gladsoe Skrevet 17. januar 2021 #1 Skrevet 17. januar 2021 Jeg sliter med at mine barn på 2 og 4 sover ekstremt dårlig. Hver gang jeg skal skrive et innlegg om dette blir det alltid så utrolig langt at jeg heller velger å slette det. Kort og enkelt: mine barn på 2 og 4 våkner veldig ofte på natt. De har begge slitt med søvn i hele sine liv, og flere i familien på bf sin side har også hatt søvnproblemer og blitt kvitt det ved å bruke sovemedisin. Vi har det ikke bra nå, og jeg sliter med å bli tatt alvorlig av helsesøster/ lege (sånn generelt, har ikke snakket med lege om dette, men om andre ting). Jeg har ikke tatt det opp med lege da jeg er veldig redd for å ikke bli tatt alvorlig. Men vi trenger hjelp, for dette går ikke lenger, og yngste spesielt sliter i hverdagen og han trenger hjelp. Jeg fungerer nesten ikke lenger. Det jeg lurer på er egentlig hvordan jeg skal gå frem med dette. Er det lege jeg går til? Eller helsesøster? Eller noen andre? For en eller annen grunn føler jeg at dette ikke er noe en lege kan gjøre så mye med (ikke kjenner jeg han heller da vi har fått ny fastlege), og helsesøster har tidligere bare sagt at det går over, og ikke har vi vært på helsestasjonen siden mai (og da var vi hos vikar, så helsesøster har vi ikke sett på et år, så føler det blir rart å komme der så lenge etter). Hva ville dere gjort i min situasjon? Og er det noen som har solskinnshistorier om dette så kom gjerne med dem, føler ingenting kan hjelpe oss 😔
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #2 Skrevet 17. januar 2021 Vi gikk privat og det hjalp livene våre..... anbefaler alle det. Det koster litt men er absolutt verdt det. Vi brukte Caroline fra sovehjelp og hadde videosamtaler med henne! Som sagt dette reddet oss og vi slapp og slite oss helt ut og slt ble bedre for hele familien. hvordan man går gjennom leger og helsestasjon orker jeg ikke tenke på fører aldri jeg har blitt tatt seriøst eller at det er noe hjelp og få da er det ihvertfall bedre å bruke de pengene på å få hjelp med engang🙈 Anonymkode: ecd0c...08e
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #3 Skrevet 17. januar 2021 Kan du skrive litt om hvilke tiltak dere har forsøkt hjemme? Hvilke løsninger har dere forsøkt? Da er det lettere å gi råd om veien videre. Jeg har dessverre altfor lang historikk med barn med søvnproblemer, og kan skrive mer konkret hvis du utdyper litt. Anonymkode: e4035...2f9
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #4 Skrevet 17. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi gikk privat og det hjalp livene våre..... anbefaler alle det. Det koster litt men er absolutt verdt det. Vi brukte Caroline fra sovehjelp og hadde videosamtaler med henne! Anonymkode: ecd0c...08e Hvilken prisklasse er det snakk om? Anonymkode: e4035...2f9
Gjest Albbas Skrevet 17. januar 2021 #5 Skrevet 17. januar 2021 Legen kan for eksempel kontakte SOV, en kompetansetjeneste for søvnplager. https://helse-bergen.no/nasjonal-kompetansetjeneste-for-sovnsykdommer-sovno Ellers finnes det jo private alternativ, for eksempel Søvnsenteret i Bergen, eller Caroline Lorentzen.
gladsoe Skrevet 17. januar 2021 Forfatter #6 Skrevet 17. januar 2021 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Kan du skrive litt om hvilke tiltak dere har forsøkt hjemme? Hvilke løsninger har dere forsøkt? Da er det lettere å gi råd om veien videre. Jeg har dessverre altfor lang historikk med barn med søvnproblemer, og kan skrive mer konkret hvis du utdyper litt. Anonymkode: e4035...2f9 Vi har samsovet mye, samsover fortsatt halve netter, men de våkner selv om de sover i mi seng. Hvertfall yngste. Justert på leggetiden, prøvd å være veldig aktiv etter bhg, lite aktiv etter bhg, minimalt med sukker, lavendelbad, massasje og diverse ting for å gjøre dem trøtte. Prøvd å lære dem å sovne selv men er vel dette som er det verste problemet. Snakket med eldste om det uten effekt. Jeg er forresten alene med barna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå