AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #1 Skrevet 17. januar 2021 Kan man fjerne en hormon spiral hos gynekolog uten at det blir dokumentert eller havner i journalen på noe vis ? Eller blir nevnt om man blir gravid. Her i byen er det både private og offentlige gynekologer. regner med jeg får mye hat. Men hvorfor er det alltid den som ikke vil ha flere barn som skal vinne ? Vi har ett barn og han fortjener søsken men mannen nekter fordi det er så praktisk med et barn mener han. Jeg er enebarn og hatet det. Han vi har ble til som prevansjonssvikt , og mannen tok der da greit. Arbeidsuhell som han sa. om jeg får tatt ut spiralen og later som den har falt ut vinner alle. Sønnen vår får et søsken, jeg får flere barn som jeg vil ha, og mannen tror det var et uhell og lever fint med . Anonymkode: c4f9e...289 1
Gjest Blondie65 Skrevet 17. januar 2021 #2 Skrevet 17. januar 2021 Jeg foreslår at den som ikke ønsker barn får stå for prevensjonen. Det får du si til mannen - at du nå fjerner spiralen og at han får sørge for at det ikke blir barn.
Mezzosoprena Skrevet 17. januar 2021 #3 Skrevet 17. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan man fjerne en hormon spiral hos gynekolog uten at det blir dokumentert eller havner i journalen på noe vis ? Eller blir nevnt om man blir gravid. Her i byen er det både private og offentlige gynekologer. regner med jeg får mye hat. Men hvorfor er det alltid den som ikke vil ha flere barn som skal vinne ? Vi har ett barn og han fortjener søsken men mannen nekter fordi det er så praktisk med et barn mener han. Jeg er enebarn og hatet det. Han vi har ble til som prevansjonssvikt , og mannen tok der da greit. Arbeidsuhell som han sa. om jeg får tatt ut spiralen og later som den har falt ut vinner alle. Sønnen vår får et søsken, jeg får flere barn som jeg vil ha, og mannen tror det var et uhell og lever fint med . Anonymkode: c4f9e...289 Men dokumentert eller nevnt? Det er jo uansett ingen som skal ha tilgang til din journal uten ditt samtykke uansett... Og jeg skal la være å si noe om hva jeg mener om å føre mannen sin bak lyset på denne måten... 14
Nuith Skrevet 17. januar 2021 #4 Skrevet 17. januar 2021 Det har iallefall aldri blitt nevnt på noen av mine svangerskapskontroller eller ved fødsel hva slags prevensjon jeg gikk på (eller ikke) da jeg ble gravid. Har du en mann som finleser alt du har av journaler/kontakt med helsevesnet? Uansett burde du diskutere dette med ham, og heller si at du dropper prevensjon siden du faktisk ønsker flere barn - så får han tre på kondom eller kutte strengen. 7
Sitronpai Skrevet 17. januar 2021 #5 Skrevet 17. januar 2021 Hvis jeg ser bort fra alt jeg reagerer på ved dette og kun svarer på spørsmålet ditt så er svaret nei. Alt helsepersonell som tilbyr og utfører helsetjenester har plikt til å føre journal. Men til gjengjeld så har også alle grupper av helsepersonell taushetsplikt som gjør at de ikke kan videreformidle opplysninger om deg som de har fått pga jobben sin. 5
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #6 Skrevet 17. januar 2021 Håper du ikke gjennomfører dette. Jeg hadde blitt skikkelig sint og skuffet om min mann bare hadde skaffet oss et barn bak min rygg. Man skaffer ikke barn kun fordi ens barn fortjener søsken,man skal faktisk ha det overskuddet til en til også. Anonymkode: e9520...36e 4
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #7 Skrevet 17. januar 2021 Hvis mannen din blir med til legen og sier "hvor mange blir gravide med spiral" så er jo sjansen for at han finner utav at du ikke har spiralen lenger. Hvis ikke han vil ha flere barn så får du finne deg en annen mann som vil ha flere barn. Å lure noen inn i farskap er ikke greit Anonymkode: 49149...af8 3
Kicki_90 Skrevet 17. januar 2021 #8 Skrevet 17. januar 2021 Da er det bedre at du fjerner den, informerer mannen og gir han ansvar for prevensjonen fremfor å gjøre det på den måten. 6
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #9 Skrevet 17. januar 2021 Om du går til en privat gynekolog så blir det kun skrevet i journalen din som ligger hos denne gynekologen. Fastlegen din eller sykehuset får ikke vite dette. Anonymkode: cf023...c86 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #10 Skrevet 17. januar 2021 Det vil ikke komme i noen offentlig journal om du drar til en privat gynekolog. Du må bare be om at gynekolog ikke sender noen eventuell kopi til fastlegen. Det er derimot ikke helt vanlig at spiraler ramler ut sånn uten videre, så om du går for den historien må du regne med spørsmål fra mannen samt helsevesenet om du skille bli gravid, de vil antakelig undersøke deg for å utelukke at spiralen har gjemt seg inni der og kanskje også rapportere til produsenten. Så det blir jo en.. Hm. Avansert løgn. Lettere å gå på p-piller og ha et «uhell» liksom. Anonymkode: f081a...506 4
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #11 Skrevet 17. januar 2021 Så fælt det må være å komme til verden og ikke ha en far som vil ha deg. Hvis han ikke vil ha barn sammen med deg er han kanskje ikke den rette? Anonymkode: baf3d...6d6 5
TinaChristina Skrevet 17. januar 2021 #12 Skrevet 17. januar 2021 Hvis en av partene ikke ønsker flere barn er det ikke greit å lure seg til barn. Du kan prøve å snakke han til det, men du må respektere han. Journalen din har han ikke rett til innsyn i hvis det er det du mener. Men du tenker vel mer på at han kommer til å ta opp dette med spiralen på evt møter/kontroller hos lege/jordmor? Jeg forstår at du gjerne vil ha et barn til, men da burde du kanskje vurdere om du skal gjøre det slutt, og satse på en som vil ha barn. Eller legge den død. 6
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #13 Skrevet 17. januar 2021 Nei, helsevesenet har journalplikt. De kan miste både jobben og autorisasjonen av å slurve med journalføringen. Anonymkode: 4991b...f2b
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #14 Skrevet 17. januar 2021 ts her takk for dere som faktisk svarte på det jeg lurte på! Da vet jeg at en privat en ikke har samme journal som en offentlig en og at ingen da får vite hva jeg har gjort om jeg har gjort det. Hat dere så mye dere vil. Men å ikke gi søsken til barnet vårt «fordi det er så praktisk med et barn» er ikke en unnskylding jeg aksepterer . Han har også sagt at skulle uhellet være ute ville såklart et barn til være velkommen . Anonymkode: c4f9e...289 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #15 Skrevet 17. januar 2021 Å ha sex med en person på falske premisser er faktisk en form for voldtekt. Sex skal være basert på samtykke. Partneren din samtykker i å ha sex med deg på premisset at han vet at du bruker spiral. Hadde han visst at du ikke bruker spiral, er det ikke sikkert han hadde samtykket til sex med deg. Iallfall ikke uten å bruke noe form for prevensjon selv. I tillegg overfører du egne følelser på sønnen din. Det er ikke sikker han syns det er fælt å være alenebarn. Og skulle ha få søsken, har du ingen garanti for at de vil få et godt forhold. Det er mange søsken som har lite eller ingen kontakt med hverandre, men heller har det tette forholdet med vennene sine. AnonymBruker skrev (6 minutter siden): ts her takk for dere som faktisk svarte på det jeg lurte på! Da vet jeg at en privat en ikke har samme journal som en offentlig en og at ingen da får vite hva jeg har gjort om jeg har gjort det. Hat dere så mye dere vil. Men å ikke gi søsken til barnet vårt «fordi det er så praktisk med et barn» er ikke en unnskylding jeg aksepterer . Han har også sagt at skulle uhellet være ute ville såklart et barn til være velkommen . Anonymkode: c4f9e...289 Er det hat når folk opplyser deg om at det du gjør er galt? Og her er det ikke snakk om uhell, her er det snakk om at du bevisst lurer en som har tillit til deg. Da får du være ærlig med han, slik at han får valget selv. Vil han ikke ha flere, må du ta valget om hvorvidt det er greit for deg, eller om du må finne deg en annen partner som ønsker barn. Anonymkode: ec19d...818 9
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 17. januar 2021 #16 Skrevet 17. januar 2021 Nei, det vil nok bli dokumentert i journalen din at spiralen er fjerna, men helsevesenet har taushetsplikt. Din mann kan ikke få tilgang til din journal, og helsepersonell kommer ikke til å nevne for mannen din (f.eks på svangerskapskontroller der begge er til stede, eller i forbindelse med fødsel) at du fjerna spiralen den og den datoen.
Luckiness Skrevet 17. januar 2021 #17 Skrevet 17. januar 2021 Du kan ikke lure deg til et barn! Da får du heller gå ut av forholdet og finne en som vil ha barn. 4
Chantielle Skrevet 18. januar 2021 #18 Skrevet 18. januar 2021 Tråden er ryddet for helseskadelig råd,avsporinger,samt svar til det. Chantielle mod.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #19 Skrevet 18. januar 2021 Min venninne tok ut spiralen pga hun følte hun reagerte på den. Hodepine, oppblåst.... Si det samme du da, begynn på pilla, og glem den. Ops. Anonymkode: 1fe20...03e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå