Annie33 Skrevet 17. januar 2021 #1 Skrevet 17. januar 2021 Jeg lurer så på hvordan noen med familie klarer seg på 5-6000 i måneden. Jeg vet dette har vært oppe før, men skulle så gjerne likt å se en mer detaljert handleliste eller oversikt. Vi er 5, 3 barn, 14, 10 og 8. og sliter med å komme under 10000, ender normalt på 12-13. Jeg skriver ofte ned alt vi bruker en måned, bare for å sjekke. Vi ukeshandler, baker brød og rundstykker ofte, lager mat fra bunnen. Spiser ikke biff, min mann liker ikke det. Handler på rema 1000 og av og til ukestilbud på andre butikker. Eneste jeg vet er at vi kjøper litt mye salat og noen dyre oster. Kaffebønner kommer utenom matbudsjettet, de kjøper jeg på ikea. Spiser lite godteri. Noen som vil dele? 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #2 Skrevet 17. januar 2021 Følger denne. Vi er 4 og ønsker å holde oss på 2500 kr i uka, men klarer det aldri 🙈 Anonymkode: f1a02...60b
Miss moneypenny Skrevet 17. januar 2021 #3 Skrevet 17. januar 2021 Følger jeg også, vi er like mange og bruker samme sum. Skal ned til 8000 i mnd!
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #4 Skrevet 17. januar 2021 Vi har er budsjett på 10.000, men skulle gjerne vært på 7.500-8.000. 4 stk, 2 ungdommer. Holder på å skjerpe oss stort i forhold til brusdrikking, så der bør vi spare minst 1.000kr bare der. Anonymkode: 79ab5...1df
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #5 Skrevet 17. januar 2021 Fattig student på instagram har det Anonymkode: deebd...675 2
Pringle Skrevet 17. januar 2021 #6 Skrevet 17. januar 2021 (endret) Det blir veldig vanskelig, det du spør om. For folk spiser forskjellige ting, og må derfor kjøpe forskjellige ting. Det er mye lettere med noen prinsipper, de kan tilpasses behovene til alle, også etterhvert som de endrer seg. Prøv å legg deg på SIFOs referansebudsjett, som et utgangspunkt. Så kan du se om det er verdt innsatsen å kutte videre. Bli kjent med priser, vit hva du betaler for, og kjøp mer når det er billig, hvis du kan både oppbevare det forsvarlig, og ikke overforbruke fordi dere har mye. Kutt brus og juice. Skal ungene ha saft, ikke tillat fri flyt. Lær deg når du skal kjøpe ferskt eller fryst, FP eller merkevarer. Reduser kjøttforbruket hvis det er høyt, men ikke erstatt det med "digg"-produkter, i det hele tatt, sky "trendy" produkter som pesten. Ikke kast noe som er spiselig, og ikke la noe som er spiselig, bli uspiselig. Bare kjøp så store mengder som dere bruker opp. Introduser nye retter og matvarer så ofte at ungene blir vant til nye smaker, men ikke så ofte at mislykkede eksperimenter må betraktes som en kalkulert risiko. Endret 17. januar 2021 av Pringle 3
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #7 Skrevet 17. januar 2021 Vi kjøper mye first price varer. Epler, bananer, paprika, alle brød, all pasta, egg, smør. Billigst Yoghurt. Fiskeboller, pølser osv. Det som ikke er first price er coop sitt eget. Svært lite vi kjøper utenom. Kjøper Idun ketchup og sånn, men lite "dyre" produkter. Velger middager basert på pris. Kjøper frosne grønnsaker. Neste gang du handler så sjekk først om det du skal ha finnes med en billig variant. Kjøp konsekvent billigste utgave og matbudskjettet vil synke drastisk! Lov å kjøpe noen "orginale" produkt selvsagt. Bruker 8000 kr på alt av dagligvarehandel for familie på 5. Barna er 5, 12 og 13 år. Anonymkode: 7c980...0c8 3
