Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min har venner som kommer uanmeldt på besøk og plutselig kommer inn døren uten å ringe på. Setter seg ned i sofaen eller foran pcen og blir gjerne i flere timer, selvom de ser at jeg er på besøk. 
for meg er dette veldig ubehagelig og vanskelig da jeg er introvert og sliter litt med sosial angst og kjenner jeg har behov for å forberede meg på å få besøk.   Spesielt siden disse vennene er fremmede for meg. 

Jeg kjenner jeg blir litt urolig mtp fremtiden. Som sagt er jeg introvert og har behov for alenetid. Jeg bruker mye energi på å være sosial på dagtid i jobben min, og ønsker å kunne lade batteriene og hente meg inn igjen på kveldene. Disse vennene kommer ofte, nesten daglig.  Jeg syns det er ubehagelig å ikke vite når noen plutselig braser inn døren. 

Jeg uttrykte dette til kjæresten min, men han ønsker ikke å sette grenser for vennene sine, det er viktig for han at de føler de kan komme og gå som de vil og han sier det er jeg som må tilpasse meg og akseptere dette om jeg vil være sammen med han. kjæresten min ser på det som frekt om jeg trekker meg tilbake eller drar hjem når disse vennene kommer. Fordi de da vil føle på at jeg drar på grunn av  dem om dette skjer ofte. Og den ser jeg jo. Så jeg føler meg litt fastlåst i denne situasjonen. Lurte egentlig på om det er noen som har noen forslag jeg kan foreslå til kjæresten min slik at vi kan møtes litt på midten i dette her? Evt noen andre løsninger eller metoder jeg kan bruke for å takle disse besøkene litt bedre. 

Anonymkode: a8439...6d8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke lås på døra?

• Liker 6
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Ser dere ikke bor sammen, da har du dessverre ikke så mye du skulle sagt. Men jeg forstår deg veldig godt, allikevel. 

Skrevet

Høres ut som at dere har litt ulik oppfatning av hvor sosiale dere skal være, så kanskje dere egentlig ikke passer sammen? For dette vil ikke bare gjelde nå, men også fremover når dere evt flytter sammen i fremtiden.

Det høres heller ikke ut som at kjæresten din ønsker å møtes på midten, men at du enten får godta hvordan han liker å ha det eller slå opp.

Anonymkode: 5409b...a08

• Liker 7
Skrevet

Tusen takk for svar. 

Han bor litt landlig til, og der låser de ikke dørene. Jeg derimot kommer fra midt i byen og syntes dette er en stor omveltning fra det jeg er vandt til. 

ja jeg føler også at han ikke helt ønsker å møtes på midten, og innerst inne skulle jeg ønske jeg var mer utadvendt og sosial. Jeg har det så utrolig fint med denne mannen og har virkelig ikke lyst å gjøre det slutt. Det er derfor det hele føles så utrolig kjipt og det skremmer meg. Angsten kan jeg forsøke å jobbe med, men personlighetstypen min er det nok litt verre med

Skrevet

Har du snakket ordentlig med ham om angsten din? 

Anonymkode: 33e66...295

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Kjæresten min har venner som kommer uanmeldt på besøk og plutselig kommer inn døren uten å ringe på. Setter seg ned i sofaen eller foran pcen og blir gjerne i flere timer, selvom de ser at jeg er på besøk. 
for meg er dette veldig ubehagelig og vanskelig da jeg er introvert og sliter litt med sosial angst og kjenner jeg har behov for å forberede meg på å få besøk.   Spesielt siden disse vennene er fremmede for meg. 

Jeg kjenner jeg blir litt urolig mtp fremtiden. Som sagt er jeg introvert og har behov for alenetid. Jeg bruker mye energi på å være sosial på dagtid i jobben min, og ønsker å kunne lade batteriene og hente meg inn igjen på kveldene. Disse vennene kommer ofte, nesten daglig.  Jeg syns det er ubehagelig å ikke vite når noen plutselig braser inn døren. 

Jeg uttrykte dette til kjæresten min, men han ønsker ikke å sette grenser for vennene sine, det er viktig for han at de føler de kan komme og gå som de vil og han sier det er jeg som må tilpasse meg og akseptere dette om jeg vil være sammen med han. kjæresten min ser på det som frekt om jeg trekker meg tilbake eller drar hjem når disse vennene kommer. Fordi de da vil føle på at jeg drar på grunn av  dem om dette skjer ofte. Og den ser jeg jo. Så jeg føler meg litt fastlåst i denne situasjonen. Lurte egentlig på om det er noen som har noen forslag jeg kan foreslå til kjæresten min slik at vi kan møtes litt på midten i dette her? Evt noen andre løsninger eller metoder jeg kan bruke for å takle disse besøkene litt bedre. 

Bor dere sammen? Hvis ikke, så er det bare å snu i døra om vennene hans er der. Si at du kommer senere. Så er du tilbake når vennene er borte.  Så håper jeg dere har snakket ordentlig sammen om dine behov som introvert og angsten din, og han om sitt behov. Hvis dere ikke kan møtes på midten, så er vel ikke forholdet liv laga. Man må kunne ta hensyn til hverandre. 

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke du som skal føle på å måtte endre deg her. Jeg hadde selv blitt stresset over det. Vi bor litt utenfor byen nå og slipper endelig uanmeldt besøk fra familie, men det var slitsomt for begge når vi bodde i byen. Nå ringer folk på forhånd i det minste.

Jeg syns det er innafor å si "kan vi ikke låse døra i kveld? Jeg trenger å slappe litt ekstra av, og vil ha en kveld for bare oss". Og det bør han som et minimum godta hvis han er glad i deg...

Anonymkode: 8745d...05c

• Liker 2
Skrevet

Oi, jeg forstår deg så godt, jeg hadde aldri taklet det. Og jeg har ikke angst, men er introvert. Hjemmet må være fristedet. Jeg tror dessverre ikke dette kommer til å fungere i lengden, han høres ikke så interessert ut i å møte deg på halvveien engang. Eller så må dere fortsette å bo hver for dere, og ha avsatte "kjærestekvelder" kanskje? Hvis han går med på det. 

Anonymkode: 53a52...bb9

• Liker 4
Skrevet

Er det ei løsning å kun møtes hos deg? 

Anonymkode: a18aa...e4c

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Han bor litt landlig til, og der låser de ikke dørene. Jeg derimot kommer fra midt i byen og syntes dette er en stor omveltning fra det jeg er vandt til. 

Jeg kommer fra ei lita bygd hvor det er helt vanlig å gå rett inn til folk. Det vil si, man banker på døra samtidig som man stikker hue inn og lurer på om det er noen heime 😄  Etter flere år i Oslo føles det litt uvant når jeg kommer hjem i ferier og sånn.  Tenker at det er litt koselig, men noen ganger kan det jo faktisk være litt irriterende også da.  Det dør sikkert ut med foreldregenerasjonen min, og det er litt synd på en måte.  Jeg har visst et litt ambivalent forhold til denne praksisen, ha,ha.

Anonymkode: 7418d...b29

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...