Gå til innhold

Noen her som har vært på karantenehotell?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg skal reise tilbake til Norge igjen etter et halvt år bortreist. Jeg har noen spørsmål om karantenehotellet jeg ikke finner når jeg Googler, så kanskje noen som selv har vært der kan svare? 

- Er det lov å gå tur om man bruker munnbind og holder god avstand til folk?

- Er det lov å gå på matbutikken og handle dersom man bruker munnbind og holder god avstand til folk?

- Når kommer de med frokost, lunsj og middag?

- Er det internett på rommet?

- Hvordan fungerer det når man kommer frem på Gardemoen? Mtp. transport. Får man buss til et hotell bestemt av de ansatte på flyplassen? 

- Er det mulighet for å gå innom Taxfree? Skulle gjerne kjøpt noe jeg kan snacke på mens jeg er i karantene, så jeg slipper å dra på matbutikk.

- Kan man testes på hotellet? Isåfall, koster det penger eller er det dekkes av helsetjenesten/kommunen?

- Dersom jeg viser symptomer og tester positiv på Corona, kan/må jeg bli værende på hotellet, eller blir jeg sendt hjem? 

Endret av Spiteful
Videoannonse
Annonse
Skrevet

En i familien var på karantenehotell før jul, det var internett, de kunne gå tur, de skulle ikke gå på butikken (men kolonial.no leverte varer hver dag ved behov). Nå blir man testet på flyplassen, og koronatester er gratis i Norge.

• Liker 1
Skrevet

Sett flere som kommer ut av flyplassen og tar vanlig taxi til nærmeste karantene hotell .. der burde hotellene ha egen shuttle buss spør du meg. Men det er ikke oppe og går. Men er det nært går det sikkert an å gå. 

Hvordan forpleining er vet jeg ikke men hvis det er karantene som hos oss så er det vel lov å handle det mest nødvendige og gå tur alene. Men hva som gjelder for karantene hotell vet jeg ikke. 

• Opprett ny...