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #8 Skrevet 17. januar 2021 Kjøpet en del to good to go fra bakerier, spesielt på fredager, da er det alltid masse brød og rundstykker oppi. Kjøper alltid 3-4 poser om det er ledig, så har jeg sikkert 10-15 rundstykker, og 4-5 brød. For 120 kroner. Kjøper den billigste frukten, coop/FP. Kjøttpålegg er som regel også det billigste merket. Majones også. Egg har jeg nå kjøpt av REKO-ringen, om dere har det? Egg kan stå lenge, kjøpte vel en 120 egg for 80 kroner. Får inn mer snart. Så har noen bakeri 5 brød for 100 kroner, da kjøper jeg brød der. Kjøper den billigste pastaen og slik, alt MÅ ikke være sunt inn til margen, næringsvett og mengder er en god start. Fristen fkskegragwng er billigere enn Lofoten sin, men den er billigere å lage sjøl å fryse i porsjoner også. Torsk/seifilet i blokk, makaroni, panko og hvitsaus + litt grønnsaker om du vil ha det oppi. Lag middag i store kvantum om du har plass, og frys ned. Anonymkode: c56ca...f58 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #9 Skrevet 18. januar 2021 Vi er en familie på fem (barn på tre, syv og ni), og brukte 9500,- i snitt i 2020. Dette inkluderer alt som handles i matbutikk, så evt. takeaway, kafébesøk etc. kommer utenom (har kanskje en take away-pizza i måneden og fruen har et eller to kafébesøk). Har ingen fast handleliste eller budsjett. Har ei heller kjøttfrie dager og slikt. Er prisbevisst på det meste vi handler, og utnytter tilbud og kampanjer/rabattkoder (Æ hos Rema, kuponger hos Coop etc.). Nesten alt vi kjøper av kjøttprodukter (tipper 80-90%) er nedsatt grunnet dato eller på tilbud. Kaster tilnærmet ingen mat, og spiser alt av rester. Handler relativt ofte, gjerne hver dag i enkelte tilfeller, og selv mener jeg dette er økonomisk så lenge man kun kjøper det man skal ha. Da kan vi kjøpe akkurat det som trengs i forhold til f.eks. hvor mye rester det var fra dagen før eller hva som er i ferd med å bli dårlig. Ved å handle ofte finner vi også ofte ting i halv pris-diskene, noe vi ikke hadde gjort om vi handlet en gang i uken. Snittet for 2019 var forøvrig 7333,-, så en ganske stor økning der. Da var jeg noe mer bortreist i jobb derimot, samt at prisene på mat har steget endel det siste året. Anonymkode: d6b5d...002 2
Annie33 Skrevet 18. januar 2021 Forfatter #10 Skrevet 18. januar 2021 Takk for detaljerte svar. Kaster lite mat så det er ikke svaret for oss. Kan nok bli bedre på å kjøpe frosne grønnsaker, vi kjøper en god del salat til oss voksne og ungene spiser for det meste kun gulrøtter, brokkoli og paprika, de er ikke begeistret for frosne grønnsaker når det blir servert. Jeg er ikke veldig flink til å bruke billigmerkene, men har begynt med kylling, egg og frosne hamburgeret. Det samme med taco greier. Har også begynt å sjekke dato hylla i butikken og har kjøpt en del der. Er til og med innom Holdbart i ny og ne. Skal faktisk nå sette av en kveld å gå gjennom handlelappene fra denne måneden og sjekke hvor hoveddelen av budsjettet går. Sist jeg gjorde det gikk det en høy % på melk, ost, meieriprodukter generelt. Ungene drikker kun helmelk og vann, men kan bli noen glass om dagen hver. Men heller det enn saft og juice. Kjøper de billigste yoghurtene. Brød baker jeg for det meste, men kan nok spare litt der og bake mer. Tror svaret er å gå over til mer frossen produkter og enda mer egne merker. Hitil i denne måneden har jeg brukt 8817 på matbutikken, ukeshandler på lørdag, så har bare en igjen, pluss litt. Takk for tipset, men har ikke tid eller ork til å gå i butikken hver dag.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #11 Skrevet 18. januar 2021 Mitt tips er å unngå brødmåltider da pålegg er dyrt i kilopris. Anonymkode: 4f4f0...fbc
org Skrevet 19. januar 2021 #12 Skrevet 19. januar 2021 Jeg bor alene, så det er ikke direkte sammenliknbart krone for krone. Men jeg bruker veldig lite pålegg og brød. I stedet lager jeg havregrynsvafler: havregryn, litt speltmel (for å få røra til å holde mer sammen), litt magerkesam, tre egg, bakepulver, litt olje, litt sukker (har prøvd sukrin gold, men ikke spesielt godt) og pittelitt salt. Billig og godt. Jeg bruker ikke pålegg på disse, for jeg liker dem godt uten 😄 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #13 Skrevet 19. januar 2021 Ikke detaljert handleliste her. Men gjort noen små grep. -Fryser ned brød med en gang, tar opp kun det vi trenger å varmer i Micro. -Kjøper kun noen få pålegg. Før bugnet kjøleskapet av pålegg, noe som resulterte i at mye ble kastet. -Kuttet ut juice og brus i uke-dagene. -Kuttet ut godteri til ungene på helg. Nå kjøper jeg en pakke potetgull/ostepop på deling, så får dem velge seg noe lite i tillegg. -Frosne grønsaker. Unntaket er kålrabi, gullerot og potet. -Handler mye first price. -Skriver alltid handleliste. Anonymkode: d7833...645 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #14 Skrevet 19. januar 2021 Vi er ogå familie på 5. 2 voksne, gutter på 14 og 11 og jente på 7. Vi ligger på 8000-10000 og lever veldig veldig bra. Jeg handler mye på tilbud. er det tilbud på kjøttdeig så kjøper jeg mange pakker og fryser. samme med kyllingfilet. Guttene og mannen spiser en god del så det går to pakker med kjøttdeig til middag . Hvis tacotilbehør er på tilbud så handler jeg så vi har en måned eller to. Samme med andre varer vi vanligvis bruker som kommer på tilbud. I kjøleskapet så har vi til enhver tid, Norvegia, Østavind, fetaost, kremost, brunost,bremykt, fårepølse, leverpostei, makrell i tomat, smør, fenalår, kyllingpålegg, frittgående egg,flere typer syltetøy, prim etc. Kjøleskapet er alltid fullt. Vi har også alltid avokado, små tomater, agurk, paprika, epler, bananer, pærer, druer og ofte mango. Frosne jordbær, bringebær og skogsbær til smoothie alltid. Melk, fløte, creme fraiche, rømme etc. Drikker lite juice, men har alltid presset eplejuice til smoothie. Vi spiser en del salat, men da kjøper jeg isberg og skjærer opp da vi liker det aller best. Det hender jeg kjøper ferdig kuttet men foretrekker å skjære opp selv. Kjøper så og si aldri first price og billigste alternativer. Vi spiser en del salat og barna er glad i wrap, lager det ofte av middags rester hvis vi har hatt taco eller kylling. Vi bruker masse pålegg, ønsker å bli mette av pålegg og ikke brød. derfor går det mye kyllingpålegg hos oss. Vi drikker lite melk fordi vi ikke liker det, men bruker en del på pepsi max og farris. Det har vi så og si alltid i hus. Og flere typer saft. Av grønnsaker har vi brokkoli, blomkål, gulrot, potet. Kjøper en del frosne også for å spare tid og syns det er like godt. Joghurt kjøper vi ikke så mye av da barna ikke er så veldig glad i det, står som regel lenge etter dato. Vi har alltid mellombar og nøtter i hus. Jeg lager all mat fra bunnen, jeg foretrekker å kjøpe italiensk mel på Meny og lage egen pizzabunn istedenfor å kjøpe ferdig. Vi spiser biff 3-4 i mnd. Oftere om sommeren. I dag hadde vi kyllinglår uten bein (brukte 2 pakker a 600g), brunet disse i panna før jeg tok dem over i ildfast form med fløte, pesto, paprika, tomat, krydder, hvitløk, rød pesto, fetaost og parmesan på toppen. Tilbehør var pasta, brokkoli og blomkål. Har litt under halve igjen til senere i uken. I morgen skal vi ha laks med hjemmelaget potetmos, akurgsalat og rømme. Torsdag skal vi ha kyllingsalat. Vi drikke rlite alkohol, og drikker nespresso kaffe. Denne holdes utenfor matbudsjett. Sjekket nå, har brukt 6000kr sålang i januar, og i går handlet jeg for denne uken. Regner med å bruke ca 2000kr neste uke og da blir det ca 8000kr denne mnd. Og da har vi hatt bursdag og spist dyre middager flere ganger (type indrefilet). Jeg tror det aller viktigste er å følge med på tilbud, se kilopris og handle etter tilbud. Denne uken har rema 1000 20% på frukt og grønt. da handler jeg der. Og der har de 2 for 35 for kyllingpålegg. Da handler jeg mange om gangen siden vi bruker det mye. Brød spiser vi ikke mye av, vi ender opp på 1 brød i uken da vi bruker en del havregrøt, knekkebrød, jeg baker en del, ofte i helgene. Vet ikke om dette hjalp deg noe, håper du klarer å nå målet ditt Anonymkode: d433e...1f2
Annie33 Skrevet 19. januar 2021 Forfatter #15 Skrevet 19. januar 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Vi er ogå familie på 5. 2 voksne, gutter på 14 og 11 og jente på 7. Vi ligger på 8000-10000 og lever veldig veldig bra. Jeg handler mye på tilbud. er det tilbud på kjøttdeig så kjøper jeg mange pakker og fryser. samme med kyllingfilet. Guttene og mannen spiser en god del så det går to pakker med kjøttdeig til middag . Hvis tacotilbehør er på tilbud så handler jeg så vi har en måned eller to. Samme med andre varer vi vanligvis bruker som kommer på tilbud. I kjøleskapet så har vi til enhver tid, Norvegia, Østavind, fetaost, kremost, brunost,bremykt, fårepølse, leverpostei, makrell i tomat, smør, fenalår, kyllingpålegg, frittgående egg,flere typer syltetøy, prim etc. Kjøleskapet er alltid fullt. Vi har også alltid avokado, små tomater, agurk, paprika, epler, bananer, pærer, druer og ofte mango. Frosne jordbær, bringebær og skogsbær til smoothie alltid. Melk, fløte, creme fraiche, rømme etc. Drikker lite juice, men har alltid presset eplejuice til smoothie. Vi spiser en del salat, men da kjøper jeg isberg og skjærer opp da vi liker det aller best. Det hender jeg kjøper ferdig kuttet men foretrekker å skjære opp selv. Kjøper så og si aldri first price og billigste alternativer. Vi spiser en del salat og barna er glad i wrap, lager det ofte av middags rester hvis vi har hatt taco eller kylling. Vi bruker masse pålegg, ønsker å bli mette av pålegg og ikke brød. derfor går det mye kyllingpålegg hos oss. Vi drikker lite melk fordi vi ikke liker det, men bruker en del på pepsi max og farris. Det har vi så og si alltid i hus. Og flere typer saft. Av grønnsaker har vi brokkoli, blomkål, gulrot, potet. Kjøper en del frosne også for å spare tid og syns det er like godt. Joghurt kjøper vi ikke så mye av da barna ikke er så veldig glad i det, står som regel lenge etter dato. Vi har alltid mellombar og nøtter i hus. Jeg lager all mat fra bunnen, jeg foretrekker å kjøpe italiensk mel på Meny og lage egen pizzabunn istedenfor å kjøpe ferdig. Vi spiser biff 3-4 i mnd. Oftere om sommeren. I dag hadde vi kyllinglår uten bein (brukte 2 pakker a 600g), brunet disse i panna før jeg tok dem over i ildfast form med fløte, pesto, paprika, tomat, krydder, hvitløk, rød pesto, fetaost og parmesan på toppen. Tilbehør var pasta, brokkoli og blomkål. Har litt under halve igjen til senere i uken. I morgen skal vi ha laks med hjemmelaget potetmos, akurgsalat og rømme. Torsdag skal vi ha kyllingsalat. Vi drikke rlite alkohol, og drikker nespresso kaffe. Denne holdes utenfor matbudsjett. Sjekket nå, har brukt 6000kr sålang i januar, og i går handlet jeg for denne uken. Regner med å bruke ca 2000kr neste uke og da blir det ca 8000kr denne mnd. Og da har vi hatt bursdag og spist dyre middager flere ganger (type indrefilet). Jeg tror det aller viktigste er å følge med på tilbud, se kilopris og handle etter tilbud. Denne uken har rema 1000 20% på frukt og grønt. da handler jeg der. Og der har de 2 for 35 for kyllingpålegg. Da handler jeg mange om gangen siden vi bruker det mye. Brød spiser vi ikke mye av, vi ender opp på 1 brød i uken da vi bruker en del havregrøt, knekkebrød, jeg baker en del, ofte i helgene. Vet ikke om dette hjalp deg noe, håper du klarer å nå målet ditt Anonymkode: d433e...1f2 Takk! Vet ikke om det hjalp for det er alt det vi normalt også kjøper 🙂 og høres ut som våre middager. Vi må også ha 2 kjøttdeig til middag men bruker svin el. Kylling, spiser ikke oksekjøtt. Eneste er at vi kjøper mindre pålegg enn dere, men mer spinat og ruccola. Vi har ikke så mye pålegg for vi voksne spiser mest omelett til lunsj. Spiser ikke frokost og ungene liker ikke mye forskjellig. Kjøper akkurat samme grønnsakene og frukten. Men som sagt mye melk, 4-5 1,5 liter helmelk i uka. Byttet ut Pepsi Max med grans sukkerfri og kjøpte tom soda stream i stedet for Farris. skal bli flinkere til å benytte meg av tilbud i mattilbuds appen har alle butikkene rundt her, men syns rema 1000 er så greit og tiltak å fly rundt på mange butikker skulle til å gå igjennom kvitteringene i dag, men nå var de borte fra æ appen. Skal få papirkvittering til uka. Må til bunns i dette her. Denne måneden kommer vi inn på over 11000 og da har jeg virkelig tatt meg sammen.