AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #1 Skrevet 17. januar 2021 Andre som føler seg «fanget» i familielivet? Synes det er en evig karusell med jobb, skole, barnehage, husarbeid, dekke barnas behov, lite søvn. Minimalt med egentid og mye «stev». Anonymkode: a3c4a...117
Snabeltann Skrevet 17. januar 2021 #2 Skrevet 17. januar 2021 Det er slik i perioder, går over Hva vil du i stedet da?
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #3 Skrevet 17. januar 2021 Ser mange som opplever dette. Som om de ikke visste hva dette innebar, før de gikk i gang med det. Snålt, egentlig. Anonymkode: 791da...ff8 8
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #4 Skrevet 17. januar 2021 Nope😊 Jeg har lagt lista lavt, stresser lite og prioriterer å ha det kjekt med ungene. Med å legge lista lavt mener jeg: ungene får ikke ha mange organiserte fritidsaktiviteter, noen dager har vi omelett til middag, skippertak på husarbeid når det er godt vær eller vi har lyst til å spille brettspill isteden osv. Egentid har jeg på jobb og når ungene sover😊 Anonymkode: 9a08d...c71 4
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #5 Skrevet 17. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Andre som føler seg «fanget» i familielivet? Synes det er en evig karusell med jobb, skole, barnehage, husarbeid, dekke barnas behov, lite søvn. Minimalt med egentid og mye «stev». Anonymkode: a3c4a...117 Om du kunne endret på å aldri ha fått barn ville du valgt det livet? Er midt i mellom å velge om å få eller ei. Jeg har alltid ønsket meg barn men noen ganger vet jeg ikke. Er redd for å bli utslitt å også det å føle meg fanget. At man kanskje hadde valgt å leve livet man har fått utdelt best mulig for seg selv. Anonymkode: a58c0...bae
Outlander Skrevet 17. januar 2021 #6 Skrevet 17. januar 2021 Som det er en overraskelse? Egentlig skjønner jeg ikke hvorfor folk synes det er enkelt å ha barn. Selvfølgelig er det tøft og ja, når du får barn har du meldt deg inn på Familie AS. Jo mer du tenke på "egen tid" jo mer du kommer til å slite med familielivet. Egen tid får du når de har blitt større og ikke så avhengig om å ha voksen til stede. 2
litago2 Skrevet 17. januar 2021 #7 Skrevet 17. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Om du kunne endret på å aldri ha fått barn ville du valgt det livet? Er midt i mellom å velge om å få eller ei. Jeg har alltid ønsket meg barn men noen ganger vet jeg ikke. Er redd for å bli utslitt å også det å føle meg fanget. At man kanskje hadde valgt å leve livet man har fått utdelt best mulig for seg selv. Anonymkode: a58c0...bae Ser for meg at ett barn kan passe perfekt for deg da! All den kjærligheten og du får oppleve å få barn, samtidig som det er gode muligheter for egentid og komme seg gjennom med hodet Iver vannet! 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #8 Skrevet 17. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ser mange som opplever dette. Som om de ikke visste hva dette innebar, før de gikk i gang med det. Snålt, egentlig. Anonymkode: 791da...ff8 Tror de fleste ikke helt skjønner hva det inne ærer før de står i det. noen tror de kan leve det samme livet som før, med barnet i armene eller på ryggen. For de fleste så endres livet mye, og tenker det er helt innafor å kjenne på innimellom at det er mer strevsomt og ensidig enn man hadde trodd. syntes ikke det er noe snålt med det. Anonymkode: fcc13...283 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #9 Skrevet 17. januar 2021 Savner ikke «egentid» eller «selvrealisering» når jeg er et medlem av familien AS. Det jeg savner er å ha kjærestetid med mannen min og muligheten for et sexliv 😂 kanskje bedre råd også. Anonymkode: 7c77f...71b 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #10 Skrevet 17. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tror de fleste ikke helt skjønner hva det inne ærer før de står i det. noen tror de kan leve det samme livet som før, med barnet i armene eller på ryggen. For de fleste så endres livet mye, og tenker det er helt innafor å kjenne på innimellom at det er mer strevsomt og ensidig enn man hadde trodd. syntes ikke det er noe snålt med det. Anonymkode: fcc13...283 De "fleste" har alle muligheter til å sette seg inn i hva dette innebærer på alle måter. Med all info og virkelighet som finnes rundt dette kan det enkelt forstås hvordan dette kommer til å bli på de jevne. Også med ytterligheter. Det må være den tingen i Norge som er lettest å få info om på alle mulige måter. Anonymkode: 791da...ff8
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #11 Skrevet 17. januar 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Om du kunne endret på å aldri ha fått barn ville du valgt det livet? Er midt i mellom å velge om å få eller ei. Jeg har alltid ønsket meg barn men noen ganger vet jeg ikke. Er redd for å bli utslitt å også det å føle meg fanget. At man kanskje hadde valgt å leve livet man har fått utdelt best mulig for seg selv. Anonymkode: a58c0...bae Hvilken situasjon ville du foretrukket? Å stå alene og ønske deg en familie eller å være i en familie og ønske deg ut av det? Anonymkode: 791da...ff8
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #12 Skrevet 17. januar 2021 Jeg kjenner meg igjen! Men når barna er på overnatting hos besteforeldre er det fryktelig tomt og stille, så selv om det til tider er slitsomt er jeg så uendelig glad for flokken min💞 Anonymkode: 8f124...98d 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #13 Skrevet 17. januar 2021 Jeg er nok bitt av pappabasillen og er akkurat frisk nok til pappaen til et barn, eller stefar, bare mammaen er som eksen min - gjorde det lett for meg å vi fikk til orntli samarbeid. Tid til hverandre og det ønsker jeg igjen, jeg har så masse å giiiiiii, og føøøøøøleeeeee for familien min. Har vært bansjuk siden jeg var 17 / 18 år. og hadd seriøst lange forhold. Kanskje ikke de aller første månedene nå, men definitivt på familie jakt til våren.. blinkeblinke Anonymkode: 83f29...619
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #14 Skrevet 17. januar 2021 Jeg kjenner godt igjen følelsene, men husk å gjøre ting som gir deg energi og påfyll på kvelder og helger. Av og til kan du dra på hyttetur med venninner, dra på handletur, trene, venninnekvelder, osv. Jeg fikk også mer overskudd etter at jeg begynte å jobbe 80 prosent. Fint med fri en dag i uka. Anonymkode: cfb44...cda
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #15 Skrevet 17. januar 2021 Jeg skjønner deg godt. Folk som ikke ser problemet eller som mener man kan lese seg til hva det innebærer å ha små barn må være i en annen situasjon. Det må faktisk gå an å forstå at ikke alle føler det som overkommelig hele tiden. Og ting kan endre seg over tid, både til det bedre og verre. Videre kan man ikke forutse barn med spesielle behov, sykdom, mangel på avlastning hos besteforeldre eller dynamikk i familien. Jeg er selvsagt glad i ungene mine og elsker de over alt på jord. Men aldri i verden om jeg hadde forutsett hvor intenst det er med to helt forskjellige barn og en ganske isolerende pandemi altså. Jeg har så voldsomt behov for å ha litt fri. Gjerne sammen med samboer. Drømmer om å sove lenge, våkne sammen, spise frokost, gå lang skitur, drikke kaffe og lese avisen på kafé. Impulsiv tur på kino eller teater. Spise middag med venner. Altså det vi gjorde før. Jeg har møtt veggen litt i småbarnslivet, og får ikke den lommen jeg trenger for å bryte den onde sirkelen og hente meg inn igjen. I alle fall ikke nå pga korona. Vi prøver alt vi kan for å få det til å fungere, men det er bare så tungt. Det er liksom alltid noe som skjærer seg. Unger som sutrer, er sultne, har tisset på seg, nekter å ake, leke eller gå på ski. Maser om skjerm, krangler med hverandre, roter, hyler, slår seg. Vandrer rundt og kjeder seg. Klenger på meg og maser. Jo mer behov jeg har for avslapning og egentid, jo verre blir det. Og vi foreldre deler på ansvaret. Vi gir hverandre alenetid og alt det der. Men det er for lite. Anonymkode: 0a0a4...71b 2
PM75 Skrevet 17. januar 2021 #16 Skrevet 17. januar 2021 Sånn føles det innimellom. Det skyldes rett og slett av du er sliten og føler at alt er rutine og at pliktene er endeløse. Det du kan gjøre er å puste ut, sortere hva som må gjøres & hva som bør gjøres, få deg nødvendig søvn og spis slik at kroppen får energi. Når du har fått sortert og tenkt og fylt på med litt energi, så skal du aktivt se etter alt det fine og fantastiske som kommer ut av å ha en familie og være forelder. Jo mer du ser etter dette, jo mer setter du pris på dagene dine og familien ❤️
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #18 Skrevet 17. januar 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Om du kunne endret på å aldri ha fått barn ville du valgt det livet? Er midt i mellom å velge om å få eller ei. Jeg har alltid ønsket meg barn men noen ganger vet jeg ikke. Er redd for å bli utslitt å også det å føle meg fanget. At man kanskje hadde valgt å leve livet man har fått utdelt best mulig for seg selv. Anonymkode: a58c0...bae Ja, IKKE få barn. Anonymkode: 7e7f8...ce4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå