Gå til innhold

Får dere betalt/avspasering?

Flugelhorn

Anbefalte innlegg

Jobber i barnehage der vaktene er 07.30-15.00, 08.00-15.30 og 09.00-16.30.

På de tidlige vaktene må jeg jo såklart ha alt klart til 07.30, og jeg er derfor på jobb i 07.10 tiden.... og på alle vaktene går jeg altid hjem 15-20 etter arbeidsdagen opprinnelig er slutt...

Så det vil jo si at jeg jobber "gratis" i 25-30min nesten hver dag?

Et sted jeg jobbet fikk vi avspasere den tiden vi kom for tidlig/gikk sent, noe som jeg synes er rettferdig, men der jeg jobber nå får jeg absolutt ingenting igjen for det..

Hvordan blir dette gjort på deres arbeidsplass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Avspasering får man vel som oftest bare på de arbeidsplassene der man har fleksitid?

Har du spurt om å få lønn for den tida du jobber ekstra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kommunearbeider, så får ikke utbetalt lønn for overtid. Alle personalmøter o.l får vi avspasering for... ikke lønn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om dere har en dårlig deal i forhold til vakter og åpningstider. Da jeg jobba i barnehage begynte/slutta vaktene et kvarter før åpning og etter stenging, slik at vi hadde tid til å komme oss i orden.

Jeg hadde ikke brukt 20 minutter av min fritid til å komme i orden på avdelinga om morgenen eller rydde på ettermiddagen. Ta det opp på neste personalmøte. Si hva du mener, og kom gjerne med konkrete forslag til hvordan det kan gjøres bedre. Og sier alle deg imot og mener at 'sånn har det alltid blitt gjort', så fortell dem at du ikke er interessert i å jobbe en halv time gratis hver dag bare fordi det etterhvert har blitt normen. Ingen arbeidsgiver kan pålegge sine arbeidstakere å jobbe gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har selv jobbet i barnehage.Slik du har det skal det ikke være samtidigt har du ikke rett på lønn,avspasering.Om morningen kom ett par min før.Holder at en låser opp dørene når en skal.Om ettermiddagen gjorde vi det slik at mv ryddet en del før dn gikk hjem,samtidigt så når det minket på barn at en fra di andre avd passet på,mens jeg ryddet (gikk begge veier alså)Da var vi klare til å låse døren når kl var 16.30......Derssom barna blir senere hentet er det en annen ting,da har en rett på det meste:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kommunearbeider, så får ikke utbetalt lønn for overtid. Alle personalmøter o.l får vi avspasering for... ikke lønn  :)

Dette er en sannhet med modifikasjoner:

Dersom man er ansatt i en kommune og jobber pålagt overtid utover ordinær arbeidstid, dvs. det du jobber over tiden er "nødvendig arbeid som du må gjøre for å gjøre jobben din": da skal du ha krav på utbetaling av overtidstillegg.

Dette tillegget er på 40, 50 og 100 % avhengig av helleigdag/helg/ettermiddag/kveld.

*Et unntak er de som jobber turnus/skiftordning.

Les HTA (hovedtariffavtalen) kommune, der står alt du trenger å vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...