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #16 Skrevet 19. januar 2021 Annie33 skrev (1 time siden): Takk! Vet ikke om det hjalp for det er alt det vi normalt også kjøper 🙂 og høres ut som våre middager. Vi må også ha 2 kjøttdeig til middag men bruker svin el. Kylling, spiser ikke oksekjøtt. Eneste er at vi kjøper mindre pålegg enn dere, men mer spinat og ruccola. Vi har ikke så mye pålegg for vi voksne spiser mest omelett til lunsj. Spiser ikke frokost og ungene liker ikke mye forskjellig. Kjøper akkurat samme grønnsakene og frukten. Men som sagt mye melk, 4-5 1,5 liter helmelk i uka. Byttet ut Pepsi Max med grans sukkerfri og kjøpte tom soda stream i stedet for Farris. skal bli flinkere til å benytte meg av tilbud i mattilbuds appen har alle butikkene rundt her, men syns rema 1000 er så greit og tiltak å fly rundt på mange butikker skulle til å gå igjennom kvitteringene i dag, men nå var de borte fra æ appen. Skal få papirkvittering til uka. Må til bunns i dette her. Denne måneden kommer vi inn på over 11000 og da har jeg virkelig tatt meg sammen. Hmm, da er det kanskje muligens det at jeg handler mye på tilbud som redder meg. Vi bor sånn at alle butikker er i 500 meters omkrets. Jeg sjekker tilbudsaviser søndag eller mandag og handler deretter. Vi voksne spiser også en del omelett, spesielt nå som vi har hjemmekontor så er det ofte at vi dropper frokost og spiser lunch som første måltid. Denne uken har jeg vært på Obs og handlet Norvegia, taco tilbehør, toalettpapir, egg på tilbud. Så dro jeg til Rema 1000 og handlet frukt og grønt. Melk og smør siden jeg har det på 10% og kjøttpålegg. Så dro jeg til kiwi og handlet Pepsi Max (6 for 90kr), Farris (3 for 39kr), mais, hermetisk tomat, kyllinglår, majones, toastbrød etc. Jeg bruker ca 2 timer på denne runden og da har jeg brukt ca 1500-2000kr og har mat for hele uken. Noen ganger er jeg også innom Meny og Spar hvis de har tilbud. Denne uken har spar tilbud på Grillet kylling, og den kommer vi til å bruke til kyllingsalat og rester i wrap til niste for de eldste. Anonymkode: d433e...1f2
Annie33 Skrevet 20. januar 2021 Forfatter #17 Skrevet 20. januar 2021 20 hours ago, AnonymBruker said: Hmm, da er det kanskje muligens det at jeg handler mye på tilbud som redder meg. Vi bor sånn at alle butikker er i 500 meters omkrets. Jeg sjekker tilbudsaviser søndag eller mandag og handler deretter. Vi voksne spiser også en del omelett, spesielt nå som vi har hjemmekontor så er det ofte at vi dropper frokost og spiser lunch som første måltid. Denne uken har jeg vært på Obs og handlet Norvegia, taco tilbehør, toalettpapir, egg på tilbud. Så dro jeg til Rema 1000 og handlet frukt og grønt. Melk og smør siden jeg har det på 10% og kjøttpålegg. Så dro jeg til kiwi og handlet Pepsi Max (6 for 90kr), Farris (3 for 39kr), mais, hermetisk tomat, kyllinglår, majones, toastbrød etc. Jeg bruker ca 2 timer på denne runden og da har jeg brukt ca 1500-2000kr og har mat for hele uken. Noen ganger er jeg også innom Meny og Spar hvis de har tilbud. Denne uken har spar tilbud på Grillet kylling, og den kommer vi til å bruke til kyllingsalat og rester i wrap til niste for de eldste. Anonymkode: d433e...1f2 Takk! Skal følge med mer fremover og ta runden. Alle butikkene ligger ganske