Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så lei. Jeg vet ikke en gang hvor jeg skal begynne. Jeg er sammen med en utrolig lat mann. 
vi har vært sammen straks i 4 år og har ett barn på 2 år. Hans firma gikk konkurs tidlig i forholdet og han møttte veggen. Nå har han gått på aap i da 3 år og sier han vil utgi jobb igjen og det er flott det. Jeg tok absolutt all permisjon fordi han var «syk». Jeg tok meg av barnet 100% han bare satt på røva. 
jeg tenkte at det sikkert gikk bedre når han kom seg litt. Men nei.

Alt av praktiske ting, alt barnet vårt trenger. Altså ikke bare klær, men bilsete, dyner, såpe altså alt fra a til å har jeg ordnet og betalt for. Han lar meg betale hele bhg regningen grunnet han betaler bilen. Skal sies det er hans bil, men jeg bruker den også. Han har mye mer utbetalt enn meg. Jeg vasker, rydder, sorterer, alt. Jeg lager middag hver eneste dag. Jeg handler. Jeg måker snø. Jeg går tur med hunden. Noe galt med bilen, jeg tar den med til venner av meg så de kan reparere til en billigere pris. Vi må rense slukene, jeg ordner. Noe er ødelagt, jeg reparerer.

Altså jeg holder ikke ut mer. Han ser på sport, sport og sport. Rigger seg til i sofaen. Jeg må virkelig be han om å gjøre noe og da han gjør det er det som han fortjener applaus og en diplom og at jeg bør takke han. Jeg går på skole, leverer i bhg og har ikke mye tid til meg selv.

Jeg føler grunnet livssituasjonen begynner jeg og forfalle. I dag sier han til barnet vårt; ja mamma er sur hele tiden hun. Det er fordi jeg er utslitt. Har sagt det til han før, men han lytter ikke. 
han kritiserer meg støtt og stadig, som ah så harry om jeg forteller noe vi kanskje gjorde i ungdomstiden. Har jeg vondt noe sted, spør han aldri får heller beskjed om at det hjelper ikke å klage.
Fikk også beskjed om at når man har familie så kan man ikke forvente å ha så mye egentid. Jeg kjenner nå at begeret renner over.

Han har også da jeg tidligere har holdt på å gå foreslått parterapi, men det skjer jo aldri. Og jeg orker ikke være den som igjen skal ordne alt. Diskuterer vi ender det med at det eskalerer og han bare drar det lenger og lenger, gråter jeg får jeg beskjed om å skjerpe meg. skal sies det er sjeldent da jeg egentlig bare driver med meg, mitt og barnet vårt og prøver rett og slett og ikke forholde meg til han lenger.

Skal vi ut med barnet, så er det jeg som kler på og ordner alt. Jeg er gjerne helt gjennomsvett og tom for energi før vi er ute av døra. Han er ellers en snill mann, en mann man kan stole på, jeg vet han aldri hadde vært utro, vi kan gjøre ting hver for oss, han er ikke kontrollerende eller sjalu og han er oppegående og ha en samtale med. Han har mye generell kunnskap. Det er alle de tingene jeg ser etter i en mann, men igjen alt det andre gjør at jeg blir så dratt ned og bare enda mere sliten. Jeg har lyst på å bli satt pris på, han sier han gjør det men jeg føler det ikke. Er så sliten og lei og måtte bare blåse ut her. 
noen tips? Råd? Egne erfaringer? 
Tenker mye på økonomi også, at jeg vil faktisk ha det romsligere ved å gå fra han. 

Anonymkode: 03220...e45

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han går på aap, altså mener nav og legen at han er alvorlig syk.

Du mener derimot at han er lat og sytete, og omtaler ham som falskt syk. Som "syk". 

Jeg tror ikke foreldre til 2-åringer generelt har flust med egentid. 

Anonymkode: a2190...282

Skrevet

Du kan jo si du vil ha pause imens dere jobber med problemene deres, så flytter du med ungen. Så får han seg kanskje en vekker. Så diskuterer dere hvordan dere vil ha det, går i parterapi osv imens.

Anonymkode: 510ca...d41

Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Han går på aap, altså mener nav og legen at han er alvorlig syk.

Du mener derimot at han er lat og sytete, og omtaler ham som falskt syk. Som "syk". 

Jeg tror ikke foreldre til 2-åringer generelt har flust med egentid. 

Anonymkode: a2190...282

Aap betyr ikke sykdom. Han gikk konkurs og får da aap inntil han får ny jobb. Et krav er at han er aktiv søker osv. Hvor fikk du det fra at han er syk? Han virker bare vanvittig lat.

Her ville jeg faktisk bare gått TS. Tror du hadde følt det var enklere å leve livet deres uten han slik du legger det frem. Du virker som en ressurssterk kvinne som ikke vil ha noen problemer med å klare dere selv. Så tafatt han er trenger han seriøst et spark bak og det er ikke lenger ditt ansvar!

Anonymkode: eaf31...580

• Liker 2
Skrevet

Dette blir neppe bedre. Har levd med en slik man i snart 11 år. Føler at jeg har kastet bort vanvittig mye tid på han. Hadde gått for lenge siden om vi ikke hadde barn. Ser at både jeg og sønnen vår vil få det bedre om vi blir alene. Her er jeg endelig på tur ut av forholdet. Angrer på at jeg holdt ut så lenge. Det har ikke vært verdt det. 

Anonymkode: 1001d...5e9

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Aap betyr ikke sykdom. Han gikk konkurs og får da aap inntil han får ny jobb. Et krav er at han er aktiv søker osv. Hvor fikk du det fra at han er syk? Han virker bare vanvittig lat.

Her ville jeg faktisk bare gått TS. Tror du hadde følt det var enklere å leve livet deres uten han slik du legger det frem. Du virker som en ressurssterk kvinne som ikke vil ha noen problemer med å klare dere selv. Så tafatt han er trenger han seriøst et spark bak og det er ikke lenger ditt ansvar!

Friske folk kvalifiserer ikke til aap. 

Finn ut hva som er kjærlighetsspråket hans og begynn å snakke det. Kanskje det vekker noe i ham, verdt et forsøk.

Anonymkode: e4faf...cd1

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Aap betyr nettopp at man er for syk for jobb eller 100% jobb. Ellers får man dagpenger samtidig som man er aktiv jobbsøker. Så du tar grundig feil her faktisk. 

Anonymkode: ac975...655

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...