Gå til innhold

PC koblet til TV

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tja, kanskje ved å kjøpe en overgang fra composite til scart?

Mange tv'er har forressten en inngang som er composite på fronten, til kamera og slekt - kanskje du har en slik?

dorian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jada, det er en sånn gul og rød kontakt på fronten på Tven. Hva trenger jeg i tillegg til scart-overgangen? Holder det med compositekabel fra PCen til scart-overgangen eller må jeg ha flere ledninger? Lyd f.eks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har koblet PC-en til TV gjennom en forsterker.

Vet ikke helt hvordan det fungerer, men vi har en S-VHS og en lydkabel.

Regner med at du kan koble til scart og ha en egen kabel for lyden.

Har du forresten et skjermkort som støtter dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ser faktisk ut som PC-en bare er kobla til forsterkeren her hos oss. Det går ingen kabler direkte mellom PC og TV i allefall.

Som du skjønner, så er det ikke jeg som har kobla sammen dette kaoset av DVD, PC, TV, forsterker og ørti høytalere. Er glad så lenge det fungerer jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hvis du har en gul og en rød (og en hvit?) kontakt trenger du ikke scart.

Den gule er composite video, den røde og hvite er stereo lyd.

dorian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Mangler på en måte den røde :blunke: en video og en audio (hvertfall det som står på Tvn).

Men, med denne scart-kabelen: Trenger man kun en s-videokabel fra skjermkortet eller må en ha flere ledninger for lyd? Taker for svar så langt! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger en Phono-til-phono kabel, også kalt RCA-tilRCA kabel, for å koble composite video ut fra skjermkortet, inn på den gule video inngangen på TV`en din. I tilegg trenger du en stereo jack (3,5mm) til 2 x phono/RCA kabel, for å koble fra Audio-utgangen på lydkortet, og inn på den hvite og røde inngangen på tv`en.

-x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Nå har jeg fått en scart-overgang som jeg har koblet til skjermkortet via en s-videokabel. Har bare et lite problem, og det er at det ikke skjer noe.. Må jeg koble fra monitore? såfall, hvordan gjør jeg det? Har Xp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å gå inn på instillingene på skjermkortet. Der finnes det valg for hvilken skjerm som skal brukes (tror jeg).

Så må du velge riktig kanal på TV-en. Hos oss er det en av de som vi får inn video og sånt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...