AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #21 Skrevet 18. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du hører de diskutere slike ting? I negativ retning? Og dette synes du er helt topp? Fordi de synes det er kult at dere er unge? Wow. Parenting goals. Not. Anonymkode: 55e6b...748 Jeg skrev hva jeg hørte. Syns ikke at det er helt topp eller helt bunn. Men jeg er enig med de. Bedre med yngre foreldre en eldre og slitne. Anonymkode: b9f1f...c41
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #22 Skrevet 18. januar 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg skrev hva jeg hørte. Syns ikke at det er helt topp eller helt bunn. Men jeg er enig med de. Bedre med yngre foreldre en eldre og slitne. Anonymkode: b9f1f...c41 Da tror jeg heller det er du som kjenner på at du er mer sliten i førtiårene enn man trenger å være. Jeg og mange jeg kjenner er i mye bedre form enn i 20-årene. Og så vil det alltid finnes sånne mennesker som er så opptatt av å føle at deres valg var det beste, at de må aktivt finne grunner til at andres valg var dårligere for å føle seg ekstra tilfreds med seg selv. Dårlige folk rett og slett. Mye bedre med de som evner å tenke at det er helt greit både å gjøre det slik og å gjøre det annerledes. Anonymkode: 55e6b...748 3
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #23 Skrevet 18. januar 2021 Tror ikke du bevisst bør ha det å få barn i 40 årene som en strategi og plan. Det er ok som en plan b. Men man har ingen garantier. Det beste er å begynne å vurdere barn i 20-30 årene . For mange kan 40 være for sent. Ikke utelukkende grunnet egg (som du jo kan fryse ned) men også andre forhold ved kvinnens anatomi. Man kan pådra seg myomer i livmor og vevsdannelser og mange andre tilstander som øker med alder og som kan gjøre det å bli gravid svært mye vanskeligere. du skal også vite at det er dyrt å fryse med egg og du må betale en fast sum på mange tusen kroner hvert år så lenge du har eggene i banken. Anonymkode: 26e35...be0
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #24 Skrevet 18. januar 2021 Det er mye som skal klaffe for å bli gravid og bære frem et barn. Jeg ser på det å fryse ned egg som falsk trygghet. Det går selvfølgelig an å se på det som en siste utvei og sjanse til å bli gravid, men jeg ville ikke sett på det som en forsikring. Anonymkode: f9fb2...d23
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #25 Skrevet 18. januar 2021 annelis skrev (16 timer siden): Håper du aldri får barn da i 40-årene, og blir grå og skrøpelig pensjonist med strikking i gyngestol mens andre vil være vitale og aktive unge foreldre til tenåringer 🤣😍 Vitale og unge foreldre med Restylane og Botox og implantater da eller? Ser for meg at unge folk med slikt blir vital.. 🙈 Anonymkode: e301d...221 1
~white lady~ Skrevet 18. januar 2021 #26 Skrevet 18. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 17.1.2021 den 15.02): Jeg er 20 år og vurderer og fryse ned egg slik at jeg kan bli gravid i 40 årene. Jeg vil ikke nødvendigvis få alle barna mine når jeg er over 40, men kanskje 1 i 30 årene og 1 i 40 årene. Er det flere som ønsker dette? Er det noen som synes dette er dumt? Synes det er interresant å høre ulike argumenter for og i mot. Anonymkode: 9f157...dbf Jeg så et program om dette. Hun som ønsket å fryse ned eggene sine var 28 år, og ble fortalt at hun godt kunne vente frem til 33-34 år med å fryse ned eggene sine, men etter det ville kvaliteten og antallet på egg synke. Det må en gynekologisk sjekk til også, for å se hvordan det ligger an med eggreservene dine, da dette er individuelt. Hør også med moren din når hun kom i overgangsalderen, eventuelt mormor. Ellers så må du jo bare leve som vanlig, og treffer du noen du ønsker barn med og får de på naturlig vis, så trenger jo ikke de nedfryste eggene å brukes.
Caladium Skrevet 18. januar 2021 #27 Skrevet 18. januar 2021 Hvis du bare er 20 år, så har du jo god tid på deg. Jeg ville nok ikke bevisst ventet med å få barn til jeg var i 40-årene, men dette har du tid til å se an etterhvert.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #28 Skrevet 18. januar 2021 Eg meiner at dette er ein dårlig ide. For det første, å fryse ned egg er ingen garanti for at du blir gravid og føder eit barn. Halvparten av egga overlever ikkje opptining. Og det kan ta mange forsøk før du blir gravid, sjølv om det er ved IVF. Det er ein slitsom runddans med hormon og opp- og nedturar. For det andre, har du ikkje lyst å vere der for barna og eventuelle barnebarn lengst mulig? Så klart er det ingen garanti å få følge opp barnebarn om man blir mor som 20-åring heller. Ingen veit kor lenge vi kjem til å leve. Men statistisk er sjansen større for at du får med deg ein større del av livet deira om du får barn som ung. Anonymkode: 9febf...d28
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #29 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg skrev hva jeg hørte. Syns ikke at det er helt topp eller helt bunn. Men jeg er enig med de. Bedre med yngre foreldre en eldre og slitne. Anonymkode: b9f1f...c41 *synes *dem * enn Bare fordi du virker smålig og kjip. Anonymkode: 83169...fba 1
annelis Skrevet 16. februar 2021 #30 Skrevet 16. februar 2021 On 1/18/2021 at 6:31 PM, AnonymBruker said: Vitale og unge foreldre med Restylane og Botox og implantater da eller? Ser for meg at unge folk med slikt blir vital.. 🙈 Anonymkode: e301d...221 Wtf 🤣🤣 det er snarere 25-åringer som har restyline og implanter enn damer på 40
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #31 Skrevet 16. februar 2021 Sjansen for å bli gravid med nedfrosne egg er heller liten. Liten sjanse er bedre enn ingen sjanse eller mikroskopisk sjanse. Men en liten sjanse er mindre enn en god mulighet. Det er mange som har brent seg på å fryse egg og så tro at de kan bli gravide med disse i etterkant, så har de likevel ikke blitt det. https://www.bbc.com/news/health-51463488 Anonymkode: 43da4...3b0 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå