Drizzt Skrevet 17. januar 2021 #1 Del Skrevet 17. januar 2021 (endret) Ja, du leste riktig. Yngste i barneflokken er helt besatt av baking med pepperkakeformer og vi lagde industrielle mengder pepperkaker i gave til venner og familie i jul. Nå er det spørsmål hver dag om vi skal bake pepperkaker snart igjen for å bruke formene. Så jeg trenger en deig som passer til å lage småkaker eller lignende med former slik at sluttproduktet ikke mister form i ovnen. Jeg ble gjort oppmerksom på at vi ikke har gitt pepperkaker til alle naboer 🤣 Så redd meg her 😂 Endret 17. januar 2021 av Drizzt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 17. januar 2021 #2 Del Skrevet 17. januar 2021 Det kan vel de aller fleste , så lenge deigen ikke er for flytende ...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #3 Del Skrevet 17. januar 2021 https://www.matprat.no/oppskrifter/gjester/kjeks/ Anonymkode: 17088...815 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #4 Del Skrevet 17. januar 2021 De fleste cookieoppskrifter flyter veldig utover og du vil lage ganske mange fotballer selv om du prøver å lage alt mulig annet. Men må dere lage noe spiselig? Hva med trolldeig eller plastelina? Anonymkode: f68bc...3df 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mercury_ Skrevet 17. januar 2021 #5 Del Skrevet 17. januar 2021 Sugar cookies er skapt for dette 😊 Jeg liker Sally's Baking Addiction hun forklarer godt og har oppskriftene i gram (og cups for amerikanerne). De smaker ikke noe spesielt, men du kan bytte ut en spiseskje mel med kakaopulver for å få sjokoladekjeks, ha i litt krydder, eller raspe oppi litt sitronskall hvis du vil ha mer smak. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mon_nom Skrevet 17. januar 2021 #6 Del Skrevet 17. januar 2021 (endret) https://matpaabordet.no/2011/01/27/graham-crackers-eller-fullkornkjeks-om-du-vil/ Jeg lagde noe liggnede disse for en del år siden, mem brukte sukker i stedet for honning. Minner om kormo kjeks. Brukte ulike former for å trykke ut. Gjorde det i en barnehage jeg jobbet. Endret 17. januar 2021 av mon_nom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mon_nom Skrevet 17. januar 2021 #7 Del Skrevet 17. januar 2021 Du har også denne https://www.lindastuhaug.no/2014/04/21/sukkerfri-spro-havrekjeks/ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~ m a u d e ~ Skrevet 17. januar 2021 #8 Del Skrevet 17. januar 2021 Jeg vokste opp uten pepperkaker, men vi brukte formene når vi laget kagemenn. Det er jo for mange en julekake det også, men den smaker like godt i januar. Jeg har ikke min egen oppskrift for hånden, men tenker denne fungerer; https://www.detsoteliv.no/oppskrift/kakemenn ⛄️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #9 Del Skrevet 17. januar 2021 Shortbread kan man lage med pepperkakeformer. Har ingen spesifikk oppskrift, men det er skikkelig godt 😊 Anonymkode: 8fc18...a10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 17. januar 2021 #10 Del Skrevet 17. januar 2021 Vi pleier iblant å lage havrekjeks med pepperkakeformer. Funker veldig greit. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 17. januar 2021 Forfatter #11 Del Skrevet 17. januar 2021 Tusen takk for tips og lenker! Sjekkes i morgen. Du som spurte om de må være spiselige - ja. Vi er forbi fasen med liksom småkaker Nå hjelpes det på ordentlig med matlagingen og det er spesielt stor interesse for baking og bruk av pepperkakeformer pluss skikkelig giverglede å gi dem bort 😄 Shortbread hadde jeg ikke tenkt på, men ja - det kan funke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #12 Del Skrevet 17. januar 2021 https://lifemadesweeter.com/soft-lofthouse-style-frosted-sugar-cookies/ Spiste sånne kjeks i USA og digget de. Ikke prøvd oppskriften, men verdt et forsøk Anonymkode: fdaed...014 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #13 Del Skrevet 18. januar 2021 havrekjeks med lite sukker som de over her er fint, de kan brukes i matpakken. Anonymkode: 03949...75a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #14 Del Skrevet 18. januar 2021 Er det aktuelt å bruke formene etter at kakene er stekt? I så fall kan du kanskje lage en hvilken som helst småkakeoppskrift og lage en STOR cookie som du stikker ut med former når den kommer ut av ovnen? Anonymkode: 610c1...e7a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 18. januar 2021 Forfatter #15 Del Skrevet 18. januar 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Er det aktuelt å bruke formene etter at kakene er stekt? I så fall kan du kanskje lage en hvilken som helst småkakeoppskrift og lage en STOR cookie som du stikker ut med former når den kommer ut av ovnen? Anonymkode: 610c1...e7a Tja, faren er at de knuser eller at barnet brenner seg. Helst på forhånd. Disse USA kjeksene har jeg aldri hørt om, men sikkert verdt å prøve. Jeg liker at de formes med sånne former, så det kan faktisk funke godt. Havrekjeks kan også funke. Egentlig alt man kan bruke pepperkakeformer på for å lage figurer kan funke 😄 Skal skrive ned og prøve de forskjellige oppskriftene. Takk til alle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #16 Del Skrevet 18. januar 2021 Disse kjeksene er gode og kan bakes året rundt 😋 https://trinesmatblogg.no/recipe/flykjeks-vaniljekjeks/ Anonymkode: e80d3...db3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #17 Del Skrevet 19. januar 2021 Drizzt skrev (19 timer siden): Tja, faren er at de knuser eller at barnet brenner seg. Helst på forhånd. Disse USA kjeksene har jeg aldri hørt om, men sikkert verdt å prøve. Jeg liker at de formes med sånne former, så det kan faktisk funke godt. Havrekjeks kan også funke. Egentlig alt man kan bruke pepperkakeformer på for å lage figurer kan funke 😄 Skal skrive ned og prøve de forskjellige oppskriftene. Takk til alle. Hvis du sikter til mine så anbefaler jeg de sterkt. Virkelig elsket de og de passer perfekt til barn. En annen ting jeg kom på, når dere først var inne på det med kakeformer etter steking, var å steke en helt vanlig langpannekake. Sjokolade, vanilje, osv. også kutter du ut former etter steking når kaken er avkjølt Anonymkode: fdaed...014 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå