Gå til innhold

Hva er greia med «Vurderes solgt» på Finn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forstår ikke konseptet. Skal jeg overtale selgeren til å selge? 

Anonymkode: fb1f5...145

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De vil ha god pris. 

• Liker 14
Skrevet

Et vel mer ment som om de får prisen de vil ha så selger de den. 

Men det er skikkelig teit, helt enig. 

Anonymkode: 43d77...d58

• Liker 33
Skrevet

Det skal liksom bety at de selger om de får en god pris.

Anonymkode: 88f3a...f50

• Liker 4
Skrevet

Selges om man får en god pris, om ikke beholdes den. Enkelt og greit det. Man sjekker interessen. Om man legger ut noe man ikke bruker så mye, og får mange henvendelser på en god pris så selger man, men om ingen andre er interessert så kan man like greit beholde. 

Om det er snakk om dyr så er det også ofte selges hvis man finner rett hjem. 

Anonymkode: 5bc0d...68b

• Liker 13
Skrevet

Dere synes vel det er teit fordi selgeren ikke vil sløse tid på andre og da blir en del ganske snurt. Min erfaring i alle fall. 

Anonymkode: 36d99...561

Skrevet

Jeg har inntrykk av at en del kjøpere på Finn syntes å tro at gjenstander som legges ut der MÅ selges, og at selger står i en eller annen akutt situasjon for å få solgt :ler: Dette på bakgrunn av hvordan noen tror de skal få gjenstander omtrent gratis «fordi de har ligget ute lenge». 

Anonymkode: 90189...56c

• Liker 28
Skrevet

Kommer an på hva det er, ja. Hvis det er snakk om dyr er det jo for å finne et bedre hjem til det, ikke hvem som helst eller førstemann til mølla. 

Anonymkode: d1ace...7d2

• Liker 2
Skrevet

Med andre ord betyr det: vil ikke selge hvis jeg ikke får den skyhøye eller urealistiske prisen jeg vil ha.

• Liker 17
Skrevet
Rynnsi skrev (Akkurat nå):

Med andre ord betyr det: vil ikke selge hvis jeg ikke får den skyhøye eller urealistiske prisen jeg vil ha.

Ja. Så slipper du å stresse med det motsatte. 🙂

Anonymkode: 36d99...561

• Liker 1
Skrevet

Er vel for å sjekke interessen og for å se hva folk er villige til å gi. Vi omplasserte ene hunden vår, og da hadde vi "vurderes omplassert" samt en pris. Det var bare for å luke ut mest mulig mennesker med dårlige intensjoner og for å se om vi fant noen som vi tenkte ville ta bra vare på henne og oppfylle hennes behov. Hadde vi ikke funnet noen som vi tenkte kunne gjøre dette, hadde vi ikke omplassert. Vi tok heller ikke betalt når vi først fant noen, prisen var som sagt bare for å luke bort folk. 

• Liker 8
Skrevet

Syns det er et veldig merkelig uttrykk! Høres bare feil ut å si "Vurderes solgt". Vurderer å selge høres mer riktig ut i mitt hode.. 

At folk ikke selger til annet enn ønsket pris derimot er greit. Det kan man jo bestemme selv. 

• Liker 1
Skrevet

Ser virkelig ikke problemet med dette??

Vurderes solgt = selger har ikke behov for å selge, men dersom noen ønsker å gi en god pris (evt. andre betingelser), så kan salg være aktuelt.

Er vel en veldig ærlig sak..

• Liker 15
Skrevet

Har helt annet inntrykk av dere her!  VURDERES SOLGT= noen har sagt de vil kjøpe, og frem til de har betalt og hentet varer står det vurderes solgt da hvis ikke de henter/betaler kan selgeren ta kontakt med de andre som ikke er interessert, fremfor å skrive SOLGT på annonsen.  

Anonymkode: 84232...abc

Skrevet

"enn dere, ikke AV dere" 

Skrevet

Skjønner heller ikke problemet med den formuleringen. Man luker ut useriøse kjøpere og bud. Er mange «kjøpere» som tror man gjør selgeren en tjeneste ved å spørre om å få produktet gratis, dersom det har ligget ute en stund. 

Anonymkode: 9946d...3af

• Liker 2
Skrevet

Herregud, hele mitt innlegg er uforståelig haha.  De andre som ER interessert!!  Gud. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har helt annet inntrykk av dere her!  VURDERES SOLGT= noen har sagt de vil kjøpe, og frem til de har betalt og hentet varer står det vurderes solgt da hvis ikke de henter/betaler kan selgeren ta kontakt med de andre som ikke er interessert, fremfor å skrive SOLGT på annonsen.  

Nei, da skriver man «reservert/holdt av» eller lignende. 

Anonymkode: 9946d...3af

• Liker 16
Skrevet

Ofte setter de en tidsfrist på varen (annonsen tas vekk 20.01.21 f.eks) som er overpriset i forhold til lignende annonser. Da blir folk stressa og kjøper den overprisede varen uten å sjekke litt rundt. Det er sleipt og for å få mest mulig penger for varen. 

Anonymkode: 74233...fc9

Skrevet

Hopper alltid over disse typene annonser på finn. Og tenker som regel vurder i vei..

Anonymkode: 91a16...dd6

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...