Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden det alltid snakkes om «god lønn» her inne, hvor mye i året må en ha for å ha «en god lønn»? Tenker da på det du tjener i året. 

Anonymkode: e9476...1e7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

700+ tenker jeg. 

Anonymkode: b4cb1...3b0

Skrevet

800+

Anonymkode: 2a1f0...1f7

• Liker 1
Skrevet

600 000 +

Anonymkode: a4bc5...0ae

• Liker 1
Skrevet

Tenker også at en god lønn er 700-800i året...

min mann har en god lønn tenker jeg ca 800 i året grunnen til st jeg tenker det er  en god lønn er fordi med den lønnen så trenger ikke jeg å jobbe 100% så at jeg nå i noen år med små barn kun tjener ca 300 går helt fint slik at vi som familie har mer tid sammen når barna rr små

Anonymkode: 3e7cb...4e8

• Liker 2
Skrevet

Vi tjener 500 hver ca, 1 million til sammen. Synes vi tjener veldig godt og lever veldig godt, jeg😅 

Anonymkode: 9f79a...d26

• Liker 3
Skrevet

Det kommer vel an på hvor lenge man har jobbet? Jeg er nyutdannet og fikk 530.000 i min første akademiske stilling. Jeg er veldig fornøyd med det 😄

Anonymkode: 0cfb4...389

• Liker 1
Skrevet

Jeg tjener 559.000 som lærer, og mannen min tjener 1.360.000,- som ingeniør. Vi tjener godt, men slik har det ikke alltid vært. I vanskelige tider har vi uansett hatt til mat og litt opplevelser.

Det hjelper jo lite å ha god lønn dersom du ikke klarer å prioritere hvordan å bruke/spare pengene.

Det er provoserende å se en mamma står frem i media og sutrer og beklager seg, og egentlig tigger om at folk skal gi henne penger fordi hun ikke har råd til julegaver - og foran henne på bordet ligger sigarettpakka og den aller nyeste og dyreste mobilen.

Til slike er det kun en måte å svare: få ræva ut av sofaen - få deg en jobb - selg mobilen og kjøp deg en som står i forhold til din økonomiske situasjon - slutt å sende penger opp i røyk. Da skal du se at alt ordner seg... og så kommer forsvaret i en nøye innstudert lekse om vondt i ryggen og/psyken... Man trenger IKKR nyeste mobil og røyk av den grunn, men man trenger å ikke prioritere seg selv foran det å ha råd til å ha de barna man selv har valgt å få - og ikke forsøke å sutre seg til at «alle andre» skal betale for seg og sine prioriteringer til røyk og nyeste mobil.

Det å få kroppen ut døra og i jobb som en del av samfunnet slike snylter på, vil uansett føre til et rikere sosialt liv og bedret psyke.., og julegaver betalt av egen lomme

Anonymkode: 71394...ac8

• Liker 11
Skrevet

Det finnes mange tråder om dette fra før, og svarene spriker like mye i alle sammen. Noen blander sammen inntekter med utgifter og geografi (at en som tjener godt på bygda ikke tjener godt i Oslo), og andre bare sutrer over at de tjener for lite. Utdanningsnivå og type stilling har selvsagt noe å si. Mens 500.000 er bra for barnehageassistent, er det ikke like bra for en statsminister. 

Generelt sett vil jeg si at god lønn er 700.000 og oppover.

• Liker 2
Skrevet

God lønn er hva man sitter igjen med etter at alle faste, nødvendige ting er betalt. Selv sitter jeg igjen med 18000 i mnd. Har jeg da god lønn?

Anonymkode: 53901...d9a

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

God lønn er hva man sitter igjen med etter at alle faste, nødvendige ting er betalt. Selv sitter jeg igjen med 18000 i mnd. Har jeg da god lønn?

Det kan likegodt være lave utgifter. 

Selv eier jeg enebolig, bil, og har egentlig det meste jeg trenger. 

Mannen og jeg sitter igjen med 28.000 etter at alle regninger er betalt. Tjener vi da godt? Nei, ifl Kvinneguiden. Mannen har 450.000, og jeg har 200.000 (jeg jibber redusert pga studier). Jeg har ikke mer enn 12.000 i måneden. Personlig syns jeg 450.000 er gode penger her vi bor, og lønn varierer veldig fra by til by. 450.000 er nok ikke så bra i Oslo. 

