AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #1 Skrevet 17. januar 2021 Alle vet det er ikke bra for kroppen og anklene. Flere og flere bryter ankler og/eller faller og slår ut tenner. Kriminelle menn har fortalt at de går ett er kvinner med høye hæler fordi vi ikke springer like fort med dem på og blir da enkle offer. Jeg snakker ikke om individuelle kvinner her og der som føler seg sexy eller selvsikker med dem. Jeg mener samfunnet og press om å passe inn. Hvorfor har vi ikke sluttet med det ennå? Anonymkode: 13bb9...4fa 4
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #2 Skrevet 17. januar 2021 På 22 år med høye hæler i middager, selskap, bryllup, jobbsammenheng, med mer har jeg aldri falt, eller vært utsatt for kriminalitet 🤣 Dette var noe av det rareste jeg har lest... Anonymkode: 5c39b...c49 20
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #3 Skrevet 17. januar 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Kriminelle menn har fortalt at de går ett er kvinner med høye hæler fordi vi ikke springer like fort med dem på og blir da enkle offer. Anonymkode: 13bb9...4fa Hva med kriminelle kvinner? Hvem går de etter? Anonymkode: fbe21...5fc 3
marleneK92 Skrevet 17. januar 2021 #4 Skrevet 17. januar 2021 Aldri hørt om noe av det der. Men ang dette med hæler, løping & offer. Hæler må jo være dynamitt når en mann evt prøver seg. Tenk å treffe blink med en hæl under selvforsvar. 4
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #5 Skrevet 17. januar 2021 Dette her er da allmennkunnskap?? Hvordan har dere aldri hørt om alle skadene man kan få av hæler? Anonymkode: 13bb9...4fa 7
marleneK92 Skrevet 17. januar 2021 #6 Skrevet 17. januar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Dette her er da allmennkunnskap?? Hvordan har dere aldri hørt om alle skadene man kan få av hæler? Anonymkode: 13bb9...4fa Det kan skje skader med ankelen uansett sko. Ikke noe spesielt der, men jeg har aldri hørt om at det er så mye av det som det høres ut til I hovedinnlegget. Å dette med å slå ut tenner pga fall på hæler? Da er man enten veldig dårlig på å gå i hæler eller sørpe full. 3
marleneK92 Skrevet 17. januar 2021 #7 Skrevet 17. januar 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Dette her er da allmennkunnskap?? Hvordan har dere aldri hørt om alle skadene man kan få av hæler? Anonymkode: 13bb9...4fa Altså sa aldri jeg ikke hadde hørt om skadene man kan få men til det ts skriver. Altså at flere & flere skader seg. 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #8 Skrevet 17. januar 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Alle vet det er ikke bra for kroppen og anklene. Flere og flere bryter ankler og/eller faller og slår ut tenner. Kriminelle menn har fortalt at de går ett er kvinner med høye hæler fordi vi ikke springer like fort med dem på og blir da enkle offer. Jeg snakker ikke om individuelle kvinner her og der som føler seg sexy eller selvsikker med dem. Jeg mener samfunnet og press om å passe inn. Hvorfor har vi ikke sluttet med det ennå? Anonymkode: 13bb9...4fa Har aldri hørt at kvinner i høye hæler er mer utsatt for overgrep enn andre🤔 Tvert imot tror jeg de færreste overgrep skjer ved at menn løper etter kvinner for å forgripe seg på dem... Hvor fant du statistikk om dette? Anonymkode: e7c21...dac 7
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #9 Skrevet 17. januar 2021 Altså, jeg hadde ikke løpt etter en ransmann verken med eller uten høye hæler. Det er en kjensgjerning at overgrepsmenn går etter kvinner med hestehale og/eller musikk på ørene, men at ranere ser etter kvinner med hæler har jeg aldri hørt om. De letteste ofrene er vel gamle damer, og det er vel stort sett de som bærer med seg (mye) kontanter også. Ellers har jeg aldri falt på høye hæler, og det skal vel godt gjøres å falle så voldsomt at man slår ut tenner. Jeg bruker dem fordi jeg føler meg fin. Får en rettere holdning, slankere ben og føler meg rett og slett elegant og fin, litt som når mannen min tar på sine blanke (og fryktelig glatte!) dressko. Anonymkode: 879ea...cfd 2
Gjest lillefrøkengrei Skrevet 17. januar 2021 #10 Skrevet 17. januar 2021 «Samfunnet og presset for å passe inn». Dette blir jo for dumt. Altså er det en ting her i livet jeg aldri har opplevd noen som helst press for så må det være å gå i høye hæler.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #11 Skrevet 17. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva med kriminelle kvinner? Hvem går de etter? Anonymkode: fbe21...5fc Korte, feite menn. De løper sakte nok til at vi, selv i høye hæler, kan ta de igjen. 😉 Anonymkode: f7d28...eea 7
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #12 Skrevet 17. januar 2021 Fordi jeg synes 80% av flate sko er stygge og 80% av høye sko er fine. You do the math. Anonymkode: e31bb...830 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #13 Skrevet 17. januar 2021 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Fordi jeg synes 80% av flate sko er stygge og 80% av høye sko er fine. You do the math. Anonymkode: e31bb...830 Tipper dine tær ser forkrøplet ut 😂 Anonymkode: d5634...a65 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #15 Skrevet 17. januar 2021 «Vi» kvinner velger ikke å gå med høye hæler, men NOEN kvinner gjør det. ja, det er fakta at menn som aktivt leter etter kvinner for å begå overfallsvoldtekt eller ran ser etter kvinner med høye hæler og gjerne hestehale. Dette er opplest og vedtatt fakta. Likevel går jeg ikke rundt å bekymrer meg over dette. jeg går sjelden med høye hæler, men bruker det når jeg skal pynte meg. Dersom jeg går med kjoler ser beina mine rett og slett avstumpet ut uten hæler. Anonymkode: faedb...10c 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #16 Skrevet 17. januar 2021 Jeg personlig bruker høye hæler fordi jeg er veldig lav. Til hverdags bruker jeg vanligvis falte sko, men med en gang jeg skal i et viktig møte for eksempel så er det på med høye hæler. Til fint er det alltid høye hæler som gjelder. Det er spesielt viktig for meg om det er en sammenkomst hvor alle går rundt og mingler. Uten høye hæler ser jeg ut som et barn som har fått være med de voksne, og det er virkelig ikke noe man ønsker. Når man er lav må man kjempe litt ekstra for å bli tatt seriøst, og så lenge høye hæler i det minste gjør det litt enklere så kommer jeg til å fortsette å bruke det. Anonymkode: 22143...87a 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #17 Skrevet 17. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Alle vet det er ikke bra for kroppen og anklene. Flere og flere bryter ankler og/eller faller og slår ut tenner. Kriminelle menn har fortalt at de går ett er kvinner med høye hæler fordi vi ikke springer like fort med dem på og blir da enkle offer. Jeg snakker ikke om individuelle kvinner her og der som føler seg sexy eller selvsikker med dem. Jeg mener samfunnet og press om å passe inn. Hvorfor har vi ikke sluttet med det ennå? Anonymkode: 13bb9...4fa Er det noen som hindrer deg i å slutte med høyhælte sko? Jeg ser nesten ingen med høyhælte sko. Det er stort sett sneakers som er in nå. Anonymkode: 3775e...013 3
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #18 Skrevet 17. januar 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Tipper dine tær ser forkrøplet ut 😂 Anonymkode: d5634...a65 Godt du ikke la penger på den tippingen. Anonymkode: e31bb...830 5
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #19 Skrevet 17. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Godt du ikke la penger på den tippingen. Anonymkode: e31bb...830 Tippet du har skjeve tær også med bunions😂 Anonymkode: d5634...a65
SoWhat? Skrevet 17. januar 2021 #20 Skrevet 17. januar 2021 Flere og flere faller og "bryter" ankler og slår ut tenner? Javel? Og kriminelle menn går etter kvinner med høyhælte sko? Det går an å ta av seg skoene om du må løpe av en eller annen grunn. En limer ikke skoene på. Har du sett for mange skumle filmer? Det er de færreste som går med høyhælte sko hver dag. Tror ikke skadene blir så omfattende ved bruk iblant gitt. Det kan faktisk være bra fordi en får bedre holdning også. Press? Press til å gå med høyhælte sko? Dette er det rareste innlegget jeg har lest på lenge 😆 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå