Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er høygravid og har et barn fra tidligere med en annen far. Jeg begynner å bli veldig sliten nå og skulle veldig gjerne hatt litt hjelp av samboer med barnet. Hver lørdag og søndag sover han til 12 minst mens jeg står opp med barnet når det våkner mellom 6 og 8. Jeg har veldig vondt i bekkenet og skulle veldig gjerne hatt litt hjelp opp og ned trapper (bæring av barnet) osv. I ukedager sover han til 9 selv om han har hjemmekontor og skal logge på 8. jeg står opp og ordner barnet og leverer i barnehage rundt 8.

Det samme når det kommer til hunden vår. I går kveld spurte jeg for første gang om han vær så snill kunne ta kveldsrunden, ettersom det er så utrolig smertefullt for meg når han drar i båndet og når jeg må plukke opp osv. Han svarte meg «eeeeeh neee.. eller.. hvis jeg MÅ så...». Jeg gikk selv.

Jeg har ikke sovet sammenhengende en natt på evigheter. Har lyst å spørre moren min om hun kan ta barnet en dag så jeg får sove ut, men er redd hun da skal stusse på hvorfor kjæresten ikke hjelper meg. Jeg vil jo de skal tenke godt om han

Jeg vet ikke hva jeg vil med dette. Er så sliten at jeg gråter

Anonymkode: 66073...c5b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fortell dette til han du 

Anonymkode: dc541...6d3

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor får du barn med denne udugelige fyren?

Anonymkode: 7d2db...b14

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fortell dette til han du 

Anonymkode: dc541...6d3

Har gjort det så klart. Får bare mumling til svar og det ender som regel med at han blir sur

Skrevet

Hvorfor får du barn med denne udugelige fyren?

Han har sine gode sider også

Skrevet (endret)

Du skulle ikke tatt bikkja. Du skulle sagt  «JA, du må». Mange mannfolk trekker seg bort fordi de ikke forstår eller de vet ikke hvordan de kan hjelpe. Du må fortelles han i klartekst. «Jeg har vondt og du SKAL hjelpe meg» Krev, ikke vær vag.  Og du skal ikke godta mumbling. Vær bestemt å stå opp for deg selv. Han trenger en vekker. 

Endret av gurine
  • Liker 10
Skrevet

Det hjelper ikke om han ikke stiller opp og ser deg når det virkelig gjelder. 

• Liker 12
Skrevet

Du må kreve at han hjelper til med felles hund. Du har nok med deg selv og ditt barn. Om ikke han frivillig hjelper til med barnet ditt, så får han ta vekk annen belastning. Hvor gammel er barnet ditt? 

• Liker 2
Skrevet

Når du er blitt sammen med en fyr som ikke klarer å involvere seg i ditt stebarn burde du ha vurdert forholdet før du blei gravid! Stakkars barn. 

Anonymkode: 31913...988

• Liker 15
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg er høygravid og har et barn fra tidligere med en annen far. Jeg begynner å bli veldig sliten nå og skulle veldig gjerne hatt litt hjelp av samboer med barnet. Hver lørdag og søndag sover han til 12 minst mens jeg står opp med barnet når det våkner mellom 6 og 8. Jeg har veldig vondt i bekkenet og skulle veldig gjerne hatt litt hjelp opp og ned trapper (bæring av barnet) osv. I ukedager sover han til 9 selv om han har hjemmekontor og skal logge på 8. jeg står opp og ordner barnet og leverer i barnehage rundt 8.

Det samme når det kommer til hunden vår. I går kveld spurte jeg for første gang om han vær så snill kunne ta kveldsrunden, ettersom det er så utrolig smertefullt for meg når han drar i båndet og når jeg må plukke opp osv. Han svarte meg «eeeeeh neee.. eller.. hvis jeg MÅ så...». Jeg gikk selv.

Jeg har ikke sovet sammenhengende en natt på evigheter. Har lyst å spørre moren min om hun kan ta barnet en dag så jeg får sove ut, men er redd hun da skal stusse på hvorfor kjæresten ikke hjelper meg. Jeg vil jo de skal tenke godt om han

Jeg vet ikke hva jeg vil med dette. Er så sliten at jeg gråter

Hadde det sånn jeg også. Måtte ta alt hele svangerskapet. Det endte med premature rier og en kropp som sluttet helt å virke. Så fra uke 35 var jeg ukentlig på føden for sjekk. Kroppen sluttet å produsere fostervann som følge av riene som kom og gikk. Så siste del av svangerskapet føltes bare farlig. I tillegg var fyren jeg fikk barn med, utro, bare en 6 uker før termin. Så endte det med å bli satt i gang 3 uker etter han var utro. Også fortsatte han å behandle meg som dritt og søppel etter at barnet kom til verden.

Viste seg at hans egen angst for å bli pappa var roten til alt vondt. 

Anonymkode: dd170...9b5

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Som veier opp for at han ellers er en tufs?

• Liker 8
Skrevet

Hvordan var han før du ble gravid, da? Jeg syns jo dette er ting han kunne bidratt til uavhengig av om du er gravid eller ikke... 

Har dere veldig delte ansvarsområder, altså din bikkje=ditt ansvar, ditt barn=ditt ansvar? 

Jeg syns heller ikke du får den støtten du trenger, og siden vi ikke får høre de gode sidene hans, så blir det veldig fort å tenke at han ikke er en veldig god kjæreste og kommende pappa... 

Jeg tror du må prøve en gang til å ta en samtale med han om at det er på tide at han bidrar (ta samtalen når det er god stemning). Dere skal snart få et barn, det kommer til å kreve mye av dere, men kanskje spesielt deg. Hva skjer da med bikkja, det andre barnet, husarbeid osv.? 

• Liker 2
Skrevet

Mitt beste råd er å gi hunden til noen som har tid til den. Du får ikke tid til 4 barn, spesielt ikke i barsel. Så bør du kaste ut det eldste barnet frem til han har tenkt å bli voksen. Gjorde dette selv. I tillegg, barnet jeg har fra før fikk høyere samvær hos far enn hos meg fordi jeg ikke følte jeg kunne gi nok til begge små, da jeg ble alene. 

Enten så blir den snart nybakte faren en oppegående og god mann ved å bli tvunget til å vokse opp. Eller så er du kvitt noen som ikke behandler deg godt. Du klarer ikke å tvinge han til å bli en god far slik du holder på nå. Etter 3 mnd alene så endret eksen seg totalt. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hvilke sider er dette? Og hvordan bidrar de til at dere som familie på snart 4 kommer til å få en fin hverdag?

Anonymkode: fe53b...8f0

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Mitt beste råd er å gi hunden til noen som har tid til den. Du får ikke tid til 4 barn, spesielt ikke i barsel. 

Å beholde hunden kan være lurt,  jeg er ganske sikker på jeg hadde fått fødselsdepresjon uten den. Med kolikkbarn så hadde vi nok grått om kapp barnet og jeg, men pga hunden MÅTTE jeg ut, og frisk luft og sol gjorde godt.

Nå mens hun er gravid får hun si til mannen at ja, "han MÅ".

Det høres også ut som de bør ta en prat om forventninger til morgener og slikt,  høres ikke ut som det er gjort. Vil tro denne mannen er troendes til å fortsette å sove lenge i helgene da ts uansett må stå opp med "eget" barn,  og at hun da kan ta begge mens han hviler...

Anonymkode: 222fb...4b4

• Liker 3
Skrevet

Han høres veldig ung og umoden ut. Ville tatt en alvorsprat og ikke fått flere barn med han

Anonymkode: 0574c...d62

Skrevet

Du vil ikke at familien din skal tenke dårlig om han, så derfor skjuler du at det egentlig går litt dritt akkurat nå? Jeg hadde bare lagt kortene på bordet for din mor og bedt om hjelp. Hvis ikke han skjemmes over det da så er han jo en dust som ikke ser problemet med at han ikke hjelper sin høygravide samboer.

Anonymkode: ee9bf...308

• Liker 3
Skrevet

Altså, om din nåværende samboer og far til barnet du bærer ikke vil bidra fortjener han ikke å være din samboer. Du er jo i prinsippet alenemor allerede, det er mye tyngre å skal bo med en som ikke gidder. 

Be om hjelp fra familie, la det komme frem hvilken dott han er! Og si i klartekst til din samboer at nå må han sette HELE familien først og bidra eller så har din familie det bedre uten han. 

Anonymkode: 24317...77d

• Liker 3
Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva er de...?

Ikke empati hvertfall

Skrevet

Du har altså et så lite barn at det må bæres opp trappen, og er allerede høygravid med ny mann. Konklusjon: Du lot deg impregnere av en udugelig kar som du egentlig ikke kjente altfor raskt og må nå klare deg så godt du kan. Sorry, her er det ikke håp. Stiller han ikke opp nå når du er på ditt mest sårbare, bærende på hans barn, kan su banne på at han ikke vil stille opp på noe annet heller.

Anonymkode: 149aa...6e6

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...