Gå til innhold

Kan jeg kreve at frisøren retter opp denne feilen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Var nylig hos frisøren. Ville få mitt brunere hår et par nyanser lysere, samt dempe det røde/gule fargeskjæret og få det litt kaldere. Klippet det også. 

Det ble lagt foliestriper og så avsluttet frisøren med en kald mini color over. 

Håret ble dessverre ikke som forventet og jeg betalte over 3000 kr. De lyse stripene ble ikke kalde, men gule og «brassy» som de kaller det. Det kunne nesten se ut som jeg hadde stripet det hjemme. 

Frisøren merket at det ikke ble helt som planlagt og sa at jeg må komme tilbake til våren og ta en runde til med striper før det blir helt bra. Hun sa at hun kunne legge over en kald farge nå hvis jeg ikke var fornøyd, men da ville håret bli mørkt igjen. 

Jeg dro hjem for å tenke litt på det og fant ut at jeg ikke ville ha det slikt. Når man har betalt så mye penger, så forventer man at håret ser bedre ut. Vil ikke gå i flere måneder med blasse, gule striper. 

Jeg leste litt om dette fenomenet og kom over en kjendis frisør i Norge som mente at mange frisører er for kjappe med å vaske ut stripene, og da blir de fort gule i stedet for hvite og kalde. Hun påstod også at mini color over ikke var bra, for det ville lysne den naturlige hårfargen litt for hver gang slikt at det naturlige håret etterhvert også vil få denne blasse gule fargen. Denne frisøren gikk også så langt at hun påstod at frisører mange ganger «jukser» med å legge denne mini coloren over for at det skal se fint der og da men så blir det blast igjen etter noen uker. 

Så over til dilemmaet. Kan jeg gå tilbake og forvente å få nye striper gratis? Vil ikke legge over en kald farge for da er jeg tilbake til utgangspunktet. 

Hvor mye kan man forvente at frisøren skal rette opp, uten at man skal trenge å betale mer enn man allerede har betalt for håret?

Må legge til at jeg før, for noen år siden var å gjorde det samme og da ble det langt kaldere i fargen. 

Anonymkode: 59e99...114

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Skrevet

Ja det kan du. Du betalte for noe du ikke fikk, selvsagt skal de rette det opp. Har gjort det selv :) 

Anonymkode: 65951...945

Skrevet

Hvor lenge er det siden? Det er jo 14 dagers reklamasjonsrett, så de må jo gjøre noe om du er misfornøyd... Forhåpentlig vil det bli bedre! 

Anonymkode: 5a90d...860

Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Hvor lenge er det siden? Det er jo 14 dagers reklamasjonsrett, så de må jo gjøre noe om du er misfornøyd... Forhåpentlig vil det bli bedre! 

Det er bare noen dager siden ☺️ Men jeg er redd for at de sier at jeg ikke kan forvente håret mitt slik jeg ønsket etter kun en behandling. 

TS

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Det er bare noen dager siden ☺️ Men jeg er redd for at de sier at jeg ikke kan forvente håret mitt slik jeg ønsket etter kun en behandling. 

TS

Men advarte frisøren deg på forhånd at det kom til å kreve at du kom tilbake flere ganger? Eller fikk du inntrykk av at det skulle bli bra etter denne første fargingen?

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

TS

Hvis det er en seriøs salong så betyr jo din opplevelse mye. De vil jo beholde deg som kunder - forhåpentlig! Jeg klagde på lignende grunnlag og da fikk da ny behandling uten å måtte betale. 

Skrevet

Viss frisøren sa på forhånd at du må belage deg på flere runder med behandling for å oppnå ønsket resultat så kan du desverre ikke reklamere det. Viss det derimot ikke var tilfelle så kan du selvfølgelig gå tilbake og kreve en reklamasjon.

• Liker 1
Skrevet

Om du har krav? Tja. Det kommer jo an på hva du ble forespeilet, som flere skrive over. Men jeg ville iallefall gått tilbake til frisøren og hørt hva de kan gjøre.

Anonymkode: 40a05...8cf

Skrevet

Som det sies over, dersom du ble advart på forhånd om at det kunne kreves flere runder for å få resultatet du ønsket, så kan du ikke klage. 

Dersom dette ikke ble nevnt på forhånd, men kun kom opp da dere så sluttresultatet, så vil jeg si du har mer albuerom. 

Og du betalte 3000 kr for striper? 
Jeg betalte nylig 3500 kr for første runde av å «stripe ned» hele håret med foliestriper for å gå fra mørkebrunt farget hår og tilbake til mitt naturlig lyse hår. Jeg har aldri sett noen bruke så mange folier på ett hode med tynt nordisk hår, men frisøren ga seg ikke før hun var sikker på å få et optimalt resultat. Uten å endre hverken prisen eller planen. Vi kom anslagsvis 75 % av veien i løpet av denne runden, og håret ble ikke gult i det hele tatt. Runde to ga et helt naturtro resultat, og jeg kommer ikke til å få synlig ettervekst engang. 

Å betale 3000 kr for å se hjemmestripet ut hadde jeg aldri godtatt. 

Anonymkode: 34b99...76f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...