Gå til innhold

Jeg innså akkurat hvordan ting er og det gjør vondt

Anbefalte innlegg

Skrevet

For et års tid siden traff jeg en super fyr, vi fant på masse ting sammen og noen av de minnene fra i fjor sommer er de fineste så langt i livet mitt. Jeg var gift med en grusom mann som slo meg, etter skilsmissen var jeg singel i noen år og gikk i terapi for å bearbeide traumer og dette med tilknytning via traumebånd, som brakte meg og min eks sammen.

Det jeg ikke hadde fått helt med meg er at det finnes en annen form for narsissisme, den skjulte, den som ligger der lavt under radaren og som i starten er så ulik den brautende narsissisten.

Etter flere måneder sammen med en mann som har vist seg å endre seg sakte, men sikkert, har jeg endelig innsett at han ønsker meg ikke noe godt. Den snille, varme, kjærlige og sjenerte fyren fra i fjor er blitt til en passiv agressiv sur fyr som klikker og skriker når det passer, tar alt opp i verste mening og beskylder meg for alt som går galt. Sammenligner meg med eksen sin og andre han kjenner, forteller hvor flotte og fine de er, mens jeg er sånn og sånn.

Jeg er så skuffet, og lei meg. Vel, noe har terapien gjort da, det tok ikke 10år å finne ut av dette denne gangen, bare ca 12 mnd. Å gjøre det slutt med ham, den tanken, kjennes som å kutte ut en seriøs avhengighet, det river meg opp fra innsiden. Jrg ble ordentlig glad i ham, jeg kjente på ekte følelser, det var utrolig vondt når de ble såret. En som hadde vært like glad i meg hadde aldri såret meg på denne måten, om hans egne følelser stod på spill. 

Anonymkode: 7db20...89a

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en viktig erkjennelse du har kommet til :klem1:

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Vel, noe har terapien gjort da, det tok ikke 10år å finne ut av dette denne gangen, bare ca 12 mnd.

♥️

Anonymkode: f1d34...d3d

• Liker 3
Skrevet

Hurra for deg! Du er den eneste som kan passe på deg selv. Du er den eneste som vet hva som passer deg og hvem du fortjener i livet ditt. Imponert over styrken din!

Anonymkode: 43725...390

• Liker 5
Skrevet

Takk for støtte og gode ord, det er skikkelig vondt å skulle ende dette, men det er ikke noe mer igjen og jeg kan bare ikke godta å bli behandlet sånn.. ikke igjen.

Anonymkode: 7db20...89a

• Liker 4
Skrevet

Jeg er ganske sikker på at det er deg jeg har svart i en annen tråd her. Jeg har samme nesten samme historie, startet fantastisk, 7-8 med frem og tilbake, av og på, og så som samboere 5 år med psykisk vold, still going, men er på vei bort, har tatt steget og flyttet ut.

Jeg er overbevist om at "min" er såkalt skjult Narsissistist, ihvertfall er nær 100% av symptomene tilstede.

Allerede lenge før vi ble sammen var jeg hekta, og brukte at jeg alt hadde av krefter på han. Ville egentlig bare at vi skulle bli sammen, følte meg liten siden jan hadde hatt forhold før, men ville ikke være sammen med meg. Jeg trodde vel egentlig at det var det jeg trengte, at han sa at vi var kjærester, da kunne jeg slappe av...

For å så det slik, der tok jeg feil, han var og er emosjonelt utilgjengelig, det endret seg ikke da vi ble sammen, eller samboere. Ikke før de siste årene har jeg forstått at han er som ham er, og det spiller overhodet ingen rolle hva jeg gjør eller ikke gjør. 

Jeg vil si jeg har mistet "alt", jeg lot barna flytte til faren sin for å bo med ham, nå er de annenhver helg hos meg, jeg ble sykemeldt, aap og til slutt uføretrygdet! Jeg har både utdanning og hadde god jobb og inntekt. Økonomisk er jeg fucked, han lurte meg ikke, men jeg var så manipulert at det eneste jeg omtrent brydde meg om var å hold ham fornøyd, og han likte luksus, så pengene rant ut.

Blir litt redd når jeg ser hvor lett det er P få i fella igjen. Jeg hadde tilknytningsproblemer fra før jeg møtte ham, nå har jeg i tillegg angst, ptsd og depresjon. 

Håper virkelig du greier å komme deg bort så raskt som mulig. Tenk på barnet ditt.

Hva med å starte i terapi igjen, holde deg borte fra menn en lang stund,bog konsentrere deg om deg selv og barnet ditt.

Er han slik du tror blir han et mareritt å leve med. Enten det er deg eller noen andre han er sammen med. Han endrer seg ikke, rett og slett fordi det er han det handler om, ikke deg.

Anonymkode: 5131b...79e

Skrevet

Huff, føler virkelig med deg. Jeg også har en tendens til å falle for mennesker som ikke er bra for meg, og det kommer desverre ikke frem i starten, men etterhvert når man har blitt bedre kjent og fått sterkere følelser. Jeg også sliter psykisk og har mye å jobbe med. 

Jeg har hvertfall funnet ut at frem til jeg er helt frisk psykisk og er på en god plass i livet, bør jeg forbli singel. Ellers vil jeg bare fortsette å finne disse menneskene. 

Ikke gi opp 🤗

Anonymkode: c5cb7...228

• Liker 3
Skrevet

Hurra for deg! Tenk hvor mye du nå har lært! neste gang kjenner du igjen mønsteret alerede i datingen, og kan unngå å gå inn i flere slike forhold, men heller finne en god mann.❤️

Ta gjerne en lytt på podkasten Kjærlighetsmønster for flere tips for å bryte dårlige mønster (i forhold til å velge feil menn).

Anonymkode: 16d96...746

Skrevet

Han kommer sikkert til å forsvare seg med nebb og klør, og ts kommer sikkert til å godta løfter om forbedring, og så har de det gående.

Anonymkode: b317d...d38

Skrevet

Så vondt.

Men så bra at du fant det ut "så tidlig". Det har nok med erfaringene du har gjort deg fra tidligere.

Du har investert mye i dette forholdet. Det går tapt. Men ved å stoppe nå, så slipper du å tape enda mer av livet ditt ❤️

Anonymkode: 433a8...abf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...