Gå til innhold

"Påmeldingen er bindene" - har man noen rettigheter her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Meldte meg på et dansekurs i fjor som jeg syntes var helt greit, så jeg meldte meg på igjen til nytt semester fra januar. Men nå har jeg på en måte ombestemt meg. Det blir ofte avlyst på grunn av corona, med lovnader om at hun skal legge ut koreografi-videoer som vi kan øve til istedenfor, disse videoene kommer aldri. Vi blir også lovet ulike treningsopplegg som ikke kommer, og det er mye rot i kommunikasjonen med deltagere som havner på feil mailingliste og lignende. 

Hun har oppdrettet en gruppe på facebook for alle danserne, men jeg opplever at læreren ignorerer både meg og andre der inne. Var f.eks. ei som spurte om når dansetimene skulle starte opp igjen siden alle gruppetreningene på det aktuelle treningssenteret var avlyst på grunn av corona, men det svarte hun aldri på (selv om hun hadde sett innlegget), før vi plutselig fikk en e-post samme dag som treningen skulle vært om at oppstart var utsatt med to uker. Da sa hun også at hun skulle legge ut videoer med treningsopplegg slik at vi ikke "går glipp av noen timer", men har ikke sett snurten av noen vidoer.

I morgen skal vi i teorien starte opp, men vi har ikke hørt noe mer om det, og jeg synes det er så uproft.

Kjenner jeg har lyst til å melde meg av hele greia, men det står ingen vilkår rundt påmeldingen annet enn at den er bindene. Men hva med deres del av avtalen? Jeg synes bare opplegget er skikkelig dårlig, og at det ikke møter forventningene mine i det hele tatt. Og det kostet meg 2000 kroner så jeg har ikke lyst til å gå glipp av de pengene heller. Det var kanskje dumt av meg å melde meg på igjen, men denne oppstarten i januar som ikke ble noe av, at hun ignorerer spørsmål om det og ikke følger opp med å gjøre det hun sier at hun skal gjøre var på en måte dråpen. I fjor var det første semester for danseskolen, så jeg tenkte at det sikkert gikk seg til, men det ser jo ikke ut til å bli noe bedre.

Denne danseskolen er på et treningssenter, så jeg kunne jo klaget dit, men usikker på hvordan en slik klage ville blitt mottatt. Har lurt på å si ifra direkte til danselæreren, men hvis jeg ikke kan få pengene igjen så tenker jeg vel egentlig å bare stå i det og fullføre kurset, og jeg er redd for at hun får meg helt i vrangstrupen om jeg klager på opplegget. 

Hva ville du gjort? 

Anonymkode: 428d2...d09

Videoannonse
Annonse
Gjest Lama_Drama
Skrevet

Jeg ville sendt en oppsigelse med krav om pengene tilbakebetalt og begrunnet det med at du ikke har fått varen du har kjøpt. Jeg ville saklig vist til lovnader og timer som ikke blir holdt. Denne hadde jeg sendt til både senter og lærer.

Skrevet
Just now, Lama_Drama said:

Jeg ville sendt en oppsigelse med krav om pengene tilbakebetalt og begrunnet det med at du ikke har fått varen du har kjøpt. Jeg ville saklig vist til lovnader og timer som ikke blir holdt. Denne hadde jeg sendt til både senter og lærer.

Jeg bare ser for meg at de vil skylde på at corona er en ekstraordinær situasjon. Men du har nok rett i at dette er riktig fremgangsmåte. :)

Hun skriver i den siste eposten at hun skal legge ut videoer slik at vi ikke "mister de første ukene", noe som indikerer for meg at vi ikke kommer til å få ekstra dansetimer som erstatning for de vi mister. Ingen videoer har kommet så da er det for så vidt helt sant at jeg betaler for en tjeneste jeg ikke her fått. Bare veldig usikker på om dette holder for å heve hele kjøpet. Timene jeg mistet i fjor er jo ikke relevant for det jeg har betalt for i år.

TS

Anonymkode: 428d2...d09

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...