Gå til innhold

Mulig å ha mye menssmerter mot slutten uten at det modnes noe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 38 nå, og har hatt mye menssmerter de siste par ukene. Spesielt de siste dagene. Er det mulig å ha dette, og likevel være helt umoden? Noen som vet?

Anonymkode: 653e2...9bb

Skrevet

Er det ikke kynnere bare? Et av kjennetegnene på kynnere og som skiller fra modningsrier er vel nettopp manglende modning.

Anonymkode: f1c3b...5e9

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Er det ikke kynnere bare? Et av kjennetegnene på kynnere og som skiller fra modningsrier er vel nettopp manglende modning.

Anonymkode: f1c3b...5e9

Jeg har mye kynnere også, men dette er mensmurringer. Jeg vet ikke hva modningsrier er, egentlig. 

Ts 

Skrevet

Jeg gikk med masse murringer, og ble sjekket med ultralyd, var helt umoden. Men det var i uke 35. 

Anonymkode: 4a7f4...ac8

• Liker 2
Skrevet

Hadde mensmurringer som deg rundt samme tid. Fødte 39+0.

Anonymkode: a2c99...4f3

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde også mye menssmerter og sterke kynnere de siste ukene. Trodde hele tiden det skulle gå over ei fødsel, og var så skuffet natt til termindato. Da hadde jeg ingen symptomer og var sikker på å gå langt over. Våknet morgenen etter med noe som minte om rier. Fødte 2 timer senere. Har født to ganger før og da brukte jeg over et døgn fra første tegn. Her hadde det tydeligvis virkning!

Anonymkode: 1d5d3...37f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Jeg hadde også mye menssmerter og sterke kynnere de siste ukene. Trodde hele tiden det skulle gå over ei fødsel, og var så skuffet natt til termindato. Da hadde jeg ingen symptomer og var sikker på å gå langt over. Våknet morgenen etter med noe som minte om rier. Fødte 2 timer senere. Har født to ganger før og da brukte jeg over et døgn fra første tegn. Her hadde det tydeligvis virkning!

Anonymkode: 1d5d3...37f

Samme her. Jeg gikk med kynnere og menssmerter fra ca termin og videre. Var helt sikker på at jeg skulle slippe igangsettelse, og gråt som bare det kvelden før igangsettelsesdato 10 dager over termin fordi jeg ikke hadde født og hadde ingen tegn til det. Da jeg kom til igangsettelse dagen etter hadde jeg 3 cm åpning (jeg ante ikke det, hadde ikke rier i det hele tatt), fikk drypp og ungen var ute etter 3 timer. Så det hadde hatt god virkning, slapp hele latensfasen med rier 🤩

Anonymkode: 9957d...09d

• Liker 1
Skrevet

Godt å se at det som regel innebærer noe modning! Skal undersøkes hos jordmor i morgen, og er veldig spent på om det har hatt noen effekt for min del. 

Vil gjerne høre fra enda flere :)

Ts 

Skrevet

Hadde kraftige kynnere fra uke 25, nebbing av livmorhalsen startet allerede da, og menssmerter kom fra uke 38. Fødte på 2 timer fra første rie i uke 39😎 

Anonymkode: 15b18...78d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hadde kraftige kynnere fra uke 25, nebbing av livmorhalsen startet allerede da, og menssmerter kom fra uke 38. Fødte på 2 timer fra første rie i uke 39😎 

Anonymkode: 15b18...78d

Jeg måtte Google nebbing 😊 Har aldri hørt om det før. 

Jeg har forresten også fått veldig vondt i ryggen i dag, men kanskje det bare er vanlig vondt i ryggen? Det er litt som om en nerve skulle vært i klem i korsryggen, som skyter ilende smerter nedover når jeg går. Hvordan kjennes ryggsmerter som har med modning å gjøre? Mer som muskelvondt? 

Kynnerne har også blitt veldig lange, det tar lang tid før de slipper taket.

Håper i alle fall noe av dette hjelper 🙌

Ts

Skrevet

Jeg hadde mye mensmurringer i 3. trimester i andre svangerskap, og hadde 4 cm åpning og avflatet livmorhals da jeg ble sjekket på svangerskapskontroll dagen før fødsel. Nå vet jeg jo ikke når modningen startet, jeg tror jeg hadde maserier/modningsrier de siste ukene (smertefulle kynnere som kom og gikk ganske regelmessig, men stoppet igjen). Fødselen tok en time. 

Anonymkode: 23140...d2a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...