Jeg sikter inn på en jobb med hva 550 i årslønn, og vi kommer til å sitte igjen med ca 46.000 når alle regninger er betalt. Tjener vi fremdeles bra? Nei, ifl Kvinneguiden. Hverken 450, eller 550 er god årslønn, ifl Kvinneguiden. Kommer vi til å tjene godt ift mange vi kjenner, som bor her? Ja, absolutt. 

Anonymkode: 1c041...144

• Liker 4
Skrevet

Sutrende sykepleiere entrer tråden om 3.....2....1.... 

Anonymkode: a4bc5...0ae

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det kan likegodt være lave utgifter. 

Selv eier jeg enebolig, bil, og har egentlig det meste jeg trenger. 

Mannen og jeg sitter igjen med 28.000 etter at alle regninger er betalt. Tjener vi da godt? Nei, ifl Kvinneguiden. Mannen har 450.000, og jeg har 200.000 (jeg jibber redusert pga studier). Jeg har ikke mer enn 12.000 i måneden. Personlig syns jeg 450.000 er gode penger her vi bor, og lønn varierer veldig fra by til by. 450.000 er nok ikke så bra i Oslo. 

Jeg sikter inn på en jobb med hva 550 i årslønn, og vi kommer til å sitte igjen med ca 46.000 når alle regninger er betalt. Tjener vi fremdeles bra? Nei, ifl Kvinneguiden. Hverken 450, eller 550 er god årslønn, ifl Kvinneguiden. Kommer vi til å tjene godt ift mange vi kjenner, som bor her? Ja, absolutt. 

Hva så om det er lave utgifter? Det er det man har til rådighet etter faste utgifter som teller.  I all hovedsak kan folk velge dette i høy grad selv.

• Liker 1
Skrevet

Vil si ca. 500-700 er vanlig god lønn, 700-900 er veldig god lønn, mens alt over er lønn bare folk i spesielle stillinger eller med en veldig spesiell kompetanse får. Evt. inntekt som ikke er lønnsutbetaling, men overskudd på godt drevet næring e.l. De aller rikeste mottar jo ikke nødvendigvis lønn.

Anonymkode: b2e1b...52c

Skrevet

God lønn kommet an på hva du må gjøre for lønnen. God inntekt mener jeg er fra ca. 500K og oppover.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva så om det er lave utgifter? Det er det man har til rådighet etter faste utgifter som teller.  I all hovedsak kan folk velge dette i høy grad selv.

Det har ingenting å si for om man har god lønn, nei. 

Har en 16 åring med 109 kr timen god lønn da mener du, fordi de bor på barnerommet og ikke betaler en eneste regning selv? 

Det har god likviditet ift egetforbruk kanskje, men ikke god lønn. 

• Liker 1
Skrevet
PetterKanin skrev (4 timer siden):

God lønn kommet an på hva du må gjøre for lønnen. God inntekt mener jeg er fra ca. 500K og oppover.

Snittet er 580.000 ca., altså i 100 % stilling. Da er 500k under middels og slett ikke godt.

Anonymkode: 0eedf...db8

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hverken 450, eller 550 er god årslønn, ifl Kvinneguiden. Kommer vi til å tjene godt ift mange vi kjenner, som bor her? Ja, absolutt. 

Snittlønnen er 580.000. Da er ikke 550.000 en god lønn. Er som å si at 3 er en god karakter på vgs, eller at D er en god karakter ved høyere utdanning.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Snittet er 580.000 ca., altså i 100 % stilling. Da er 500k under middels og slett ikke godt.

Jeg er uenig i det. Du sitter med en lønnsinntekt på 500k igjen med minst 373 tusenlapper til disposisjon. Det er ikke lite kjøpekraft.

Skrevet

Ca. 600000 som sykepleier. Men jeg jobber endel overtid og ligger 100000-150000 over dette i året. Spørs hvor mye jeg gidder å jobbe. 

Anonymkode: 30d55...ca6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...