Gå til innhold

Noen som lever i godt forhold etter behandlet alkoholisme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er du i et forhold eller vet du om noen som har det godt etter at en av partene har fått behandlet alkoholisme og er edru nå? Trenger å høre noen solskinnshistorier om alkoholisme. Alt for mange av historiene som ender vondt. 

Anonymkode: 8af9a...13d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er jeg. Mannen min var i behandling for alkohol for fire år siden. Den største jobben var å jobbe med grunnen for at han drakk; vonde opplevelser i barndommen og evig uro i kroppen. De første årene var ekstremt tøffe, men han har holdt seg helt rusfri. Det finnes ingen garanti for at det vil fortsette for evig, men samtidig så har han gjort en ryddejobb i kropp og sjel som var nødvendig for å forstå hvorfor han drakk i utgangspunktet. Jeg tror at du denne ryddejobben hadde han vært mer utsatt for tilbakefall enn han er i dag. Han er veldig klar over at han mister meg og vårt felles barn dersom han drikker igjen. 

Det er tøff jobbing og det tar tid, men han mener det er veldig verdt det! De to første årene var verst. 

Anonymkode: 72d25...557

Skrevet

Jeg har ikke vært i behandling, men klarte å slutte på egen hand. Forholdet har overlevd, vi har til og med giftet oss. Det er nå 7 år siden jeg sluttet å drikke.

Anonymkode: 6cbd5...5cf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...