg har gått på nutrilett i 22 dager nå ( i samråd med lege så klart)

Sult følelsen blir borte, den ble i alle fall det for meg. Jeg vil si det tok ca en uke, etter det har det gått veldig lett! Har ingen problem i hverdagen med å leve på dette en liten stund. Er ikke sulten lenger nå, men drikker mye vann hele dagen, Ca 3 liter vann i tilegg til shakene. Har gått ned 11.5 kg på 22 dager, skal gå på det til søndag :) 

Så det blir bedre! Hold ut ❤️ 

Takk for tilbakemelding! Jeg har vært på kur i fem dager nå, og merker at jeg ikke har samme sultfølelse lenger. Heldigvis! :) Etter litt prøving av forskjellige smaker og varianter har jeg funnet ut hva jeg liker best. Jeg bruker Allevo og kjøpte en mixpakke for å prøve litt forskjellig de første dagene. Da fant jeg ut at suppevariantene gir litt mer "middagsfølelse" enn en shake, så heretter er det suppe til middag og shaker ellers. 

Lykke til videre med vektnedgangen! 

Anonymkode: 98659...26c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...