nærme så det er bare å stoppe på vei til rema 1000. Er du aldri innom i løpet av uka og har fått med deg alt? I januar nå skriver jeg ned alt vi bruker, så har tatt med rubbel og bit. Merker også nå at kjøleskapene er tommere så det blir nesten litt knapt denne uka. Må kanskje ut og fylle på litt frukt ol. Er jo ikke det at vi kaster noe og alle rester blir spist, enten til frokost til ungene eller lunsj. Er vel mest å følge med på tilbud og eventuelt kjøpe frosne grønnsaker og kanskje noen egne merker. Prøver videre. Og der minte du meg på at jeg skulle på obs å kjøpe toalettpapir 🙂
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #18 Skrevet 20. januar 2021 Vi er fire stykker. To voksne og to barn, 3 og 5år. Vi bruker ca. 4-5000 i mnd. Setter ikke opp budsjett eller regnskap. Men jeg er svært prisbevisst når jeg står i butikken og handler det vi vil ha. Sjekker ALLTID hva det billigste er. Kjøper inn i store kvantum om det er rabatter eller noe vi bruker ofte og mye. Da slipper vi å gå i butikken fordi vi har glemt ett eller annet. Har alltid ett lite lager. Anonymkode: f3d18...fb5
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #19 Skrevet 20. januar 2021 Annie33 skrev (På 17.1.2021 den 8.18): Jeg lurer så på hvordan noen med familie klarer seg på 5-6000 i måneden. Jeg vet dette har vært oppe før, men skulle så gjerne likt å se en mer detaljert handleliste eller oversikt. Vi er 5, 3 barn, 14, 10 og 8. og sliter med å komme under 10000, ender normalt på 12-13. Jeg skriver ofte ned alt vi bruker en måned, bare for å sjekke. Vi ukeshandler, baker brød og rundstykker ofte, lager mat fra bunnen. Spiser ikke biff, min mann liker ikke det. Handler på rema 1000 og av og til ukestilbud på andre butikker. Eneste jeg vet er at vi kjøper litt mye salat og noen dyre oster. Kaffebønner kommer utenom matbudsjettet, de kjøper jeg på ikea. Spiser lite godteri. Noen som vil dele? Og jeg kan ikke skjønne at 10.000,- er mye for en familie på 5... Jeg bor alene og bruker ca. 5000,- i mnd. i matbutikken, men må legge til at jeg har to unge utflyttede barn som kommer og spiser middag hos meg 1-2 ganger pr. uke. Jeg flyr ikke rundt i en haug med butikker for å handle absolutt alt der det er billigst, men går gjennom tilbuds-appen for å se om det er noe jeg absolutt bør få med meg. Hamstrer litt av mat det går mye av når den er på tilbud, kaster aldri mat, og spiser mange enkle måltider. Jeg kunne helt sikkert brukt litt mindre på mat enn jeg gjør, men ettersom jeg ikke trenger å tenke kun på pris så legger jeg like stor vekt på at det skal være sunt og godt også 😊 Anonymkode: b6bd3...172 1
Annie33 Skrevet 20. januar 2021 Forfatter #20 Skrevet 20. januar 2021 10 minutter siden, AnonymBruker said: Og jeg kan ikke skjønne at 10.000,- er mye for en familie på 5... Jeg bor alene og bruker ca. 5000,- i mnd. i matbutikken, men må legge til at jeg har to unge utflyttede barn som kommer og spiser middag hos meg 1-2 ganger pr. uke. Jeg flyr ikke rundt i en haug med butikker for å handle absolutt alt der det er billigst, men går gjennom tilbuds-appen for å se om det er noe jeg absolutt bør få med meg. Hamstrer litt av mat det går mye av når den er på tilbud, kaster aldri mat, og spiser mange enkle måltider. Jeg kunne helt sikkert brukt litt mindre på mat enn jeg gjør, men ettersom jeg ikke trenger å tenke kun på pris så legger jeg like stor vekt på at det skal være sunt og godt også 😊 Anonymkode: b6bd3...172 Nei vet ikke om det er mye, men virker som om mange syns det. Så derfor lurte jeg på hva andre kjøper. Skulle nå i januar se om vi og kunne kutte noe, men det ser ut som om vi ender på 11.000. Skal fortsette neste måned også for å se. Syns det er gøy med noen utfordringer i hverdagen, men tror ikke vi ender på 6000.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå